wat doen jullie met je hond?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

wat doen jullie met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 16:24

naar aanleiding van het topic

welke bokkers hebben een hond, vroeg ik me af:

wat doen jullie ermee?

gehoorzaamheidstraining?
train je diensthonden?
agility?
iets anders?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:28

Ik heb twee honden gehad, een zwarte labrador en een pitbullterrier. Met beide honden trainde ik gehoorzaamheid.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:36

Wij hebben een Beagle en we hebben puppycursus en de twee eropvolgende gehoorzaamheidscursussen gedaan.

Het leven is een gebakje!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:37

Jachttraining

Goedgekeurd onderschrift :)

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:40

Lekker knuffelen, zo nu en dan naar het bos of naar het strand. Met de oudste heb ik puppycursus gedaan, maar dat beviel me eigenlijk toen al niet zo en met de jongste heeft mijn moeder puppycursus gedaan, maar daar is ze voor gezakt Knipoog

Europe is our playground

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:44

Gewoon voor de gezelligheid. Lachen Ze heeft we op puppy cursus gezeten en op fly bal. Maar dat fly bal vond ze toch niet zo leuk dus is ze er niet mee door gegaan.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:32

Met Rex, mijn Mechelaarteefje van 13 heb ik in haar jonge jaren heel veel gedaan: ze heeft maar liefst 5 diploma's gehaald op het gebied van gehoorzaamheid (3 clubdiploma's, GG1 en GG2 voor wie het iets zegt), en heb ik behendigheidswedstrijden gelopen. 1x Meegedaan aan het Nederlands Kampioenschap en daar werd ik vierde.

Met Sjefke, de Laekense Herder van 3 heb ik de basiscursus gehoorzaamheid gedaan, en GG1 getraind (geen diploma). Tevens heb ik behendigheid gedaan (geen wedstrijden), en ga ik binnenkort met een cursus Speuren beginnen. Verder wandel ik heel veel met haar, en train ik haar conditie naast de fiets.
Met Sjefke ga ik ook zo nu en dan naar een hondententoonstelling. Ze is inmiddels Nederlands Showkampioen. Volgend jaar hoop ik een nestje van haar te krijgen (jaja, met stamboom en via de Belgische Herdervereniging natuurlijk!)

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:34

Mijn hond is gewoon een huis/knuffel/gezelligheidshond.Maar ik heb ook puppy- en gehoorzaamheidstrainingen met haar gedaan,en nu zit ik niet meer bij de club,maar ik ben nog steeds bezig om haar van alles te leren.
Ze is zo slim dat ze alles snel snapt,en makkelijk leert,dus het blijft leuk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48209
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:20

uiteraard veel knuffelen en wandelen...
en ook vrijheidsdressuur... Haha!

Nikita kan o.a. steigeren op commando...... Haha!
Afbeelding

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:41

De hond gaat voornamelijk mee als gezelschap naast de paarden. Als ik de paarden wegbreng bv. gaat zij mee, heb ik op de terugweg ook wat gezelligheid. En natuurlijk tijdens buitenritten.
Rixt nog niet, die is nog wat te jong om zo ver te lopen, maar dat komt nog wel.
Verder lijkt het me ontzettend leuk om iets als fly-ball te doen ofzo, maar helaas, dat wordt hier niet georganiseerd.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:44

Gewoon lekker knuffelen, wandlen en zelf vanalles leren!
Mijn hond is echt een fantastische waakhond!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:51

WAt ik doe met mijn hond? huh,je kunt beter vragen wat ik er niet mee doe, en dat is slechts 1 ding; werken. Ik mag haar namelijk niet meenemen naar mijn werk. Voor de rest is ze altijd bij me, waar ik ook naartoe ga. Naar de paarden, naar het winkelcentrum, boodschappen doen etc. Ze zit altijd trouw naast me in de auto (en als we fietsen in het mandje aan het stuur). Ze is mijn maatje door dik en dun. Ze praat niet veel maar ze is altijd aanwezig.

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:54

Teckel en ik zijn na 2,5 jaar al gekomen tot een perfect uitgevoerd commando "geef poot" Knipoog
De volgende 2,5 jaar gaan we besteden aan: "kom hier" Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:04

heb 2 amerikaanse bulldoggen, heb met beide de puppycursus gedaan en de vervolg cursus. verder niets. gezelschap !!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:11

Wij hebben een Hollandse Herdershond en we hebben vroeger met hem getraind (puppycursus, gehoorzaamheid, behendigheid, flyball) en we hebben ook shows gelopen tot hij Nederlands kampioen is geworden. Dat doen we nu ook niet meer.

Maar volgend seizoen (van de trainingen) ga ik met een van de honden van een vriendin van mijn moeder (die heeft echt heel erg veel honden, 30 ofzo) behendigheid doen. Heb er wel zin in! Dat is trouwens een Bobtail.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:26

Wij hebben een kruising tussen een Boxer en een Duitse staander genaamd Tommy.
Hij is waarschijnlijk door de vorige eigenaren geslagen, hij is idd geval slecht behandeld. Hij haalt namelijk naar iedereen uit als we buiten lopen. Toen hij puppy was is hij een keer aangevallen door een hond (met mij! Ik piste bijna in mijn broek van angst en die hond had het nog niet eens op mij voorzien) en daardoor is hij nu dus aan de lijn ook bang voor andere honden.
We hebben gehoorzaamheidstraining gedaan, maar omdat ihj tegen alles blaft en iedereen aanvliegt, mag hij niet door naar de volgende curses. Nu trainen we dus thuis.
Ik laat hem vaak springen, dat vind hij onwijs leuk! Daar heb iik ook heel veel fotos van, maar jammer genoeg niet op de computer staan. (wel filmpjes op de computer, maar kan ik niet uploaden)
Tommy word nu al veel liever, eerst beet hij ons altijd en nu eigenlijk nooit meer. Alleen maar als hij het ergens helemaal niet mee eens is! *LOL*

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:19

we hebben 2 honden (westie en cairn terrier). Met eide honden hebben we gehoorzaamheidstraining gedaan (heeft niet echt geholpen, het blijven str*nteigenwijze terriers). Behendigheid. Ging hartstikke goed alleen deden ze er twee keer zo lang over. En fly-bal allebei de honden waren als de dood voor dat kastje dus zijn we er mee gestopt.

Nu doen we geen bijzondere dingen meer met ze.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 10:36

waw, laekense herder. die vind je echt zelden bij ons!
toch schande vind ik dat!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 11:29

Puppy curus, gehoorzaamheid training en nu doen we de behendigheid!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 12:44

niks, althans, niet in die vorm. We hebben ze zelf opgevoed. Een instructeur die aankomt met wurgkettingen e.d. heb ik daar niet voor nodig.
Wel kunnen ze "kunstjes"
Zo kunnen ze de deur open, en ook weer dicht doen, poot geven, mooi zitten, dood liggen, dansen.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:41

Onze hond is altijd gewoon 'hond' geweest. Niet veel meer eigenlijk. Met wandelen aan de lijn deed je haar ook niet echt een plezier, zeker niet toen ze al wat ouder was (arthrose). Tenzij we ergens met de auto heen gingen, dan was het feest. Gek op autorijden, deed je aan het begin van de oprit de deur van de auto open als je thuis kwam, dan zat ze naast je voor dat kleine stukje.
De hele dag buiten om het huis heen kuieren in eigen tempo, beetje snuffelen, beetje graven, kluiven op takken, af en toe eens waakhond zijn als het zo uitkomt (haat-liefde met de diverse postbodes), op de oprit liggen en loeren en af en toe eens blaffen naar wat er voorbij komt. Languit op de koele tegels slapen, snurken en dromen. Weglopen heeft ze nooit gedaan. Komen deed ze alleen als ze geen zin meer had om buiten te zijn. Soms dacht ze dat ze een schoothond was.

Beer was gewoon Beer en dat was genoeg. Rust zacht.

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 13:45

Citaat:
Beer was gewoon Beer en dat was genoeg. Rust zacht.

Slik...

Mooie hond was Beer, Margreet.

Met onze honden ben ik nooit naar cursussen geweest maar ik heb ze wel van alles aangeleerd. Verder was elke hond er vooral voor de gezelligheid.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:10

met m'n Mechelaar heb ik puppycursus, jongehonden, en ben nu bezig met E.G 1.
De andere luisterd van zichzelf al perfect dus die is lekker huishond Haha!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:12

Ik gebruik die van mij voor sloop werkzaamheden Haha!
Heel eenvoudig. Zet die saarloos in de keuken, kom de volgende ochtend binnen en je hebt geen zijl meer op de vloer. Het oude moest eruit, en het nieuwe ligt klaar. Is dat even makkelijk Haha!
Maareh hij was dan ook wel de oorzaak van het feit dat er een nieuw zijl moest komen...... Hij had er al een gat in gamaakt namelijk. Heel fijn die hond!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 15:16

Wij hebben best wat hondjes maar stuk voor stuk zijn ze hardstikke eigenwijs.. ik krijg niks geleerd.. terriërs Bloos Ze luisteren alleen wanneer ze zin hebben.. als puppie luisteren ze dan nog wel een beetje naar je met spelletjes e.d. maar naarmate ze ouder worden apporteren ze niet echt meer. Vind ik jammer Scheve mond Mijn echte eigen hondje is trouwens zo lui als de pest. Gaaaap Slapen Dromen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Bjarni, Corien_, Dapnik, Dees, Jessica_1998, Ladypronk, mirriezz, Rupser, sinnekinne, x_Rebecca en 50 bezoekers