Ervaring met nakomelingen van Notaris??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coeffie

Ervaring met nakomelingen van Notaris??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:26

De titel zegt genoeg denk ik..
ik rijd sinds kort een Notaris x Heidelberg en ik heb er hele goede ervaringen mee. Het is een heel lief paard, vriendelijk, vrolijk, werkt graag, super koel in zijn kop. Tja, wat kan ik er nog meer van zeggen. Nu vraag ik mij dus af wie er nog ervaring heeft met afstammelingen van Notaris en uiteraard of die ook zo positief zijn..

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:46

Ik ken een Notaris x beaujolais, die enkele jaren geleden Z2 dr heeft gelopen. Hij is nu 13. Is niet echt koel in z'n kop, hij had wel een ruiter nodig die de overhand had. Wilde wel graag werken. Kon ook goed springen, maar dat is er nooit officieel meegedaan. Helaas heeft hij nu al enkele jaren ataxie, dus is ze er nooit hoger dan z2 meegekomen, maar ze was zelfs uitgenodigd voor de Young Riders met dit paard.

Homerun

Re: Ervaring met nakomelingen van Notaris??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 06:54

Mijn 17-jarige ruin Homerun is ook een Notaris. Zijn moeder Sarina is een nakomeling van Marco Polo. Ik heb Homerun vanaf zijn tiende. Daarvoor heeft hij ZZ gesprongen en bij mij is het springen naar recreatief rijden afgebouwd. Het is een zeer braaf en rustig paard. Hij schrikt niet makkelijk, is dus behoorlijk koel in de kop. En als hij schrikt, blijft hij staan. Met rijden was hij altijd zeer sterk. Wilde graag voor je werken, maar je moest hem niet boos maken. Dan liep hij gewoon onder je vandaan. Met springen werd het wel een iets ander paard, dan was hij veel feller en moest je echt eerlijk met hem omgaan. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand met hem sprong en hem met zweep en sporen aanpakte. Voordat ik kon zeggen dat dat echt niet nodig was, had homerun hem er voor de dubbelsprong al afliggen en maakte hij het parcour wel alleen af. Vervolgens kwam hij naar me toe met een blik van "zo, dat heb ik eens even opgelost".Ik praat hier in de verleden tijd omdat ik niet meer met hem rijd. Hij heeft ongeveer drie jaar geleden het headshaking syndrom gekregen en schudde zijn hoofd er zowat af. Met rijden was hij niet meer stuurbaar; hij rende keihard op de bakrand af om te schuren. Na vanalles met hem geprobeerd te hebben, heb ik hem vorig jaar met pensioen laten gaan. Hij is nu nog rustiger geworden en veel aanhankelijker. Het is echt een fijn paard.

mlientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 07:48

ik heb wel een Jazz x Notaris...

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:22

Mijn paardje heeft ook Notaris bloed Ik geloof dat het de vader van der moeder is Ze is heel braaf en rustig en een plaatje om te zien al zeg ik het zelf
Edit: Hebben jullie trouwens een foto van Notaris ?

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:26

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:49

Wij hebben een notaris x nimmerdor gehad. Hij heeft internationaal gesprongen en de grote prijs van londen een keer gewonnen.
Verder kon hij ook erg goed bewegen, makkelijk was hij zeker niet.
Ook niet in de omgang, hij was altijd heel typisch en eenkennig.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:41

Homerun schreef:
Voor een foto van Notaris (zwart-wit overigens) moet je klikken op :
www.gelderlanderhorse.nl/pedigree/neder ... 00775.html

Dit is de enige foto op internet die ik ooit heb gevonden. Dus als iemand nog een kleurenfoto van Notaris heeft....

Hier een kleurenfoto:
Afbeelding

De moeder van mijn paard is een Notaris stermerrie. Foto's van mijn paard in profiel. Mijn paard is overigens ook behoorlijk eenkennig, maar verder wel braaf en zeer werkwillig.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:50

Bedankt voor de kleurenfoto.

Coeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:11

@Sammie: Het paard dat ik rijd heeft ZZ-l gelopen. en nu kan ik hem mooi als leerpaard gebruiken. gelukkig is hij met zijn 17 (donderdag jarig!!) nog kerngezond.

@Homerun: Dat sterke met rijden ken ik inderdaad wel terug. En ik ben er nu ook achter dat hij behoorlijk eigenwijs is. Als hij ergens geen zin in heeft, dan ben je ook wel even bezig om hem te overtuigen dat we het toch gaan doen. En inderdaad, als ie eenmaal boos is, berg je maar, want dan krijg je een leuke rit...
Toch leuk, die overeenkomsten. En allebei uit hetzelfde jaar.

Nog meer mensen die ervaringen hebben??

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:45

Mijn paard is een Voltaire X Notaris: erg prettig paard, relaxed in de omgang, geen heethoofd, blij, vriendelijk en werklustig. Ben erg blij met haar!

Thunder_Ari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:37

Notaris x Donnerhall

een heel dominant paard, zeker bij andere mensen, is wel heel goed in springen.

kimtiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:15

mijn ervaring met notaris: eenkenning!
ze houden van 1 iemand en voor die persoon doen ze dan ook alles, voor anderen zijn ze niet gemakkelijk. Niet gemeen, maar altijd op blijven letten!