nachtmerrie, ik ben zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:49

Een huisarts heeft de plicht om zijn/haar mond te houden over dit soort zaken. En volgens mij doen ze dat ook wel.

In ieder geval succes vanmiddag!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:49

Ach... een huisarts heeft altijd beroepsgeheim waar hij zich aan moet houden. Ik neem ook aan dat hij wel wat gewend is op dat gebied.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:00

Ik ben blij dat er toch nog een aantal mensen het met me eens zijn.

Veel sterkte bij de dokter Meiske!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:12

Heb je al iets meer zicht op de situatie nadat je bij de huisarts bent geweest?
Ik bedoel is het allemaal wat duidelijker geworden,en weet je inmiddels al wat voor opties er voor je kunnen zijn?

Kun je trouwens je hart goed luchten bij je vriend?Ik bedoel gaat het 50/50 of heb je het gevoel dat je het meerendeel alleen moet doen?

Ik vind dat het niks uitmaakt hoe half nederland er over denkt.Het is jou leven en dus jij beslist.Ik zou zeggen ga er eens even voor zitten en zoek over alle opties de verlopen er eens bij op.Schrijf alle voor en nadelen op en maak aan de hand daarvan de keus die het beste bij jou past.Er zijn zoveel mogelijkheden(misschien wel een paar waar je zelf nog niet aan gedacht had).Mocht dan toch blijken dat abortus jou keuze blijft,dan is dat jou keuze en sta ik achter jou beslissing!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:28

Toch zou ik het alsnog met je ouders bespreken, nu weet ik natuurlijk niet wat voor relatie je hebt met je ouders maar ouders zijn de kwaadste nog niet hoor ook al lijken ze dat afentoe Knipoog
Zorg dat de nazorg iig goed is, dat die niet alleen op je vriend aankomt, maar eigenlijk op je hele directe/close omgeving, zodat je goed opgevangen kunt worden.

En dat je even moet wachten; zowieso moet je wachten tot het embryo een bepaalde leeftijd heeft, een vriendin heeft ook abortus laten doen maar die moest wachten tot het groot genoeg was (4 weken dacht ik Verward ).

Iig alsnog heel veel sterkte meis!

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 13:02

Dat een huisarts zwijgplicht heeft weet ik, en daar maak ik me ook geen zorgen over. Het gaat me om de ongemakkelijke situatie, natuurlijk is het zowiezo niet makkelijk, maar ik kom hem in het dagelijks leven ook regelmatig tegen.
Ik ben er trouwens nog niet geweest, heb pas later op de middag een afspraak.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:05

Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk, wat vriendlief ervan denkt.

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 13:17

Oke, hier spreek vriendlief zelf:

Ik vind dat ze de juiste keuze maakt, maar zou ze er anders over denken zou ik er ook achter staan het is ook mijn verantwoordelijkheid.
Ze maakt de juiste keuze omdat het met haar zelf niet goed gaat, en we een kind nog niets te bieden hebben maar ook voor mij is het beter omdat ik nog op school zit en mijn vriendin geen werk heeft en ook niet kan werken.

groeten J.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:29

Volgende keer maar beter oppassen dus met knuffelen, scheelt een hoop elende dat zie je. Er zijn zoveel vorbehoedmiddelen te koop en dan nog gebeuren deze dingen. Vindt ik toch wel knap hoor, niet banketstaaf bedoeld.
Sterkte en volgende keer helm op he?
Viv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:30

Vippie, ergens een paar pagina's terug staat dat ze al het mogelijke doen om geen kinderen te krijgen en dat ze zelf ook niet snapt hoe het heeft kunnen gebeuren.
Misschien zat er in 1 pilletje niet het juiste werkzame stofje, je weet het niet...

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:37

jeeh wat erg! ik zou denk ik precies hetzelfde doen! heeel veel sterkte!

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:42

heb deze hele topic doorgelezen en er is al een heleboel gezegt. Meiske,ik wil je eigenlijk alleen maar veel sterkte wensen de komende tijd! En wat de abortus betreft,het is wel duidelijk dat dat vor jou de beste keus is ik zou daar niet al te lang mee blijven zitten. Van een ongewenst kind wordt niemand gelukkiger jullie niet,maar het kind nog minder!

Veel sterkte!

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 14:15

Citaat:
Volgende keer maar beter oppassen dus met knuffelen, scheelt een hoop elende dat zie je. Er zijn zoveel vorbehoedmiddelen te koop en dan nog gebeuren deze dingen. Vindt ik toch wel knap hoor, niet banketstaaflig bedoeld.
Sterkte en volgende keer helm op he?
Viv


meiske schreef:
Overigens, bij mij is er niets gescheurd, geknapt, vergeten of wat dan ook. Ik vraag me dan ook af hoe het heeft kunnen gebeuren.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:38

Meiske, ik heb het hele topic doorgelezen net. Mijn mening over abortus/adoptatie doet er niet echt toe. Als abortus voor jou de oplossing is hoop ik dat het nog niet te laat is. Iig heel veel sterkte straks bij de huisarts en verder.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:55

Meiske, gelukkig kun je vanmiddag nog naar de huisarts. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om binnen zo'n korte tijd over leven en dood en je eigen toekomst te moeten beslissen... Wat anderen denken is niet belangrijk. Jouw situatie kun je alleen zelf maar inschatten. Ik wens je heel veel sterkte en ben heel blij voor je dat je vriend hier ook heel normaal tegenover staat. Hij had je ook heel snel kunnen laten vallen. Jammer dat je je ouders hier niet zo makkelijk in kunt betrekken, vooral omdat je thuis woont. Wanneer je een beslissing hebt genomen, laat je dan later ook nog even weten hoe het met je gaat?

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:06

de pil of een ander voorbehoed middel geeft NOOIT 100% bescherming. Er is altijd een hele kleine kans dat het toch misgaat. Hoe klein die kans ook is....

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:26

SuperPepeijn"]
[quote="Tallie1979"]Verder vind ik adoptie zelf geen optie. Een kind krijgt toch altijd te horen dat hij of zij geadopteerd is en gaat op zoek. Waarom denken jullie dat Spoorloos en andere programma's een toekomst hebben??
[/quote]waarom is het dan geen optie precies?
[quote="Billy schreef:
Aan de andere kant, leef je altijd met het besef dat je je kind hebt laten doden.
en dat gaat niet in je koude kleren zitten. tenminste, niet bij mij.
[/quote]

Aan sp en alle anderen die abortus moord of in iedergeval geen optie vinden.

Vind je 9 maanden een kind in je lijf dragen waar je als vrouw helemaal niet achter staat en dan vlak na de geboorte af staan aan vreemde mensen een betere optie dan het weg laten halen als het nog een klompje cellen is??

Zo'n kindje dat als het nog nat is van de bevalling weg halen bij zijn biologische moeder beter??? Kinderen die dat is overkomen komen daar nooit meer helemaal meer over heen. (Heb mensen in mijn omgeving die zijn geadopteerd) Zo'n kind zal altijd gaan vragen wie zijn echte ouders zijn en zich altijd afvragen "waarom mama, waarom heb je me afgestaan". Zo'n kind voelt zich dan heel erg ongewenst. En leeft altijd tussen twee ouders in vanwie geen van beide voor zijn of haar gevoel de echte ouders zijn.

Naar mijn mening moet een kind op deze aarde komen als 2 ouders het kind willen en er voor 100% achter staan of tenminste 1 van de ouders. Anders heeft dat kind ook niks aan zijn/haar leven.

En een klompje cellen in je buik is nog geen kind! Vind je een mug doodslaan ook zielig, dan is ook een einde maken aan leven. Ik heb zelf toen ik 16 was abortus laten plegen en sta daar nog steeds voor 1000% achter. Wat moet je als kind nou met een kind?

Lekker weg laten halen hoor meiske als je geen kinderen wil en er niet volledig achter staat. Want als een kind ongewenst ter wereld komt richt dat veel meer schade aan bij het kind dan gewoon door een slangetje te worden weggezogen als het nog maar een klompje cellen is. Schijnheilig Klinkt bot maar dat is de waarheid. Het is nog geen denkend wezen, maar gewoon wat cellen op een hoopje.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:33

weer leeg

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:35

Eindelijk een mening van iemand die weet waar ze het over heeft, Bravo!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:39

Er zijn mensen die ook wel eens worden vergeleken met een klompje cellen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:50

saluut schreef:
Zo'n kindje dat als het nog nat is van de bevalling weg halen bij zijn biologische moeder beter??? Kinderen die dat is overkomen komen daar nooit meer helemaal meer over heen. (Heb mensen in mijn omgeving die zijn geadopteerd) Zo'n kind zal altijd gaan vragen wie zijn echte ouders zijn en zich altijd afvragen "waarom mama, waarom heb je me afgestaan". Zo'n kind voelt zich dan heel erg ongewenst. En leeft altijd tussen twee ouders in vanwie geen van beide voor zijn of haar gevoel de echte ouders zijn.



Dit mag dan jouw ervaring zijn, maar dat kan je niet zomaar even generaliseren hoor! Oa mijn neefjes zijn geadopteerd en talen er niet eens naar te weten wie hun biologische moeder is. Zij zeggen zelf dat ze 1 moeder hebben en dat is mijn tante. Er zijn dus zat kinderen die er wel overheen komen en die zich niet afvragen wie de biologische ouders zijn, en gewenst voelen ze zich absoluut ook. het onderwerp is altijd bespreekbaar egweest, dat heeft wellicht een positieve bijdrage gehad. Maar bij mij hoef je dus absoluut niet aan te komen met de constatering dat een geadopteerd kind per definitie onder de adoptie lijdt.
Laatst bijgewerkt door vikki op 02-05-03 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:52

Adoptiekinderen zijn bij de adoptieouders wel gewenst, en hebben het daar meestal super naar hun zin..ik ken ook zat mensen die geadopteerd zijn..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:00

ja hoor, adoptiekinderen hebben het vreselijk.

ik ben ook benieuwd wanneer het klompje cellen overgaat naar een denkend wezen. want volgens mij zijn we allemaal kompjes cellen.

het probleem is dat mensen tegenwoordig in de euforie leven van "alles kan en alles mag".

saluut schreef:
Naar mijn mening moet een kind op deze aarde komen als 2 ouders het kind willen en er voor 100% achter staan of tenminste 1 van de ouders. Anders heeft dat kind ook niks aan zijn/haar leven.
dat bepaal jij?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:47

Om nu Saluut onder uit halen is erg briljant hoor
Zij bedoelt het ook goed,maar wordt weer eens verkeerd opgepakt.
Stel je bent een kind wat adoptie ouders heeft.Op den duur wordt je nieuwsgierig naar je echte ouders.Het lijkt me inderdaad voor zo'n kind niet een makkelijke periode hoor.

Dan mijn kant van het verhaal.
Ik ben 25 jaar geleden geboren.Toen ik er nog niet was,was alles prima,maar op het moment dat ik eruit ploepte en een meisje bleek te zijn was ik aan vaders kant niet welkom.Ik werd dan ook volkomen genegeerd.Mijn broertje is daarna geboren en werd de hemel in geprezen door mijn vaders familie.Dat is nou een stamhouder.Rekening geopend,kraamvisite enz.En ik,ik werd nog steeds genegeerd.
Mijn eerste 5 jaar heb ik beleefd als een ellende.Zo kan ik me nog heel goed herrinneren dat ik 4 jaar oud was en met een super grote Sint bernard hond voor de raam stond te huilen waar mijn ouders waren.Mijn moeder was boodschappen doen en mijn vader zou oppassen.Maar aangezien ik voor hem niet bestond liet hij me daar een uur alleen zitten en ging zelf vrolijk op pad.Een donkere regenachtige dag in een koud en creepy huis.Op mijn 5de gingen mijn ouders uitelkaar en geloof me ik besta nog steeds niet.Heb geen vader en zijn familie.Mijn moeder is een heel ander verhaal maar echt een pretje is zij ook niet dus daar heb ik zo weinig mogelijk contact mee,om mezelf niet terug te hoeven slepen in het ellendige leven waar ik tot mijn 21ste mee heb moeten leven.Met haar kant van de familie heb ik ook geen contact en wil ik ook niet meer.Dus ik ben een lonesome wezendje.
Ook heb ik tussen door in een pleeggezin gezeten.Niet omdat ik zo raar was maar omdat mijn moeder liever met haar zelf bezig was en ik dus even op moest zouten.
Zo'n leventje is echt geen pretje en ik heb er dan ook heel hard voor geknokt om te zijn waar ik nu ben.MIJN EIGEN LEVEN!!!
Woon samen,heb honden,paardjes,leuke mensen om me heen,maar angst heb ik nog steeds!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:51

holly: ik haal niemand onderuit. zeker saluut niet, die ik ontmoet heb en een heel fijne meid vind.