Ik zit met een probleempje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 17:21

Ik rijd nu al 2,5 jaar paard, alleen mijn beugels zitten altijd te kort en met lange beugels kan ik heel moeilijk zitten, ik wil het absoluut leren om mooi lang te rijden, ik ben ook vrij lang!

Wat kan ik hier aan doen?


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:34

Steeds met lange beugels blijven rijden lijkt mij.. Went vanzelf wel.. Ik heb altijd lang gereden duz

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:41

Zoveel mogelijk zonder beugels (lange benen laten hangen) rijden. Dan voor de grap met uitstappen je benen eens in de beugels doen, dan voel je hoe kort je ze hebt. Als ze dan lekker zitten zitten ze een stuk langer en beter waarschijnlijk. Alleen moet je dan even opnieuw leren lichtrijden waarschijnlijk Haha! Knipoog vanuit je knieen en je dijen en een klein beetje op je beugels.
SUcces!

:evaw:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:54

idd veel zonder beugels rijden.
Je zit dan iets langer dan je eigenlijk zou zitten met de goede maat beugels.
helemaal als je het niet gewend bent is na een half uurtje zonder beugels de lange beugels echt een verademing voor je Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:30

Even offtoipc, maareh...AL 2,5 jaar?
Ik rijd pas een jaar of 13 en heb nog niet het idee dat ik fatsoenlijk kan zitten.
Wil je niet ontmoedeigen ofzo Schijnheilig

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 08:41

doe eerst je beugels 1 gaatje langer. Rijd daar een week ofzo mee. De volgende week doe je ze nog een gaatje langer....enz. Zo wen je langzaam aan langere beugels. Op den duur vind je lange beugels fijner als korte.


Als je zonder beugels rijd en je doet daarna je beugels weer in (op een lange lengte) dan lijkt het net of je hele korte beugels hebt. echt waar!

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 11:16

ik ben het met shaienne eens, ik reed ook altijd heel kort, dat vond ik lekkerder. met lange beugels kreeg ik kramp in mijn benen en rug. nu weet ik dat dat komt door een verkeerde houding. misschien heb jij ook wel de verkeerde houding?? ik reed zonder dat ik dat eigenlijk wist krom, en toen ik er op aangewezen werd, was ik er zo aan gewend dat het me nu erg veel moeite kost om gewoon netjes recht te zitten. dus, ik weet niet of jij een verkeerde houding hebt, maar ik zou zeker dat wat shaienne zei proberen, want bij mij lukte het ook en ik zit nu veeeeel lekkerder op mijn paard!!

groetjes patricia Party!! Party!!

AmIgO

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:15

Als je begint te rijden, moet je eens vanop je paard, je knieën helemaal plooien zodat je voeten tegen je kont zitten (bijna) en dan moet je je voet vast houden en terwijl je je been terug 'probeert' te strekken en je hele, dubbel geplooide been, naar achteren trekken zoals de voetballers altijd doen Haha! . Dus stretchen, ik kan het inet beter uitleggen. Je voelt dan je dijspier gerokken worden.
Als je dan je voet terug naar omlaag laat zakken, zal bij veel 'langer' zijn!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:35

Als je je beugels uit doet wen je vanzelf aan lange benen. Maar rij niet met te lange beugels want dan ga je je hakken vaak optrekken en dat mag absoluut niet. rijd dus zonder beugels of met iets kortere. Van te lange beugels ga je fouten krijgen in je been houding. zonder beugels rijden is dus een hele goede oplossing maar doe dat uiteraard nadat je je paard losgereden hebt.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 18:18

beetje dure oplossing misschien, maar in een dressuurzadel wordt je meer uitgenodigd om je benen lang te houden. maar als je geen eigen paard hebt is dit natuurlijk geen goed idee. veel zonder beugels rijden is een goede oplossing, maar zorg dan wel dat je ontspannen blijft zitten anders is je volgende probleem dat je teveel met je benen klemt.
veel succes!
yasmeen

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 18:22

Bedankt voor jullie tips


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers