nachtmerrie, ik ben zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 00:39

XoNo schreef:
Ik vind dat je een goede keus maakt en kiest voor de welzijn van het kind en je bent eerlijk wanneer je zegt dat dat er op het moment niet is en waarschijnlijk nooit zal komen. Uiteraard respecteer ik je beslissing en IK vind dat je een goede keus maakt!


Duidelijk een man die antwoord. Wel een nuchter antwoord eigenlijk. Wij vrouwen zijn meteen overrompeld door emoties en zien het lieve kleine schattige wezentje al in onze armen liggen en opgroeien. Ik zelf zou nooit voor abortus kiezen als ik op dit moment zwanger zou worden.. ik zou het denk ik niet kunnen. Je moet naar je hart luisteren (zei de wijze uil). Wat wil je vriend eigenlijk?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 06:36

Niet alle vrouwen zijn zo hoor Malabrista Haha! Ik kan me heel goed vinden in de reactie van Xono, evenals de reactie van Pipo; Meiske kent haar situatie en zichzelf het beste... en ook ik geloof dat een kindje als je er niet aan toe bent en niet de middelen hebt om er goed voor te zorgen een grotere aanslag is dan een abortus. Het lijkt me een vreselijk moeilijke keus en ik heb er respect voor dat Meiske de enige keus maakt die voor haar op dit moment in haar leven de goede keus is. Waarmee ik overigens niet zeg dat een dergelijk keuze ook die van mij zou zijn... maar dat ter zijde. Heel veel sterkte Meiske! En denk er idd nog eens over na of je iemand hebt waarmee je goed kan praten die je het kan vertellen, want om dit als geheim mee te dragen lijkt mij heel zwaar.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:14

Ik wou net zeggen! Denk dat er misschien een paar zijn die zo zijn.......

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:40

Oei, wat een moeilijke keus..

Ik heb in mijn directe omgeving iemand die al twee maal een abortus heeft gehad. Een keer van 1 kindje en een keer van een tweeling. Dit heeft er bij haar ingehakt. Toch is ze heel erg blij dat ze die keuze gemaakt heeft. Mede omdat ze anders nu totaal geen toekomst meer had gehad. Ze is net 22.

Ik denk dat je er goed aan doet om voor jezelf en je toekomst te kiezen. Een kindje wat ongewenst is gaat dit ook merken. En hem de dupe laten worden van je eigen onvrede is niet de beste oplossing..

Mocht je erover willen praten dan PB je me maar.. Ik luister wel Lachen

Sterkte! Ach gut

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:42

ik ben tegen abortus, tenzij er sprake is van geweld, levensbedreigend is, of een absolute onmogelijkheid het een goede toekomst te bieden, op welke manier dan ook. niet iedereen die een goede gelukkige ouder is geworden heeft ervoor besloten en sommige wilden misschien wel helemaal geen kinderen, net als jij.

of je het met je ouders wilt bespreken ligt helemaal aan jouw relatie met hun. maar als ze ooit de waarheid horen, zit je waarschijnlijk in een lastiger situatie, zoals billy zegt.

maar het is jouw leven en dat van jouw vriend. ik hoop dat de weg kort is en ik wens je echt alle sterkte toe met wat komen gaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:44

Ik ben het wel met je eens SP ....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:54

Wat een ontzettend moeilijke situatie. Maar ik ben ervan overtuigd dat jij er goed over hebt nagedacht. Daarnaast ben jij de enige die jouw situatie kan inschatten, dus ik denk dat je moet doen wat voor jou en je vriend het beste is.
Wat betreft je ouders, ik geloof dat hun reactie nog weleens een verassing zou kunnen zijn. Maar het is jouw beslissing of je het wilt vertellen of niet. Persoonlijk lijkt het mij heel zwaar om een abortus te ondergaan en hier niet over te kunnen praten. Maar ik heb zelf een vrij goede band met mijn ouders, en zij staan altijd achter me. Ik kan me er ook weinig bij voorstellen hoe het is als dat niet zo is.
'Wat je besluit ook zal zijn, ik wens jou en je vriend ontzettend veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:57

Malabarista schreef:
Duidelijk een man die antwoord. Wel een nuchter antwoord eigenlijk. Wij vrouwen zijn meteen overrompeld door emoties en zien het lieve kleine schattige wezentje al in onze armen liggen en opgroeien.


Nee hoor Malabarista, of er moet zojuist een wondertje gebeurd zijn, zodat ik nu geen vrouw meer ben. Ik heb helemaal niets met kinderen. Wil je me doodongelukkig maken? Zet dan een baby op m'n schoot...

Ik denk dat het in deze situatie zowel goed als prettig is om een beetje nuchter en zakelijk tegen de zaak aan te kijken.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:03

SuperPepeijn schreef:
ik ben tegen abortus, tenzij er sprake is van geweld, levensbedreigend is, of een absolute onmogelijkheid het een goede toekomst te bieden, op welke manier dan ook. niet iedereen die een goede gelukkige ouder is geworden heeft ervoor besloten en sommige wilden misschien wel helemaal geen kinderen, net als jij.



Sp wat is jou definitie van een absolute onmogelijkheid het een goede toekomst te bieden??? Ik denk dat die definitie voor meiske het niet kunnnen houden van een kindje, emotioneel niet stabiel zijn voor de zorg voor zo'n kindje en daar boven op ook nogeens financieel niet in staat zijn om een kind de zorg te geven die het verdient!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:05

heb je eik al een definitieve test gedaan bij de huisarts??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:08

sprintje, adoptie zou een kind een goed leven bezorgen en 2 mensen heel gelukkig maken.

verder wil ik niet teveel discussieren over ditjes en datjes, want het gaat hier op de 1e plaats om steun te geven aan de poster. wil je hier echt met me op in gaan, kan je me pb'en.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:18

Bedenk wel heel goed wat je weg laat halen meiske ...
Mijn moeder heeft ook een abortus laten doen 12 jaar geleden en die heeft er nog steeds last van ...

Verder bemoei ik me er niet mee, want ik ben echt straal tegen abortus ...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:18

Een abortus is ook niet niks hoor. Ontezettend lichemelijk pijn en dan geestelijk ook nog. Ik zou er heel goed over na denken.
Je zou ook het kind kunnen laten adopteren.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:21

Das mooi, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Dat verhaal van Tallie is toch ook iets waar je erg moe van wordt. 2x een abortus schijnt allemaal maar zo te kunnen. Als je 22 bent mag je toch aannemen dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Maar goed, ik draaf weer door.....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:21

Avanti schreef:
Een abortus is ook niet niks hoor. Ontezettend lichemelijk pijn en dan geestelijk ook nog. Ik zou er heel goed over na denken.
Je zou ook het kind kunnen laten adopteren.


Bedenk wel dat je als ze voor adoptie zou kiezen ze wel 9 maanden het kindje moet dragen wat mentaal ook zwaar is..dit is dus een hele moeilijke keuze die je echt niet zomaar kan maken..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:24

Ja tuurlijk, maar persoonlijk zou ik daar dan denk ik toch een beter gevoel bij hebben. Maar voor iedereen is dat natuurlijk weer anders en je moet het natuurlijk goed overdenken.
Maar adoptie ik zou daar echt nooit overheen komen om je eigenkindje dood te maken.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:25

Ja youngster, maar stel dat je na gaat denken over adoptie ... en ze wil dat doen heeft ze nog altijd een keuze van ja doe ik het of nee doe ik het niet ....
Het is wel je eigen vlees en bloed wat je weg laat halen ...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:28

Klopt, het zou mijn keuze ook niet zijn, als ik zwanger zou zijn zou ik ervoor kiezen om het te houden, maar ik kan niet oordelen over haar situatie, dus ik denk dat als zij kiest voor abortus we het moeten respecteren, het is haar lichaam en haar keuze..

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:29

Ben je niet bang dat je al te ver bent voor abortus, Je zegt zelf dat je niet weet hoelang je al zwanger bent. Misschien is het toch het overwegen waard het eventueel te laten Adopteren. Ik zelf zou niet aan abortus moeten denken, maar dat komt ook omdat ik zelf twee kinderen heb. Ik wens je heel veel sterkte. Welke beslissing je ook neemt, zorg dat je er 100 % achter staat je kunt het nooit meer terugdraaien. Succes!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:29

Wat een ontzettend moeilijke situatie. Het is zo verschrikkelijk moeilijk hierin een doordachte en weloverwogen keuze te maken omdat je niet weet waarvoor je kiest.
Hoe mijn standpunt ten opzichte van abortus is, is niet belangrijk omdat ik die keus niet hoef te maken.
Laat in ieder geval zo snel mogelijk vaststellen hoelang je zwanger bent, anders heb je straks niet eens meer een keuze!

Heel veel sterkte de komende tijd.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:30

Maar adoptie is ook niet iets bepaald makkelijks. Je krijgt een kind, het is niet gewild natuurlijk. Je staat het af, maar toch heb je altijd de beseffing dat er ergens op deze wereldbol een kind van je rondloopt. En dat kind komt een keer op de leeftijd dat hij of zij wilt weten wie zijn of haar moeder is... En dan wordt je er weer mee geconfronteerd...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:33

Ja gtuurlijk maar je heb dat kind dan in ieder geval een kans gegeven. Maar meestal beschouwen ze de ouders die hun geadopteerd hebben toch wel als echte. En diegene die hun afgestaan hebben zijn ze meer benieuwd naar hoe die eruit zien enzo.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:34

UlbeH schreef:
Das mooi, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Dat verhaal van Tallie is toch ook iets waar je erg moe van wordt. 2x een abortus schijnt allemaal maar zo te kunnen. Als je 22 bent mag je toch aannemen dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Maar goed, ik draaf weer door.....


Humm, als je de achtergrond niet kent vind ik ook niet dat je er over mag oordelen..

De eerste keer dat zij zwanger was was op d'r 17e. Ik neem aan dat het dan niet verstandig is om een kind op de wereld te zetten? Als ik een aantal mensen hier op bokt mag geloven is het niet slim om voor een bepaalde leeftijd kinderen te krijgen. De reden dat ze zwanger is geworden kwam doordat het rubber geknapt was.

De tweede keer zat ze in een relatie waar ze doorongelukkig was. De pil had niet gewerkt ( ziek geweest enz. ) en het was dus ook zeer onwelkom.. Bovendien zat ze bij beiden nog op school.

Nou mag jij mij vertellen of ze dan maar 3 kinderen op de wereld had moeten zetten terwijl ze er totaal niet van zou kunnen houden, ze een steuntrekker had moeten worden omdat ze met school had moeten stoppen?? Nee, ik denk dat ze er goed aan heeft gedaan!

En omdat jij tegen abortus bent is het niet aan jou om haar te veroordelen..

Verder vind ik adoptie zelf geen optie. Een kind krijgt toch altijd te horen dat hij of zij geadopteerd is en gaat op zoek. Waarom denken jullie dat Spoorloos en andere programma's een toekomst hebben??
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 02-05-03 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:35

Ik denk trouwens niet dat we meiske hiermee zullen helpen.. het is denk ik al moeilijk genoeg..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:36

Had ze dan niet beter een morning after pil kunnen halen Tallie?
En nu heeft ze dan wel een kind?