nachtmerrie, ik ben zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

nachtmerrie, ik ben zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 16:44

Mijn god, mijn ergste nachtmerrie is zojuist uitgekomen... Ik ben zwanger.
Ik weet echt niet wat ik moet doen, als er iemand niet in staat is voor een kind te zorgen ben ik het wel. Ik zit hier compleet te shaken en ik kan alleen maar janken.

Dit is trouwens een schaduwaccount, ik wil het er niet onder mijn bekende naam opzetten, ik hoop dat dit voor deze keer door de vingers gezien wordt...

Het probleem is, dat ik geen flauw idee heb hoe lang al. Ik ben namelijk altijd zeer onregelmatig ongesteld, sla rustig een paar maanden over. En ik heb geen flauw idee hoe het heeft kunnen gebeuren, echt niet. Ik ben altijd zo voorzichtig geweest, zeker omdat ik de pil niet meer slik, daar krijg ik migraine van.

Ik loop al een paar weken met buikkrampen rond, net of ik ongesteld moet worden, maar het kwam maar niet.... Dus toch maar een test gedaan, ik heb echt een half uur trillend met die test in mijn handen gezeten.

Mijn god, ik weet echt niet wat ik moet doen, en ook niet of het al te laat is.....


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:46

*vraagt voorzichtig* Weet je wel wie de vader is?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:46

Jeetje, da's niet zo mooi... Mag ik vragen hoe oud je bent, of je thuiswoont en of je een vaste relatie hebt? Dat maakt het plaatje wat completer.

Maar idd, als dit niet gepland is zal het een vreselijke schok zijn...

Toos paardloos

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:47

Naar de dokter gaan, dat is wat je moet doen. Hem het verhaal voorleggen. Hij kan je doorsturen zodat men kan bepalen hoe ver je bent.

Heel veel sterkte!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:48

Jeetje meis, is inderdaad niet echt iets om vrolijk van te worden..

Weet je vriend er al vanaf? en zo ja wat vind hij ervan.. het is belangrijk dat er nu mensen in je omgeving zijn die je op kunnen vangen..
Ook met oog op wat er gaat gebeuren de komende tijd, je moet namelijk een hele moeilijke keus gaan maken, hou je het kindje of laat je het weghalen..
Niemand kan dat voor jou bepalen, dat kan je alleen zelf doen, het is jou lichaam en daar beslis je dus ook helemaal zelf over..
Verder kan ik niet veel doen dan je heel veel sterkte te wensen!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:48

En ga eens bij de dokter langs om nog een test te doen. Die thuistesten zijn niet altijd even nauwkeurig! Ik hoop voor je dat er dan niets aan de hand is... Het zal geen makkelijke keuze zijn, maar als je ECHT niet voor het kind kan zorgen zou ik toch aan abortus of adoptie denken. Tenminste als de vader het er ook mee eens is. Ik zou zelf nooit aan een abortus durven beginnen denk ik, maar als je er niet voor kan zorgen is het misschien beter... Sterkte meid!

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 16:48

Ja ik weet wie de vader is, dat is gewoon mijn vriend, waar ik nu 2 jaar mee samen ben.

Ik ben 22, en woon thuis.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:49

Maak zo snel mogelijk een afspraak met je huisarts zodat deze je kan doorverwijzen naar de gynacoloog (hoe schrijf je dat Verward ). Maak je nog maar niet gek.. wie weet ben je nog niet zo lang zwanger en kun je er nog iets aan laten doen. Eerst naar de huisarts en dan komt de rest wel.. rustig aan. Heb je iemand die je kan begeleiden (moeder of goede vriendin ofzo). Je moet hier niet alleen door heen gaan hoor. Bedenk voor jezelf ook goed wat je precies wil.. of je het kind wil houden, ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent.

Hou je taai en maak gauw die afspraak zodat je zekerheid hebt hoe erg het ook is....

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:50

Heb je het hem verteld, ik zou het eerst met hem erover hebben en dan kun je samen kijken wat jullie verder willen (kindje laten komen of niet).

Gelukkig heb je een vaste relatie, dat scheelt. (vooropgesteld dat de relatie goed is)

Toos paardloos

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:51

De eerste aan wie ik het zou vertellen is trouwens mijn moeder... die heeft altijd een oplossing Ach gut (maar ik maak dit soort dingen trouwens nooit mee, ik ben maagd Schijnheilig, maar ik weet zeker dat zij wel een oplossing zou hebben en dan heb je ook iemand om mee te praten over wat je zult beslissen ed. ) Ik weet niet of jij een goede relatie hebt met je moeder. Iig wat ik vergeten was te zeggen: Sterkte! Ach gut


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:51

Oef, das idd niet zo leuk als het niet gepland is... Ga idd naar de dokter....
In ieder geval veel sterkte!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:51

Nu kun je nog geen wijze beslissing nemen. Laat het allemaal eerst even bezinken, praat met je huisarts (en inderdaad met je vriend) en neem daarna pas een beslissing. Beslissingen nemen nu je zo geschokt bent is niet verstandig. Terugdraaien kan dan niet meer.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:52

Idd, ik ga met de rest mee. Ik hoop dat je iemand hebt om in vertrouwen te nemen, je moet het niet opkroppen, maar van je af praten, zodat je alles op een rijtje kunt zetten. En ga naar de dokter, hoe zwaar het ook is.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:54

Zo'n thuistest is wel degelijk betrouwbaar hoor. Ga in ieder geval snel naar de huisarts en vertel het aan je moeder. Een moeder begrijpt dat echt wel hoor, je moet in elk geval iemand in vertrouwen nemen alleen kun je dat niet aan. Heel veel succes en sterkte toegewenst!!

XANTHA

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:57

Over de thuistesten wordt gezegd (ook door artsen)

- negatief is niet altijd negatief (test kan om bepaalde redenen niet goed gaan)
- positief is wel altijd positief

Dit staat ook in de bijsluiter.

Ik denk dus dat je er in dit geval wel degelijk van uit kunt gaan dat Meiske zwanger is.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:59

Jeetje, dat is zeker schrikken Lips are sealed Ik zou dus idd ook ff naar de dokter gaan, die zijn dus veel duidelijker, en hebben de beste testen.

Ik denk trouwens niet dat her erg is als je onder een andere naam zit, denk wel dat het begrijpelijk is.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:02

Wat vreselijk voor je..

Ga naar de dokter en praat met je vriend en ouders, zij kunnen je helpen.

Marieke22 schreef:
Nu kun je nog geen wijze beslissing nemen. Laat het allemaal eerst even bezinken, praat met je huisarts (en inderdaad met je vriend) en neem daarna pas een beslissing. Beslissingen nemen nu je zo geschokt bent is niet verstandig. Terugdraaien kan dan niet meer.


Voor je overgaat tot het maken voor een afspraak om abortus uit te voeren, zit er verplicht een periode van minimaal een week, tussen het bezoek aan je huisarts en de werkelijke afspraak.

Denk goed na, je beslissing is onheroepelijk..

Sterkte!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:02

Als de sodemieter met je vriend om de tafel vanavond, doorpraten die handel. Wat als...
En dan SAMEN naar de dokter, voor een test en eventueel bespreken van de mogelijkheden.

Als je verder van je af wilt praten mag je me gerust PBen, ook onder je schaduwaccount. Ben deze dagen tijdens kantoortijden vrij vaak online, dus wees welkom indien nodig.

Sterkte,
Sonja

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:07

Ga idd naar de arts, die kunnen dan ook direct doorsturen om een echo te laten maken om te zien hoe ver je bent in de zwangerschap ik geloof dat abortus tot max. 15 wk mag (mocht je tot abortus besluiten), kan er naast zitten. Praat met je vriend en veel sterkte....denk erom dat je baas in eigen buik bent...kies dus voor jezelf, wat voor jou het beste is.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:08

Niets meer aan toe te voegen(bespreken met vriend, samen naar HA en dan de opties doorspreken). Ik wens je echt veel sterkte. Lijkt me behoorlijk k|_|t.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:39

Betrek inderdaad ook je vriend hier in en ga (wat al eerder gezegd werd) samen naar de dokter. Ik kan me voorstellen dat je het nu heel zwaar hebt, zeker nu je het nog maar net weet. Heet veel sterkte er mee!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:14

Bedankt allemaal...
Ik merk echt weer eens dat bokt echt wel wat steun kan bieden, hier kan ik het 'in de groep' gooien om het zo maar eens te zeggen, terwijl ik het in mijn omgeving maar aan een paar mensen kan zeggen, en dat helpt wel.

Ik heb het net met mijn vriend besproken, hij is gelukkig heel nuchter. Hij zal achter me staan wat voor beslissing ik ook neem, maar eigenlijk staat mijn beslissing al vast...
Ik ga morgen gelijk als de sodemieter naar de huisarts of abortuskliniek, die laatste optie lijkt me eerlijk gezegd fijner. Mijn vriend kan helaas niet mee, hij heeft morgen een hele belangrijke afspraak, maar ik wil echt morgen al erheen.

Probleem is echter mijn ouders, ik kan niet zeggen dat ik het soort relatie heb met mijn ouders waarin ik het gelijk wil vertellen, ik wil het er eigenlijk helemaal niet met hen over hebben.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:19

meiske schreef:
Probleem is echter mijn ouders, ik kan niet zeggen dat ik het soort relatie heb met mijn ouders waarin ik het gelijk wil vertellen, ik wil het er eigenlijk helemaal niet met hen over hebben.

In principe ben je oud genoeg om dit zelf op te lossen en het dus niet met je ouders te bespreken. Je mist dan echter wel hun steun (als ze die zouden geven, ken je ouders natuurlijk verder niet).

Sterkte in ieder geval en top hoe je vriend er op heeft gereageerd, je zal zijn steun goed kunnen gebruiken de komende tijd.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

meiske
Berichten: 34
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:23

Ik weet dat ik oud genoeg ben om het zelf op te lossen, maar ik ben bang dat als ik het voor hen verzwijg ze er alsnog achter komen. En dan heb ik dus de poppen aan het dansen. Aangezien ik ook nog bij hen in huis woon, is het moeilijk om alles 'stiekem'te doen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:44

Jeetje, wat een vervelende situautie zeg! Allereerst veel sterkte met welke beslissing dan ook.

Wat betreft je ouders, kun je hun vertellen dat het zo is, maar dat je het er niet met hun over wilt hebben. In ieder geval voor nu? Ik kan me voorstellen dat ze dat ook niet leuk vinden, maar hopelijk hebben ze wel respect voor jou en kunnen ze het begrip opbrengen om jou het zelf op te laten lossen, met je vriend, zoals je wilt. Waarschijnlijk is dit een soort van "gulden" middenweg...

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Akshay, Amyyy, Anne_vD, Anoukjuuuhh, Bo_Y, brudoe, Elitedeux, fleurtjeuh, JoT, Lielle, Lys_PPA, OmgiliBot, PeerAppel, rien10, rosalie_a, StonedRomy, Tatjanaa, waikiki_6 en 191 bezoekers