eerste dag met Lottel paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 18:40

En hij was blij me te zien zeg! oortjes naar voren kwam ie hard op me af.... om vervolgens langs me heen te schieten en er een geweldig spelletje van te maken.
Alleen zo geweldig voelde ik me er niet bij het was namelijk in de STROMENDE regen en dat was NIET lekker.
eindelijk nadat ik tig keer die natte soppende wei rond was geweest draafde ie naar me toe was ie het net zat en kwam ie aanzetten.
Omdat Lodewijk bijna 4 weken dag en nacht vakantie had gevierd in die grote wei durfde ik er niet op.
Dat was maar goed ook voor het eerst mocht ie aan de fiets mee terug.
Dat was wel zo spannend! Snorkend met die nek en staart erop danste ie naast me mee ,*zucht* als hij nou zo lichtvoetig in een proef liep??
Toen we bij stal waren heb ik 'm zo'n 15 mn gelongeerd.
daarna terug naar de wei.
zonder fiets want mijn vader haalde me daar op...
Dus zonder zadel.
lekker in draf maar meneer was weer zo aan het showen dat ik alle kanten op glibberde.
Dus een galopje ingezet en gewoon dat hele stuk in galop naar de wei gereden zonder zadel met alleen een halster en een touwtje oooh men dat is het echte leven en ik was geen seconde beroerd goed he?
Lottie een dikke knuffel gegeven en morgen eens kijken hoe het in de bak gaat zal ie goed gaan naar zijn 4 weken vakantie?
1 ding is zeker hij doet een stuk jeugdiger aan!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:13

Stoer zeg, zonder zadel en aan t halster!
Oke, doe ik met leorna ook sinds kort ( durfde ik voorheen niet, maar sinds wayootje er is lijkt ze wel ziek zo rustig Verward ) maar dan wel in de wei + op een hoogte van tegen de 1.50 ipv 1.65 ofzo Lachen

Ik voel me dan ook zo stoer en vrij, dat is idd helemaal wat je zegt het echt goede leven Lachen
wanneer ik de 'kudde' namelijk in de grote wei heb staan, moet ik ze ook weer ophalen na een uur..
En aangzien ze tegenwoordig niet meer komen en altijd achterin staan, besloot ik op een goede dag terug te rijden ipv lopen Lachen
( ik kwam er zowaar op zonder hulp! ook omdat ze tegenwoordig blijft staan tot ik zit, da's wel zo prettig..)
'k neem dan m'n halve longeerzweep mee, met touw en jaag Roy en wayo voor me uit richting voorste wei. na 1 keer een goede 'klik' met t touw weet Roy t al en die gaat dan in galop voorop, met Wayo aan z'n kont.. Lovers

Jij was toch ook tot een tijdje terug bang om zonder zadel te rijden Kim?
Ik was vroeger ook 10 x meer 'held' dan nu, maar de laatste tijd gaat t weer beter en ijd ik met een heelrijk gevoel aan 't halster zonder zadel erop.. Zou 't iets in de lucht zijn *LOL*

Echt bang ben ik niet geweest geloof ik, maar toch ahd ik t lef niet om zonder zadel en hoofdstel erop te stappen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 19:25

Hmmm..... Heerlijk gevoel is dat toch he?
Ik reed op de rijstal waar ik werkte vaak de ponies naar de wei zonder iets, geen halster, touw ofid.
Dat voelt zooooo gaaf! In volle galop!
Oke, zou ik dat nooooit weer doen, want het was ook zooooo gevaarlijk. Maar ja daar dacht ik niet aan natuurlijk.
Ik vind het altijd zo lekker voelen, je hebt zonder zadel rechtstreeks kontact met je paard. Als je dan die spieren voelt..... Heerlijk!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:58

ja, dat is t ook idd.. je voelt alles zo goed bewegen.. ik voel me altijd een beetje 'primitief', prr natuut zeg maar..kan t niet goed uitleggen maar dat gevoel is eigenlijk 10 keer beter dan wanneer ik rijd met zo'n hard zadel'hoger' te paard en een hoofdstel, met bit in en 2 teugels..
net ook weer ff de paarden gehaald, in een drafje terug ( galop durf ik niet, want 't is voorin nu spekglad en we gaan dan gegarandeerd onderuit
( ik iig Knipoog) )


such a wonderful life Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 21:37

Ik reed eerder altijd veel zonder zadel.
Toen ik was serieuser werd kwam het er niet zo van.
Doordat ik meestal op bepaalde paarden reed zonder rare fratsen bleek toen Lot af en toe wel kon bokken ik heel hard achteruit was gegaan in mijn zit.
Bij een bok kwam ik hard in het zadel wat hem zeer deed en ik werd gelanceerd ook bij gekke sprongen hield ik (perongeluk) evenwicht aan de teugels.
ach dat ging vanzelf over tot de middendraf doorzitten kwam.
en dat wou niet ik begon te stuiteren.
Ik ben toen zonder beugels veel gaan rijden.
dat ging goed en ik kon eindelijk doorzitten.
Toch begon er toen wat te knagen waar was mijn onafhankelijke zit gebleven? dat met armen wijd zonder zadel springen (springen durf ik echt niet meer!)Ik ben toen op een paard met fijne gangen zonder zadel gaan rijden.
Zelfs stap durfde ik niet op lot dat wiebelde zo dus een brede dikke merrie gezocht *LOL*
door zeker 2 keer per maand zonder zadel te rijden durfde ik dat ook weer op lot.
Hij gooit heel hoog op maar dat zit ik nu ook zonder zadel uit gelukkig!Als ik op charlot rijd ga ik altijd zonder zadel heuvel op/af en rengalop gaat prima op haar met lodewijk ben ik wat voorzichtiger dan is draf/galop al heftig genoeg.
Ik merk het in mijn zit ik zit bijna weer als vroeger.
Toppunt voor dat lodewijk vakantie kreeg op een breed zandpad ik op Lot anouk was mee met zadel beiden in galop ik zonder zadel en mijn armen wijd in galop anouk deed dat ook maar hield haar beugels in.
Op dat moment deed ik heel even mijn ogen dicht en kon ik zo opstijgen.
Geweldig.Tijdens de grote sprongen die lot maakt kan ik de beenzetting voelen als ik op een langpad mijn ogen dichtdoe en me concentree voel ik zelfs zijn ademhaling mee gaan in de galoppassen dat is toch het leven?Zo intens je paard onder je voelen.
dat hoop ik ooit ook voor elkaar te krijgen in de ring

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 01:09

a cool man!lekker gevoel.en ik zie het echt helemaal voor me.die snurker!op de keuring ookal,gekkerd!wauwie jij hebt zo'n knap paard *zucht*

soms is het beter om te zwijgen

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 07:10

Ja wat een rotweer gister he? Was net terug met Rocky van de buitenrit toen het begon te plensen.

In welke wei staat Lottel nu dan?

Echt fijn voor je dat je weer bij je grote vriend bent, ik dnek dat die vakantie hem ook goed heeft gedaan!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 09:10

Wat een verhaal over die galop Kim!
Ik zal het vannacht in mijn dromen even nadoen *LOL* ....
Ik zit al een paar weken te denken om toch maar een groninger te nemen wanneer ik ooit een eigen paard koop!
Tja. Sowieso was ik al verliefd op 't ras, nu ik er verder over nadenk... het heeft wel wat he....
Mocht je een leuke 2 jarige rijtypische weten, merrie of (later) ruin, vos, bruin, zwart of donkere schimmel, dan schreeuw even.
Over een jaar, of anderhalf jaar.... wie weet. Als we lekker gespaard hebben dan....
Hoeveel kost een nog niet ingereden driejarige, en een ingereden 4-jarige bij jullie meestal? Of gaan ze vrijwel altijd als veulen al weg?
Ja je leest het goed. Dorine heeft over een paar jaar grote plannen. En over 15 jaar allemaal de televisie aanzetten he, dan kun je Kim, Sanderijn, Janneke en ik als viertal zien rijden bij de Olympische Spelen *LOL* *LOL* *LOL* .
Kim, geniet ze van dat jonge ventje van je!!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 10:05

mooi beschreven Kim! Ik ben jaloers op je!
Terecht? Nee! Ik kan dat ook doen..

STerker nog: ik MOET dat ook doen..
Durf nog niet zonder zadel te gaan rijden, ben bang voor bokken, bang om er vanaf te stuiteren...

Ga het toch eens proberen denk ik... (zal tenslotte niet de eerste keer zijn, dat ik van een paard af stuiter!)

Thnx!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 11:01

Kim wat heb je toch een leuk paard! Ben benieuwd hoe hij straks met rijden is na deze vier weken vakantie! Paarden knappen daar vaak erg van op, hebben het blijkbaar af en toe nodig?

Voel je je nu al wat beter?

Groetjes Mieke

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 11:19

Wat gaaf hee....gewoon zonder zadel/hoofdstel buiten nog wel! Party!!
Terwijl ie nog wel zo druk is...toch een braafie hoor!!!!!!
Lijkt me dat je hem vreselijk gemist hebt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 161 bezoekers