voor de digitale camara fanaten onder ons!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

voor de digitale camara fanaten onder ons!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 15:40

zouden jullie dit kopen:
digitale camara
kobishi megaCAM IV
tot 4 megapixels
4x digital zoom
1,5 tft kleurenscherm
macro stand
ingebouwde flitser
zelfontspanner
16 mb intern geheugen
als webcam te gebruken voor maar 159 euro (nieuw in de winkel)

maar zouden jullie dit kopen of is het eigenlijk waardelose troep want heb er absoluut geen verstand van maar het lijkt me wel erg handig om zo n ding te hebben
en deze is niet zo duur lijkt het mij toch niks kan ik hem gewoon in de kast gooien zonder er een schuldgevoel over tehebben

ik hoop wat reactie s van jullie te horen
groeten alja

ONDERSCHRIFTLOOS



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:42

4 * digitale zoom is helemaal niets, daar heb je nul aan. Ik zou hem niet kopen, maar ik stel dan ook hoge eisen aan een digitale camera (of beter gezegd, mijn vriendje doet dat). Persoonlijk vind ik trouwens fl 350 vrij veel geld om maar gewoon in de kast te leggen.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 15:45

als je het zo bekijkt is 350 gulden wel veel geld maar andere digitale camara s zijn nog veel duurder

ONDERSCHRIFTLOOS

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:57

ja, maar waarom wil je zo'n ding hebben? Wat ga je doen met de foto's? Afdrukken, alleen op scherm? Verder zou ik goed kijken naar de opslagvertraging, en verdere mogelijkheden. 16 MB is ook niet echt veel.

Ter vergelijk, ik heb een nikon coolpix 995 (4* optische zoom, 3.3 megapixel, fotografische mogelijkheden als auto bracketing) die twee jaar geleden zo'n fl 3000 kostte. Maar die gebruiken we dagelijks, en de kwaliteit is super.

Alleen een digitale zoom is gewoon niets waard, dan worden nl de pixels alleen uitvergroot zodat de kwaliteit van je foto's achteruit holt. Ik zu toch iets meer geld uitgeven en een fatsoenlijke kopen (Canon heeft hele goede).

/edit volgens deze site zou het overigens 2 megapixel zijn:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... m%20IV.htm

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:46

Inderdaad dat is vaak het vervelende, mensen denken wow wat een zoom zit er op en dan is het een digitale zoom en dat wordt vaak niet zo mooi.
Je hebt idd maar 16Mb intern geheugen en ik denk dat als je er veel en vaak foto's mee gaat maken dat je er ook nog wel een extra memory stickje bij kan rekenen(en die zijn niet zo goedkoop).

Als je echt voor kwaliteit wilt gaan en er van plan bent vaak foto's mee te maken zou ik m niet kopen.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:24

Digitale zoom heb je eigenlijk niks aan inderdaad.
Wat ook belangrijk is, en daar zie ik in jouw berichtje niks over, is de lens die in de digitale camera zit. Ik verwacht eigenlijk dat het een heel goedkoop ding is, voor die prijs. Al heb je nog zoveel megapixels, als je lens niet goed is, wordt het resultaat nooit zo mooi.

Wij hebben zelf sinds ongeveer een half jaar een Fujifilm Finepix S602 Zoom. De exacte specificaties weet ik niet, maar het is een spiegelreflex-achtige camera die waanzinnig mooie plaatjes kan schieten. Deze camera heeft ook een kwalitatief hele goede lens, maar je betaalt er uiteraard ook wel wat meer voor (zo'n 700 Euro). Een hoop geld, maar het is de hobby van mijn man Eric, en hij heeft er nu al met heel veel plezier schitterende foto's mee gemaakt. Goede camera's zijn nu eenmaal duur helaas.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 14:19

weet eigen lijk niet wat voor lens er in zit heb gewoon de advertentie over getijpt
maar we hebben geen foto toestel en die wouden we kopen maar toen ik deze advertentie zag dacht ik : he misschien is dat wel wat is ook wel handig dan kun je ook eens wat foto op de computer zetten

ONDERSCHRIFTLOOS

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 17:45

Kun je niet beter op marktplaats kijken. daar vind je de betere camera's met 2 megapixel nu heel betaalbaar. Ik zelf heb een Fujifilm 4900 Zoom. erg goede digitale spiegelreflexcamera.
Vooral zeer goede chip, zeer goede zoom, digitaal en normaal. Maar 2 megapixle maar deze staan gelijk aan de 4 megepixel van SOny volgens de Consumentengids

Fiesta, freiberger, what else?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:02

Eeeh, ik wil niet flauw doen maar de Fuji 4900 is geen SLR Haha! 't wel een leuke camera maar da's een ander verhaal.

Maar goed, alja, ik zou het niet doen. Grootste probleem zijn (zoals al gezegd) het ontbreken van een optische zoom en het lijkt er op dat er alleen 16MB ingebouwd zit en dat dat niet uit te breiden is... Je kan beter iets meer uitgeven voor een wat betere camera, dat zou ik iig doen.

Oh, wacht. Er kunnen SD/MMC kaartjes in. Zie:
http://www.kobishi.nl/Nederlands/Producten/USB-1620.htm

Afbeelding

Ik zou het denk ik alleen doen als je anders een analoge camera zou kopen Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 20:03

Oeps, ik ben na 1 jaar pas bij stap 2 van de gebruikshandleiding. Kwam er pas 2 weken geleden achter dat er een sportstand opzat. zo actief lees ik de handleiding en maak ik er gebruik van.

Fiesta, freiberger, what else?

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:36


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 11:08

ok ik ga nu voor een betere maar waar moet je dan precies op letten??

en bart die foto die je laat zien is de zelfde die op mijn reclame foldertje staat is het ook de zelfde of is die van jou beter?? en wat kost hij dan en kun je die kopen in een winkel of alleen via internet

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Aeva, Alocasia, Amazonbot, Anoukjuuuhh, Corien_, DWitzel, fleurtjeuh, LWDaisy, mika11, mosimonster, Novastar, Nustice, ryukapple, Silenna, tessaaa24, topsylover, Urona447 en 160 bezoekers