latrelatie ideaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

latrelatie ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 13:00

ik vroeg me af wat jullie van een LAT of latrelatie vinden(weet niet de juiste schrijfwijze)
vind je het kunnen, zou je het zelf kunnen, heb je een latrelatie?? vanaf
wanneer vind je dat zo een relatie kan??

graag jullie mening *LOL*


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:02

Het lijkt mij op zich wel wat. Ik ben namelijk best wel op mezelf en ik heb snel genoeg van mijn vriend, dat klinkt misschien stom, maar als we een paar dagen samen zijn dan vind ik het ook fijn even alleen te zijn. Hij heeft dat ook wel, hoewel minder dan ik.

lat betekent dat niet iets als living apart together ofzo? Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:11

lijkt me ideaal!

iedere dag op elkaars lip zitten betekend binnen een week ruzie!

ik heb gewoon mn eigen dingetjes die ik doe, en dan af e toe een vriendje zien, dat zou ideaal zijn!

gewoon lekker met mn paarden bezig zijn, en werken dat moet ook gebeuren natuurlijk
en dan een paar keer per week of in t weekend ofzo met je vriend afspreken, dan kijk je er weer naar uit om hem te zien, en dan blijft het veel langer goedgaan!
en ook af en toe een keer met vriendinnen op stap ipv altijd met t vriendje afspreken!

ben gewoon erg gehecht aan mn eigen leventje en wil niet graag dingen opgeven! en dan komt er nog eens bij dat als ik een dag of 3/4 mn vriend zou zien, dat ik daarna echt zo blij zou zijn om weer een dagje voor mezelf te hebben!

nee ik ben nog lang niet toe aan samenwonen ofzo Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:13

Nee, dat vind ik te los-vast. Het is of het één of het ander imo.
Ik woon samen en ik kan ook gewoon m'n eigen dingetjes doen, bevalt prima en daar hoe ik niet voor de latten.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:30

Hmz,

Ik zelf zou een LAT-relatie niet zo zien zitten... ik heb zelf wel de behoefte aan een wat vaster idee dan elkaar sporadisch zien als je zin hebt...
Ik zie m'n vriend vrij veel, maar ik heb niet het gevoel dat ik te weinig tijd voor mezelf heb... Als we samen zijn kunnen we evengoed samen alleen zijn (dus elk z'n eigen ding doen enzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:32

Ik woon al acht jaar samen, na twee jaar geLAT te hebben. En de laatste jaren bevallen me toch beter. Ik vind het gewoon lekker om alles te delen en elkaar veel te zien. We hebben toch onze eigen dingetjes en kamers etc. dus op jezelf zijn is ook geen enkel probleem, wij laten elkaar daar gewoon vrij in.
Op zich ging het best hoor, LAT, maar we wilden toch meer....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:34

Heb nog even een vraagje... Wanneer noemen jullie het een LAT-relatie?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:35

Houdt er ook even rekening mee, dat als je niet bij elkaar woont, dat je dan als je bij elkaar bent, ook continue bij elkaar bent en bij elkaar wil zijn. Als je samen woont hoeft dat helemaal niet, dan ben je werken voor een groot deel van de dag, en je doet ook niet alles samen... je gaat je eigen dingetjes doen etc...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:36

Inderdaad, wanneer is het een LAT relatie?
Toen ik net iets met mijn vriend kreeg zagen we elkaar bijna alleen in het weekend. Dus zo'n 2 a 3 keer per week.
Ik vond het verschrikkelijk weinig maar het ging niet anders.
Maar ik zou er zeker niet voor kiezen en ik ben heel blij dat we elkaar nu stukke vaker zien Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:37

dat klopt Syph, maar iedere ochtend&avond zie je elkaar, en dat gaat mij na een tijdje tegenstaan(weet ik uit ervaring) nee geef mij maar en lat-relatie, of mn vrijgezellenbestaan natuurlijk Haha!

al weet ik(en hoop ik) wel dat ook ik ooit ' de ware' tegenkom, waarmee ik wel heel graag wil samenwonen en samen een toekomst wil opbouwen, maar voorlopig niet hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:39

Dat half uurtje/uurtje dat je elkaar goedemorgen zegt en snel je ontbijt naar binnen werkt is te veel? Bovendien kun je 's avonds ook met je hobby bezig zijn? De een gaat naar de paarden, de ander achter de pc oid?

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 13:42

nu ja ik zie een latrelatie als een relatie zonder "verplichtingen"...
niet beginnen flippen als hy een dagje nix van zich laten horen heeft, of de sleur van die dag is voor ons samen en doen we iets leuks en kunnen weggaan en je amuseren zonder hem, je eigen ding kunnen doen..voor sommigen lijkt dat dan profiteren,maar je bent altijd met 2 als je hierover beslist, je bent dan 'onafhankelijk' maar heb je toch iemand om op terug te vallen als je affectie en liefde wil...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:49

Ik heb nu helaas verplicht een lat-relatie, omdat m'n vriend in Apeldoorn werkt, en ik door de weeks in belgie zit wegens studie.
En het bevalt me niets! We hebben beiden veel zin om samen te gaan wonen, maar helaas, dat zal nog minimaal een half jaar duren.

Maar het is wel zo dat we ook prima zonder elkaar lol kunnen hebben hoor! En we hebben ook echt allebei onze 'eigen' dingetjes. Dat is gewoon noodzakelijk.

Maar we willen allebei nu wel graag het huis uit (hij is 25 en woont nog bij z'n pa en ma), en tja, samenwonen is dan natuurlijk vrij vanzelfsprekend.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:49

Ja! een LAT relatie is voor mij inderdaad het ideale. Das los-vastige bevalt me juist geweldig Ik ben niet iemand die dag en nacht alles samen wil doen ben erg gesteld op mijn vrijheid. Je kunt zoveel bij elkaar zijn en blijven slapen al je beiden wilt maar het MOET niet!
Naar mijn gevoel gaat het nu allemaal veel spontaner,we zoeken elkaar op als we daar beide echt behoefte aan hebben,soms is dat dagelijks en soms ook twee dagen niet Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:52

Wat noem je dan 'verplichtingen' Acilon?

Noem je op elkaar kunnen terugvallen als het slechter gaat met een van beide ook een verplichting. Of is elke dag elkaar zien een verplichting, of vaak bij elkaar zijn? Of een keer niet je eigen ding kunnen doen omdat je een keer met je partner iets doet wat hij interessant vindt?
Ik geef nu maar enkele voorbeelden... omdat ik graag zou weten wat je onder die verplichtingen verstaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:53

Zijn vieze kleren die niet rondslingeren... zijn eigen troep lekker zelf opruimen Knipoog lijkt me wel wat *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:08

lat relatie lijkt me niks, ik zie me vriend elke dag en dan ook een flink aantal uur, ik kan echt niet zonder hem. Ben zo gek op um!

Volgend jaar gaan we samen wonen, dus voor mij geen lat relatie

22 Januari verwachten we ons kleintje


stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:20

Inderdaad een beetje een vaag begrip, een latrelatie.. Mijn vriendje woont niet bepaald in de buurt en werkt daarbij ook nog erg veel, terwijl ik nog een lui studentje ben Haha! .. Ik zie m dus ook niet zo vaak, gemiddeld een a twee keer in de week. Ik vind het op zich fijn zoveel tijd voor mezelf te hebben en hem elke dag zien, dat hoeft voor mij gewoon ook (nog) niet.. Maar soms mis ik hem wel hoor en dan baal ik best wel een beetje van dat 'latten' wat het ook precies moge zijn..

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:25

Jaaah zou voor mij ook perfect te zien!
Na een tijdje wordt het toch een stuk minder, en elkaar elke dag zien gaat toch vervelen. Ik ga me dan ergeren aan aan de meest kleine dingen.
Dus geef mij maar zo'n latrelatie Haha!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:05

Heb ik nou ook een LAT relatie? Want mijn vriendje woont in Groningen.. en ik in Eindhoven Schijnheilig
En ik zou toch liever vaker bij elkaar zijn, goed dat hoeft nu ook nog niet iedere minuut van de dag, als ik kijk naar een goede vriendin wiens vriend tegenover haar in de straat woont.. die hebben dan ook continu ruzie.. Lips are sealed
Het is nu natuurlijk wel zo dat het extra fijn is om elkaar te zien, en we ook eigelijk nooit ruzie hebben Knipoog

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 16:18

het is idd een vaag begrip en iedereen ziet het anders...
om even op de vraag van Natalie terug te komen vind ik verplichtingen als je bv je hebt een vriendje, alles gaat goed, maar hy belt iedere dag, als hij of jij een keertje niet belt die dag, omdat hij het vergeten heeft of gewoon geen zin heeft in een babbel dan begin jij helemaal te flippen:"onee hij wil me niet meer, houdt hij nog van me??" een van mijn vriendinnen is zo en dat is echt nix voor mij...of bv je hebt elkaar eventjes niet gezien en hij wil perse afspreken omdat hy je al lang niet meer gezien heeft en je mist (allemaal relatief),...of je wil eens weg gaan met vrienden maar je vriend wil je zien omdat je alleen maar de kans hebt in het weekend tijdens het uitgaan hem te zien,maar daar geen zin in hebt...zoiets bedoel ik...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:38

Ok, nu snap k m ook beter...
Maar, daar moet je toch geen LAT-relatie voor hebben?
Ik heb zelf nu ongeveer een jaar wat met m'n vriend, en we zien elkaar 5-6 dagen per week (en in de weekends slaap ik daar of hij hier). Maar we geven elkaar wel nog voldoende vrijheid... Als er een dag is dat het er niet van komt om iets te laten horen en ik hoor niets van hem zal ik absoluut niet beginnen flippen omdat ik denk dat hij me niet meer graag ziet ofzo
En als ik (of hij) wil afspreken met vriendin i.p.v. dat wij samen wat doen of samen weggaan met vrienden is dit ook geen enkel probleem... dat moet gewoon kunnen in iedere relatie.
Ik weet nu wel niet hoe ik ertegenover zou staan moest ik hem alleen in het weekend kunnen zien en dan voor de keuze staan van weggaan met vrienden of met hem... ik denk dat ik dan zou gaan voor de gulden middenweg, dan eens met vrienden weg en dan met hem.

Maar het begrip LAT-relatie is dan ook zo moeilijk af te bakenen vind ik (ga eens zoeken of er geen goede definitie van te vinden is...)

Dus als ik naar de omschrijving tot nu toe moet kijken van LAT-relatie zou ik er net zo goed zelf één kunnen hebben, buiten één puntje na dan...als ik een relatie heb, en ik ga 100% voor iemand, dan wil ik ook het gevoel hebben dat het iets vasts is, en niet iets vast-lossig (of los-vastig Haha!) waar je direct aan denkt bij het woord LAT-relatie.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:40

Ik denk dat je elkaar juist meer vrijheid geeft als je bij elkaar woont en je de KANS hebt om elkaar 7 dagen in de week te zien, dan wanneer je elkaar alleen in het weekend kan zien, en dan dus zoveel mogelijk tijd met elkaar om gaat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:43

Sypheron schreef:
Ik denk dat je elkaar juist meer vrijheid geeft als je bij elkaar woont en je de KANS hebt om elkaar 7 dagen in de week te zien, dan wanneer je elkaar alleen in het weekend kan zien, en dan dus zoveel mogelijk tijd met elkaar om gaat.


Helemaal mee eens! Ik word er weleens gek van dat je ALS je eens bij elkaar bent, continu op elkaars lip zit....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:11

Klopt ook Jurga alhoewel ik hier nog niet echt last van heb gehad Knipoog Wel van ieder euro centje te moeten omdraaien voor dat dure grapje van de NS Boos!

Vandaag even geen achterhaalde quotes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ange29, Annuuuhh, Anoukjuuuhh, Brandje_04, brittms, ComscoreBot, DemiSisa, Dyphusion, Ellen_ov, Emj_23, Gee, GoogleAdsense, heidy_wilco, IASCrawler, Ies_, InfinityT, jen, Jungles, Kashmino, katinker, Kimmie235, laran, Marcella, Monique1963, NadjaNadja, Patriesje, Sokje_6, Solleke_Noah, xPabloBokt, xxx88, zonnebloem18 en 185 bezoekers