Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:38

Hier nog een jonge mama (nou ja 23)
Mijn dochtertje is nu inmiddels 4 weken, en het is echt knap zwaar.
Ze moet elke 4 uur voeding hebben incl snachts, ze huilt erg veel de laatste tijd, het kost handen vol geld, je wast je helemaal het apezuur, je kunt nooit meer lekker spontaan weggaan moet altijd oppas zoeken, een avondje stappen?? 3 uur thuis?? maar wel weer om 7 uur naast je bed staan omdat er weer een hummeltje ligt te roepen.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan....
Probeer eerst nog lekker van je jeugd te genieten, ga op vliegvakatie, doe wat je nog wilt doen, want met kinderen kan het niet meer zo makkelijk!!!!

nu lijkt het net of ik alleen maar negatief kan zijn, maar dat is het niet: zou haar voor geen goud kunnen missen

Babeth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:42

Ik heb hetzelfde als jij. (Ben 17 jaar.)
Maar ik doe het ook niet.
Mijn vriend wil het net zo graag als ik, maar toch wachten we tot minimaal 23/24 jaar.
Eerst een huisje en voldoende geld.

Anoniem

Re: Wie kan mij van mijn kinderwens afhelpen? ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:59

justahorse, dat zijn er maar twee? Eitje toch
Beetje plannen en dat gaat prima joh. Buurvrouw wil vast wel even oppassen als jij weg wilt. Ehm, tot drie uur stappen gaat dan niet meer, maar tot een uur of elf moet wel lukken
Vergeet niet dat dat maar eens per maand kan, anders wordt de druk voor buuf te hoog.

Je vrienden kunnen toch ook SMS'en? Of ze komen bij jou èn de kinders op de bank hangen.
Kijk, dat jij 27 keer naar de nog wakkere, huilende kinderen holt mag de pret niet drukken... Toch?
Dat je vrienden geen idee hebben wat het is om kinderen te hebben, jammer. Toch?
Dat je gespreksstof gereduceerd is naar: luieruitslag en verloren speentjes is jammer. Toch?

De liefde die je terugkrijgt is niet te beschrijven, en daar gaat het om.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:25

Over kinderen kan ik nog niet meepraten maar ik zal het Ware Verhaal van de Zwangerschap vertellen De mijne dan he

tot en met week 6: geen hoopvolle tekens. Je merkt gewoon helemaal niks. Ook geen roze wolk ofzo, je gaat 's avonds naar bed en denkt 'Goh, ik was zwanger, da's waar.'
week 7: Je borsten beginnen zo godsgruwelijk zeer te doen dat het bij elke stap is alsof er iemand tegenaan beukt.
week 8: Je wordt zo misselijk dat je NIKS meer lust. Van een glas water hang je boven de pot. Als je vriend je wil kussen draai je je walgend om want hij STINKT! Daarnaast word je zo agressief als een dolgedraaide stier van de honger en het idee dat mensen almaar tegen je aan willen botsen. Daarnaast sta je elke nacht om het uur naast je bed omdat je naar de wc moet.
Week 9: Tot je grote verbijstering krijg je je broeken niet meer aan. Je moet dus positiekleren gaan halen en leuke dingen zijn schreeuwend duur dus loop je in een belachelijke broek rond waar je normaal nog niet over zou denken. Gelukkig ben je zo moe dat je je ziekmeldt van school, een vriendin belt om dagelijks te controleren of je paard nog leeft en hoef je dus in die kleren niet de straat op: je slaapt. Inmiddels heb je uitgevonden dat je best wel kunt eten: vier appels op een dag. Vriend zanikt dat je een lui monster bent want hij merkt niet zo op dat je zwanger bent. Dus je voelt je de hele dag zielig - als je niet slaapt.
Week 10: Je wordt dikker en dikker en begint je nu echt een zeekoe te voelen. Je borsten zijn kolossaal maar helaas: je buik is dat ook dus iedereen kijkt niet naar je decollete maar naar die pens die boven je broek uitstulpt.
Week 11: Je krijgt last van je rug en bekken en begint te waggelen. Het stofzuigen van je slaapkamer doe je inmiddels in 7 keer met pauzes van een kwartier ertussen om bij te komen. Na die ene kamer kan je drie dagen niet lopen.
Week 12 - Volgens de blaadjes zou je nu een volle bos glanzend haar moeten hebben. In praktijk heb je vettige slierten langs je gezicht hangend. Maar je gaat nog steeds de deur niet uit, behalve in een afzakkende trainingsbroek even naar je paard dus dat geeft niet. Alle ideeen over hoeven krabben, beenbescherming en kastje opruimen heb je opgegeven: au au au mijn rug en bekken!
Week 13 - Je bent nu zo dik dat de shirtjes je buik niet meer kunnen bedekken dus je loopt de hele dag naakt in huis en naar stal even een trainingsjack aan.
Week 14 - Er begint een soort hersenverweking. Je zit op de snelweg en kunt je maar niet herinneren waar je naar toe ging dus rij je maar door in de hoop dat je goed zit. Behalve de piesaanvallen om het half uur loop je met chronische buikpijn van de verstopping. En dat terwijl je niks kunt eten!
Week 15 - Jeuh! Je kont groeit ook mee de breedte in en op je borsten komen de eerste zwangerschapsstriemen, ook al smeer je je trouw in.
Week 16 - Iedereen vraagt hoe het gaat en feliciteert je en jij bent te chagrijnig om ergens van te genieten en wilt ze alleen maar slaan. In plaats daarvan begin je te huilen omdat niemand snapt hoe je je voelt en ze almaar verwachten dat je het leuk vindt om zwanger te zijn. Gelukkig kun je wel weer eten: friet, McDonalds... gezond eten is vies, behalve fruit. Vriend treitert je met bloemkool. Als wraak kots je over hem heen of boer je eens goed in zijn gezicht.
Week 17 - Inmiddels zitten zowel je maag als je darmen dermate in de verdrukking dat je niks anders meer doet dan boeren en scheten laten. Het is dat je zo chagrijnig kijkt, anders kreeg je commentaar. En 's nachts wordt je wakker in een nat bed. WTF? O, het is melk die uit je borsten komt als je erop ligt. Dan maar steeds een nieuwe handdoek in bed. Heeft om het uur wakker worden nog een voordeel.
Week 18 - Je barst in tranen uit op de parkeerplaats van de supermarkt omdat de deur zo ver weg lijkt. Je komt toch nooit heel die parking overgewaggeld?
Week 19 - Iedereen ter wereld voelt zijn baby al en die van jou houdt zich stil. Hoe kun je nou blij zijn met een baby die alleen laat merken dat hij er is door een kopstoot tegen je blaas te geven?
Week 20 - Damn je moet van alles regelen ineens! Niet dat je daar al energie voor hebt maar nu moet het echt. En allerlei beslissingen nemen terwijl jij, die normaal zo besluitvaardig bent, nu echt even niet kunt doen. Ik bedoel: hoeveel uren opvang neem je? Wil je je kamer in wit of ecru? Allemaal zaken van levensbelang. Dan maar weer huilen. Je wilt je scheren voor de 20-weken echo maar komt tot de conclusie dat de beste optie is om het mesje aan je vriend te geven. Er hoort nog een stuk lichaam onder die buik te zitten, dat weet je zeker, maar je kunt het met geen mogelijkheid meer zien.
Week 21 - De week waarin het brandend maagzuur begint en wanneer je je voorover buigt zit het braaksel in je mond.
Week 22 - Je kunt je eigen sokken en schoenen niet meer aandoen en laat als een kleuter jezelf aankleden door je vriend. Je bent een log dik wanstaltig waggelend bleek wezen geworden, dat haar eigen doos en benen niet meer kan scheren, zere voeten heeft omdat je voeten breder worden, chronisch slechtgehumeurd is of huilt, boert, ruft, kotst, wakker ligt van het moeten plassen, een zere rug, buik en borsten liggen in de weg in bed etc. en je weet zeker dat je dit nooit maar dan ook nooit meer een tweede keer doet.

Zo ver ben ik nu Misschien dat iemand anders de andere weken aan kan vullen. Ik denk dat dit afschrikwekkend genoeg is

Sjimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:34

urielle

Volgens mij begin ik er nu noooooit meer aan!!

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:27

Hehehe, als ik het al niet roerend met ja_nee eens was geweest wat betreft het nu niet, straks niet en later ook niet, dan zou dit topic meeeeeeeer dan genoeg geweest zijn om me te genezen van welke kinderwens dan ook.

Ben nu 21, al flink op weg naar de 22 dus zou best aan kinderen kunnen gaan denken, maar roep al mijn hele leven dat ik ze absoluut NIET wil hebben. Dus uhm, zo'n expliciete kinderwens op je 16e vind ik best moeilijk te begrijpen ja
Ik vind mijn neefje van ruim twee best leuk nu hoor, voor een kwartiertje
En de ander is bijna een half jaar, die is niet leuk, baby's stinken (ook met een schone luier) , blèren, en zo niet dan slapen ze en kun je er nog niks mee.

Maar goed, laten we er vanuit gaan dat JIJ nog niet genezen bent na alle reacties hier.
Pak een pop, barbiepop, teddybeer, of wat er ook maar voor handen is.
Dit is van nu af aan je baby met de zorg die daar bij hoort. Voeren , badderen, verschonen en weet ik veel wat er nog meer bij een baby komt kijken.....
Oh en denk eraan, je kan dus niet zomaar ff de deur uit gaan en de baby op je kamer laten liggen he!!!
Trek voor alle handelingen de tijd uit die je aan een echte baby ook kwijt zou zijn.

Eens kijken hoe snel je genezen bent.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:37

Iedereen gaat er nu zomaar van uit dat als je een kind krijgt, deze ook gezond ter wereld komt en ook gezond blijft. Dat er verder niets kan gebeuren waardoor een kind nog eens een extra zorg blijkt te zijn, en dit ook kan blijven, voor de rest van je leven. Stel dat je een kind krijgt met een handicap? Geestelijk, of lichamelijk? En dat deze handicap zwaarder is dan een hazelip? Het is NIET vanzelfsprekend dat ze gezond ter wereld komen en dit ook blijven.

(hiermee wil ik de zwangere dames beslist niet bang maken, maar het is een mogelijkheid)

Punt twee: een vriend die je tegenkomt op je 16de, zal eventueel op het moment van de zwangerschap beweren dat hij voor de rest van je leven bij je blijft, maar geloof me: dat is zelden waar. Je ontwikkeld je, en je partner op dat moment ook. En te vaak is dat in tegenovergestelde richting....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:49

Ik leen mijn kinderen ook graag een dag uit; kan ik het plafond gaan witten in de kamer wat door hun toedoen vandaag om zeep geholpen is. De dames (2 en 5 ) vonden het nodig op barbies in bad te doen in de wasbak en hebben daarbij de boel laten overstromen. Erg fijn. Had niet eens meer de neiging om ze achter behang te plakken; ik had ze op dat moment liever ingemetseld achter een muurtje.

Ook de reden dat ik nu nog zit te bokken; ze worden soms bij toerbeurt wakker 's nachts en vergallen dus je nachtrust. Maar morgenvroeg om 6 uur moet ik er wel weer staan.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 00:52

Urielle: Geweldig stukje, haha.

Bij mij en mijn vriend is het juist andersom; Hij wil dolgraag kinderen en het liefst zo snel mogelijk, en welteverstaan van mij. Ik verzet me daarintegen zo flink mogelijk omdat ik enkel bij de gedachten van een zwangerschap volbrengen, een kind uit m'n batterij persen, 1001 luiers verschonen, s'nachts m'n bed uitkomen, flesjes/borstvoeding geven al misselijk word. Vooral omdat ik bijna 100% zeker weet dat ik dan elke dag/nacht de pineut ben omdat vriendlief óf aan het werk is óf gewoon overal doorheen slaapt (Ja, zelfs door 7 wekkers)

Ik zou best kinderen willen maar er zijn nog zó enorm veel dingen die ik eerst zou willen doen. Overigens zou ik over medio 4 jaar wel graag een adoptie-procedure willen starten, dit om verschillende redenen die hier verder ook niet ter zaken doen. Nevermind.

Een jongen die ik ken schreef ooit eens:
Hoeveel kinderen wil je?
Het moet maar eens gezegd worden: kinderen zijn een plaag voor onze samenleving.. kinderen verstaan de kunst om geld om te zetten in stront en voor de rest krijgen we er maar weinig voor terug behalve volgepiste en bescheten luiers, krijsen tot middenin de nacht, mazelen, pokken, rode hond, tandjes die doorzetten, kilo's papier vol met gekraste poppetjes (papa, dat heb ik voor je gemaakt, 'ja mooi zoon'), schoolgeld, duur speelgoed, onopgeruimde kamers, kapotte broeken, beugels, jeugdpuisten, enz.. alleen de geboorte al: mevrouw gaat liggen gillen van de pijn en perst na enkele uren een larf uit haar batterij.. een onsmakelijke, bloederige vertoning van een bedenkelijke horror-B-film kwaliteit.. en dat moet dan het mooiste moment van de wereld zijn.. "wil je de foto's van de bevalling zien"? of erger- "ik heb het op video opgenomen, zal ik hem eens aanzetten"? kinderen zijn vervelende apparaten die krijsen in de supermarkt en zeuren om een ijsje, een slok amoniak of gootsteenontstopper uit de keukenkast nemen, of de videorecorder volstoppen met brood met als slap excuus "maar de video had honger".. ow, terug naar de vraag hoeveel ik er wil? ehh.. twee: eerst een jongen, dan een meisje..

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:35

Nadelen van kinderen:

- ze worden altijd ziek net als je een weekendje weg of een dagje uit hebt gepland
- juist als jij heel veel slaap hebt besluiten ze 's nachts te gaan spoken
- bij belangrijke proefwerken zijn ze ook ziek en vervelend waardoor jij dus niet kan leren en je dus weer een onvoldoende haalt
- als je hoofdpijn hebt rennen ze de hele dag door zonder middagdutje en moet jij er natuurlijk ook achteraan rennen omdat anders die mooie nieuwe vaas door de kamer heen vliegt of de waterbak van de honden geleegt wordt
- ze kunnen heel erg zeuren
- je kan ze niet straffen als ze iets fout doen want dan gaan ze heel zielig en lief kijken waardoor je niet boos kan blijven en kind dus gewoon weer hetzelfde doet
- peuterpuberteit, ook erg leuk! Heel de dag nee roepen, bijten, schoppen en slaan vinden ze dan erg leuk. Ook heel erg vervelend zijn en expres dingen doen ze niet mogen doen horen daar bij.
- je kan nooit uitslapen en als kind in een keer besluit wel tot een uur of 9 door te slapen ben jij boos omdat hij jou zo heeft laten schrikken omdat je dacht er iets ergs gebeurt was.
- als kind ergens gaat logeren denk jij blij te zijn dat je kan uitslapen, het tegendeel is waar, je staat alsnog braaf om half 7 naast je bed omdat je dat zo gewent bent.
- je hoort ze overal huilen, ook al zijn ze niet eens in de buurt
- je wordt overbezorgd!
- de bevalling is inderdaad ook geen pretje!
- je lichaam ziet er na het krijgen van een kind nou ook niet meer zo strak uit...
- als je naar de stad gaat om een keer kleren voor jezelf te kopen kom je terug met een heleboel kleren! Alleen zijn die allemaal voor je kind en niet voor jou...

tja, deze nadelen kon ik zo gauw bedenken

Urielle: Whahahaha, gelukkig heb ik niet zo'n zwangerschap gehad

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:28

Sjimmy schreef:
urielle

Volgens mij begin ik er nu noooooit meer aan!!

Tegen de tijd dat je toch wilt zal ik je alle LEUKE dingen mailen

Ik was in de lijst trouwens nog bandenpijn vergeten en het feit dat je misschien niet ongesteld wordt maar wel de hele dag met een inlegkruisje rondloopt omdat je zoveel afscheiding hebt en dan kun je het zoals ik treffen dat je zodra je je iets te druk maakt (lees: een poging doet om toch je huishouden te doen naast je leven van slapen, honger lijden/jezelf volvreten aan vette dingen en je zielig voelen) spontaan toch bloedverlies hebt. In mijn geval dus elke twee weken alsnog een paar dagen bloedverlies

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 11:35

Cassidy schreef:
Iedereen gaat er nu zomaar van uit dat als je een kind krijgt, deze ook gezond ter wereld komt en ook gezond blijft. Dat er verder niets kan gebeuren waardoor een kind nog eens een extra zorg blijkt te zijn, en dit ook kan blijven, voor de rest van je leven. Stel dat je een kind krijgt met een handicap? Geestelijk, of lichamelijk? En dat deze handicap zwaarder is dan een hazelip? Het is NIET vanzelfsprekend dat ze gezond ter wereld komen en dit ook blijven.

(hiermee wil ik de zwangere dames beslist niet bang maken, maar het is een mogelijkheid)

Punt twee: een vriend die je tegenkomt op je 16de, zal eventueel op het moment van de zwangerschap beweren dat hij voor de rest van je leven bij je blijft, maar geloof me: dat is zelden waar. Je ontwikkeld je, en je partner op dat moment ook. En te vaak is dat in tegenovergestelde richting....

Dat is ook een angst voor mij hoor om een gehandicapt kind te krijgen, maar daar kun je niets aan doen.

Mijn vriend heeft mij er meteen al op gewezen dat hij niet beloven kan dat hij dan bij me blijft als ik zwanger wordt. Ik zou dan eigenlijk moeten kiezen tussen hem of het kind. Hij heeft letterlijk gezegd: Ik ga verhuizen als jij een kind van mij krijgt..

Maar hij heeft ook gezegd: Ene kant wil ik dat je het kind houdt andere kant niet, want ik wil heel graag een kind van jou, maar liever over 7 jaar.

Overigens een heel leuk (naja in het echt niet ) stukje Urriele! Misschien wil ik over 30 jaar nog wel een kind

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:42

wow Uriële je hebt het echt zwaar en je moet nog best lang.
Inderdaad een reden om voorlopig niet aan kinderen te beginnen.

Kijk ook eens naar programma's als de nanny met al die blerende vervelende kinderen ben je denk ik ook gauw van je kinderwens genezen. (Niet blijven kijken tot het einde als de nanny ze weer een beetje heeft opgevoed maar alleen naar de vervelende mormels zoals ze zijn in het begin.)

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:08

lindsey schreef:
wow Uriële je hebt het echt zwaar en je moet nog best lang.
Inderdaad een reden om voorlopig niet aan kinderen te beginnen.

Kijk ook eens naar programma's als de nanny met al die blerende vervelende kinderen ben je denk ik ook gauw van je kinderwens genezen. (Niet blijven kijken tot het einde als de nanny ze weer een beetje heeft opgevoed maar alleen naar de vervelende mormels zoals ze zijn in het begin.)

Haha ja dat kijk ik ook, maar dan denk ik weer "die mensen voeden ze gewoon verkeerd op".

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:26

Lol, @Urielle, ik had pas met 12 weken dat ik een broek maatje groter aan moest, heb tot 16 weken maat 40 gedragen voor ik ging kijken naar zwangerschapskleding. Ik liep wel met de knoop open want enige druk op de buik veroorzaakte misselijkheid en kotsen. Zo ook de bus rit naar de stal, eerst was het nog af te doen met kleine stukjes stokbrood eten maar later moest ik steeds vaker even op de weg eenmaal uit de bus over mijn nek. Later over gestapt op de trein taxi, tot die laatste middag toen de chauffeur een geur-dingetje in de taxi had - zet maar aan de kant meneer Een galopje veroorzaakte kokhalzen. Ik was vast beraden om zelf katten spul te blijven sjouwen, resultaat, woede aanval en overgeven. Voor 10 uur 's ochtends kon ik niet op staan want dan bleef niks binnen. Koffie, vis en ongewassen mensen deden me kokhalzend een straatje om gaan. Ik had reuze veel energie, dus stond ik op een trap de bovenkant van de keuken kasten weer schoon te maken... met 24 weken droeg ik vooral vaak een oude tuinbroek, alles om maar niet die walgelijke zwangerschapsbroeken aan te moeten Met 30 weken gaat het overgeven weg en wordt vervangen met zuur aanvallen die omhoog komen, citrus vruchten worden de hele zwangerschap vermeden. Helaas zie ik nu ook de beenderen in mijn voeten niet meer door de oedeem. Ondanks trouw insmeren heb ik zwangerschaps strepen op mijn buik, mijn borsten zeggen dat ze nog even wachten en groeien niet mee (pas met voeden, van 75 C naar 75 G) mijn navel staat naar buiten, ugh. Steken onder in de buik. Ik vergeet nog dat ik steeds vergeet wat ik aan het doen was en dus 3x terug een kamer inloop en dan opeens herinner, oh ja de vuilniszakken... zomaar dingen uit mijn handen laat vallen, pindakaas wil eten (kan het nu niet meer luchten) en de laatste 17 weken een kilo per week aan kom! terwijl ik daarvoor er totaal 7 aan gekomen ben. Bij mij begonnen mijn borsten pas te lekken toen ik borstvoeding gaf en had ik ook een handdoek, na de voeding moest ik ook afwrijven om het te veel aan voeding te verwijderen om borstontsteking te voorkomen. Kind was verkeerd aangelegd de eerste keer en veroorzaakte tepelkloven! na 3 weken gelukkig genezen en van het tepelhoedje af.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:55

O meissie begin er nog niet aan !!!!

je bent nog maar 16 !

zet dat gevoel asjebliefd een paar jaar weg ..je vergooi je toekomst ..ga leren en studeer verder je hebt het zeker nodig dat diplomaatje anders kom je niet meer aan de bak ..tegenwoordig al zo moeilijk en over 10 jaar nog moeilijker werk te krijgen ...met een kind wordt het allemaal zo moeilijker ....

zo ook wij ..ik heb er 2 kinderen een knul van 10 en een meid van 4 (die laatste heb ik het heel erg zwaar mee gehad zo met zwangerschap ben de geboorte ) ,ik ben .......34 (voel me 25 hoor ,,,) ben een jonge moeder .je ben zo beperkt in je leven omdat je kinderen heb,je kan niet zomaar gaan stappen want ...ja oppas he en als je opas heb heb je dan geld om die te kunnen betalen ....??
bijv de vakantie met je gezin weet je hoeveel dat kost ! wij zijn als wij 15 dagen naar turkije gaan tuurlijk met all in zijn wij rond de 5000,- euries kwijt he ,nou hebt mijn man gelukkig een goede baan en ik werk voor de vakanties (en mijn paardje) dus het is te doen ,
uitslapen ,wordt voor mij nu wel echt uitslapen ik hebt het jaren niet kunnen doen ! en 100x je bed snachts uit omdat je dochter heel de dag en nacht ligt te janken pfft moet er niet meer aan denken ,ik heb een gat in de lucht gesprongen omdat ze voor de eerste keer naar school ging !! ...RUST ...hahaha nu lach ik erom en ik zou absoluut echt niet zonder ze kunnen krijg er een hoop voor terug ,maar zint voor je begint en het is echt niet het ideale leventje hoor .....

Citaat:
Cassidy schreef:

zo is dat zo met mn nichtje gebeurd ..een verstandelijk en geestelijk kindje het is heel zwaar !!!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:23

Ik ga hier niet mijn verhaal neerzetten,
maar moet zeggen dat ik van de opmerkingen:
"Je vergooit je leven" toch heel erg misselijk wordt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:32

ik ben zelf ook helemaal gek van kinderen nu ik samen met mijn vriend een huis heb zal het bij mij ook niet meer dan een paar jaar duren voordat er een kleine bij ons meld. (als alles goed gaat natuurlijk)

maar ik werk dus ook op een kinderdagverblijf de ene dag ben ik blij dat ik naar huis kan in alle rust de andere keer zou ik er graag 1 mee nemen

misschien dat er bij jou in de buurt een kinderdagverblijf is waar ze vakantie krachten zoeken ik weet dat ze daar bij ons wel altijd om staan te springen in de zomer.
dan kan je er toch van genieten maar heb je de avond (en nacht) wel lekker de rust.

ik weet natuurlijk niet of dit juist verkeerd voor jou is, of dat het wel werkt.

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:38

Kilian schreef:

het is maar hoe je het ziet he !!!!

als je verder leest weet je wat ik daarmee bedoel !
als je 16 bent en je wilt een kind ...........ja dan vergooi je je toekomst ja !

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:42

Urielle geweldig geschreven, ik kan niet anders zeggen, als dat geen afkickeffecten geeft weet ik het niet meer

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:51

chas schreef:
Kilian schreef:

het is maar hoe je het ziet he !!!!

als je verder leest weet je wat ik daarmee bedoel !
als je 16 bent en je wilt een kind ...........ja dan vergooi je je toekomst ja !

En als je 17 bent en je krijgt een kind.. vergooi je je toekomst dan ook?
Wie ben jij om te zeggen dat dat zo is. Misschien heeft die persoon wel een andere toekomst voor zich dan stappen en lol maken?

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:56

Je toekomst heeft niet alleen met stappen lol maken te maken.
Maar ook met scholing en de mogelijkheid om zelf in je onderhoud te voorzien. Je weet niet hoe de zwangerschap zal verlopen. Er kunnen allerlei complicaties ontstaan waardoor ze eventueel (tijdelijk) met school zal moeten stoppen.

Nu is het natuurlijk mogelijk om daarna verder te gaan met haar opleiding maar dan zal ze wel afhankelijk zijn van hulp van anderen die op haar kind kunnen/willen passen.

Dus het is gewoon aan te raden om nog een paar jaar te wachten.

karlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:03

En als je 17 bent en je krijgt een kind.. vergooi je je toekomst dan ook?
Wie ben jij om te zeggen dat dat zo is. Misschien heeft die persoon wel een andere toekomst voor zich dan stappen en lol maken?
[/quote]

ben ik het mee eens, ik ben ook 17 en heb ook geen behoefte meer aan uitgaan tot in de late uurtjes. Volgens mij moet je het per persoon bekijken, het lijkt mij ook niet slim je kunt natuurlijk beter wachten tot je wat geld heb en een huisje.
Zelf zou ik ook wel een kindje willen, ben 3 jaar bij mijn vriend (21) maar weet gewoon dat het niet kan mede doordat we allebei nog op school zitten en we nog thuis wonen.

wacht er nog even mee, later kan het altijd nog, maar zorg er gewoon wel voor dat je je diploma haalt en een huisje heb zodat je niet voor verassingen komt te staan (geen geld)

Groetjes, Claudia[/quote]

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:05

Het allerergste aan kinderen (peuters): ze willen ALTIJD "lezen" wat jij leest!! Aagh!! En dan trekken ze heel hard aan het papier, hup, boekje kapot! Grrrrrrrr!!!!

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:06

Ho Ho mensen volgens mij gaan jullie er van uit dat ik mezelf echt zwanger ga maken, maar mijn verstand houdt me tegen hoor haha

@Thirza: Dat is een goed advies, ik zal eens kijken wat ik daar mee kan doen, volgende week heb ik mijn examens afgerond dus ik heb tijdzat!