wat is jullie doel?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

wat is jullie doel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 11:54

ik vroeg me dus af wat jullie uiteindelijke doel is met jullie paarden?!
oftewel wat wil je ermee bereiken??
mijn eigen doel is nl. z rijden met mijn pony, aangezien dat ik haar ong. alles heb moeten leren behalve de gewone gangen lijkt me dat echt heel mooi als ik dat bereik.
maar nu hoorde ik van een vriendin dat je vanaf vorige maand 10 winstp. moest hebben om over te gaan is dat zo? dat vind ik namelijk wel heel erg veel, en zo ben ik bang dat ik nooit verder kom :s
nou ja we zien wel
xjes

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:04

Mijn doel is lol hebben met m'n knol. En dat we er allebei veel van opsteken is mooi meegenomen! Haha!

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:05

Jah, ik wil gewoon leren en bijleren , ik rijd nu namelijk maar B en ik wil hoger geraken....

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 12:07

ja okey lol hebben is ook superr belangrijk ja!!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:08

In eerste plaats voornamelijk plezier beleven. Een goede band hebben met mijn paarden. Uiteindelijke doel ooit de 160 km rijden. (endurance!)
Maar de lol moet er wel in zitten anders is het voor mijn paarden en mij niet meer leuk.
Hydra je moet inderdaad 10 winstpunten hebben.
Succes met je dressuur carriere!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:11

Plezier hebben (het paard ook!), veel bijleren, steeds beter leren rijden en trainen en draverijen winnen (in die volgorde Haha!)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:25

plezier hebben! en terug het niveau waarop m'n paard reed (in dressuur dan toch) behalen.

dat is een haalbaar doel, tenminste, als ze me niet overbelasten met schoolwerk zoals ze nu doen !!! Boos!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:33

Ik heb eigenlijk geen doel met paarden. Ik heb er namelijk geen. Verdrietig
Ik heb er nu ook helemaal geen geld e.d voor. Misschien later. Wedstrijden rijden trekt mij niet, dus mijn doel zal dan zijn om gewoon veel plezier met mijn toekomstige paardje te hebben. Ik vind het wel leuk om te springen en dressuur te rijden, alleen die wedstrijden vind ik niets aan... (ben een van de weinige denk ik!?) Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:49

Ik heb een aantal korte termijn doelen, maar mijn eerste 'grote' einddoel is nu 60% in de Prix st Georges. Als ik besluit om Sven te houden wil ik proberen Grand Prix te rijden, maar dat is nog zo ver weg...

Eigenlijk had ik tot voor kort niet zulke vastomlijnde plannen, ik wil namelijk gewoon zo goed mogelijk leren paardrijden en dan zie ik wel waar dat me brengt. Maar het is heel moeilijk om gemotiveerd te blijven trainen als je geen plannen maakt, dus moet ik er nu ook maar aan geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:40

Het mijne was met Kawa eerst Z springen
Maar Kawa kan dat wel, maar ik ben er achter gekomen dat ik het niet kan. Huilen
Ik zie absoluut geen afstanden van de hindernissen.
En dat is in het M toch wel nodig.
Dus na 3 wedstrijden en met een foutloze laatste wedstrijd ben ik in het M gestopt om mijn paard een lelijke val in de hindernis te sparen.

Een paar jaar geen wedstrijden gereden, maar ben toen toch maar gaan dressuren.
Mijn doel wat toen Z dressuur met wp.
Ik had eigenlijk nooit verwacht dat te kunnen halen.
Maar vorig jaar is me dat dan toch gelukt. Party!!

Nu ben ik op het moment ff doelloos Lachen
Al hoop ik wel nog lang van mijn paard te mogen genieten, maar dat kun je helaas niet als doel stellen.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:46

Mijn doel is op Z te worden, en steeds meer te leren.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:48

Mijn doel was altijd om zover mogelijk te komen in de dressuur. Met mijn vorige paard ben ik tot de Z2 gekomen en toen kreeg ze allerlei blessures. Inmiddels heb ik een nieuw paard en van deze probeer ik toch wat meer te gaan genieten, dus ook eens een wedstrijd over slaan en lekker naar het strand of zo.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:53

Mijn doel is zo ver mogelijk te komen in dressuur, springen (en eventueel cross) maar wel zolang Jamy en ik er plezier in hebben anders niet.... en voorderest gewoon lol hebben ofzo Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:08

Lol hebben met mijn paard en hem fijn aan het lopen hebben!

Momenteel ben ik erg aan het werken op het verfijnen van mijn hulpen en het los door het lijf rijden, en als dat goed loopt, ga ik weer wat meer springen.

Imker is in de eerste plaats mijn hobby, en sport is leuk als het goed gaat. Ik werk nog 4 dagen in de week en daarbij hebben wij een eigen zaak, dus kun je je voorstellen dat Imker voor mij een hoop ontspanning betekent.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:11

Mijn doel is om een heeellleee sterke band met mn paardjes te krijgen en om met Jolly erg ver in de dressuur springen enz. komen !!Met hump zou ik graag veel verder in de Vrijheidsdressuur komen maar aangezien ik hem niet zo vaak meer zie.... ( staat ver van huis) kan dat nog welles moeilijk worden !!!)
MAAARRR vooraaalll lekker het bos in met vriendinnen en lol hebben zowel voor de paarden als voor mij !!!! Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:18

Er plezier in hebben, en nog veel meer leren..

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:22

MIOJ absolute doel is om de shire en clydesdale in de dressuur sport te laten mee lopen zonder die vervelende blikken. Om dat te berreiken moet ik met Max nog heel wat shows doen, voor bekendheid. En mijn doel op redelijk kort termein is wel de piaffe en de passage aanleren op max. We moeten beide hard doorwerken. Da's dus mijn doel.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:30

Citaat:
Mijn doel is lol hebben met m'n knol


daar ga ik in mee!
Helemaal mee eens!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:32

Mijn doel is ook veel lol maken. Verder wil ik haar een paar shows laten meelopen, alhoewel ze niet de top gaat bereiken, had ze het in Zweden goed gedaan toen, ben dus heel benieuwd hoe ze het in Nederland gaat doen. Verder ben ik van plan om binnen enkele jaren nog een mooie Arabierenmerrie te kopen met showkwaliteiten. Dus ik heb meer interesse in het showgebeuren en fokken.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:39

mijn doel is paarden beter te leren begrijpen!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:48

Mijn doel is een eigen kleinschalige stal te hebben, met wat Appaloosa's.
Zodat ik lekker elke dag thuis met mijn paardjes bezig kan. En natuurlijk hoort daar een gezond veulen fokken ook bij. Lachen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:11

Mijn voornaamste doel is lol hebben met mn knol.
Doel 2 is zo veelzijdig mogelijk opleiden, ze hoeft niet ergens in uit te blinken, als ze van alles maar een beetje kan.
Doel 3: samen lekker oud worden en tzt misschien nog eens een nakomeling fokken.
Viv

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 16:36

Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Ik vind het leuk.. ik ben er door mijn moeder op 3 jarige leeftijd opgeplopt en heb het altijd leuk gevonden. Ik wil graag vooruit komen net als ieder ander.. maar ik doe het omdat ik het leuk vind.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:12

Samen met mijn paard op een leuke manier plezier hebben, nieuwe dingen doen en veel bijleren... steeds opnieuw.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 17:28

* Elke dag iets leren, je bent nooit uitgeleerd
* Zo leren rijden dat het lijkt alsof alles vanzelf gaat, onvoorwaardelijk
voor de hulpen
* Proberen altijd eerlijk tegenover het paard te zijn
* Plezier hebben, ontspannen en vooral genieten van de paardensport,
speciaal het springen.