Overgang van stal naar wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Overgang van stal naar wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 16:02

Vandaag ist 1 mei en per vandaag zou mijn paardje weer de wei op gaan. Nu is het echter nog behoorlijk nat weer en ik zou liever wat langer wachten met hem buiten zetten. Gewoon tot het weer wat beter is. Het punt is dat hij op de manege staat en ik dus wel met een afspraak zit. Als ik hem weg haal is het definitief (voor de hele zomer dus).
Al wordt hij wat betreft dat buiten staan niet meteen ij het diepe gegooid aangezien er een grote schuilstal op het mn landje staat toch vind ik het weer nog niet geschikt. Vorig jaar kreeg hij er namelijk wel last van. Dan hadden we bijvoorbeeld binnen gereden en maar een half uurtje gereden met wat stukjes draf dan begon hij al erg te zweten en was erg traag wat volgens mij van het koude weer kwam dat veel energie van hem weg nam.
Hoe doen jullie die overgang van binnen naar buiten en wat voor problemen kwamen julie daarbij tegen? Ik ben wel benieuwd of dat wat ik hierboven beschreef van het ernstige zweten in de binnenbak vaker voorkomt.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:08

op mijn nieuwe stal stonden ze al buiten. Maar dan in de bak en van 1 tot 5. Nu staan ze na in de wei ook opgebouwd te hebben alweer een poos hele dagen in de wei. (ook met dit prut weer)

Sjaak heeft er eigenlijk geen last van. alleen is de eerste dagen zijn spijsvertering wat van slag en is hij wat vermoeider. Over zweten in de binnenbak kan ik niks zinnigs zeggen want ik rijd al ruim 6 jaar niet meer binnen.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:17

we bouwden het altijd op, eerste paar dagen 1 uurtje en daarna rustig opbouwen, naar 3 uurtjes, halve dag etc.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:49

Andrew heb ik al vanaf eind februari langer op het land staan. Wel bij droog weer. Eerst tot 19.00, en steeds iets langer. Nu haal ik hem tussen 21.00 en 22.00 binnen, en zodra hij gewend is op de nieuwe wei, en het weer iets beter wordt (minder regen) probeer ik het weer dag en nacht. Als het echt slecht wordt kan hij weer op stal, maar ik heb ook een regendeken gekocht zodat hij bij voorkeur buiten kan blijven. (het lastige is, dat die regendeken over zijn eczeemdeken zou moeten)