A day at the races!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

A day at the races!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 11:38

Bij deze een topic dat NIET over paarden gaat! Je kunt dus nog snel op terug drukken als je wilt....

Vorige week maandag reedt mijn broertje zijn eerste race in de Toyota Yariscup op het circuit van Zandvoort.
Voorgaande aan het auto racen heeft hij eerst vele jaren gekart, wat ik overigens ook gedaan heb, maar dan minder succesvol...

De Yariscup is een opstapklasse naar het echte werk.

Hier volgen wat foto's!

Dit is de auto. Het is een 'normale' Toyota Yaris, waar veel, héél veel aan veranderd is. Hij gaat ook een stuk sneller, is lager, heeft betere remmen en bijna geen vering. Niet meer het boodschappen autootje dus...

Afbeelding


Dit is de binnenkant. Overal buizen van de rolkooi. Ik zou veel liever met deze auto een ongeluk hebben dan met een dikke mercedes of iets dergelijks!

Afbeelding


Thijs rijdt nu in het team die vorig seizoen de nummer twee had. Lennard Kleyn v Willigen. Maandag werd hij, na een hele poos op nmr 1 gereden te hebben, tweede!
De rood/witte auto is van Lennard.

Afbeelding



Dit soort cups trekken erg veel aandag van de pers. Tenslotte begint hier het talent van later.
Thijs geeft hier een interview:

Afbeelding



Hier staan de Yarissen in een lange rij te wachten voor de opwarm rondes. Een spannend moment voor Thijs! De achterklep staat open omdat in veel racewagens de verwarming op tropisch gezet wordt om een maximale motorkoeling te krijgen! Tijdens de race moet alles dicht zijn. Dus ook niet even lekker een armpje uit het raam. Het kan in de auto wel een graad of 45/50 worden!

Afbeelding



Zoals je op de vorige foto kunt zien is er op de auto nog plek zat voor sponsoring. Kijk maar eens op de deur. Alhoewel Thijs al een aantal 'geldschieters' heeft, is er altijd vraag naar meer.
Weet je nog iemand in je omgeving die het wel spannend lijkt om eens een seizoen te sponsoren, kan hij informatie vragen bij t.dejong@hotmail.com Er zijn verschillende sponsor pakketten samen gesteld, waarin ook veel aandacht aan de sponsor en zijn relaties wordt besteed! Te denken aan meerijden op het circuit, het opluisteren van stands met de racewagen, en ontvangst in de vip-tent voor u en uw relaties met hapjes en drankjes tijdens de dag van de race. Thijs kan u hier alles over vertellen!


Op deze foto pleegt Gert nog wat overleg met Thijs. Gert heeft Thijs de auto geschonken als dank voor het feit dat Thijs zijn zoon Sam begeleid met het karten. Thijs en Sam staan samen voor T & S racing. Gert beheert ook de zakelijke kant van de autosport voor Thijs.

Afbeelding


Natuurlijk wordt er ook geraced. Hier wat actie foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En als laatste racefoto nog een foto van Lennard.

Afbeelding


Hier zien we Thijs (voor de helft) met zijn vriendin Marieke vlak na de race, zoals je ziet is de wagen nog helemaal heel! Thijs eerste race heeft Marieke haar nagels gekost. Zo spannend vond ze het! En dit terwijl ze zelf op race-gebied toch al heel wat gewend is.

Afbeelding


En met dank aan Marieke hier nog een foto van Linet en ik:

Afbeelding


Er is ook een scooter aanwezig. Een Aprillia SR, gespoten in de zelfde kleur als de auto. De scooter is alleen voor gebruik binnen het circuitterrein.
Linet showt de scooter graag voor jullie!

Afbeelding


Zoals ik dus al zei, iets heel anders dan paarden. Wel hoop ik dat jullie het leuk vonden om eens over dit 'wereldje' te lezen.
Zondag aanstaande rijdt Thijs op het circuit van Assen zijn tweede race met de Yaris. Kom gerust eens kijken als dit je leuk lijkt. Er zijn verschillende, erg spannende races te zien.

Ooh, overigens is Thijs vorige week als 27ste gestart en is hij 24ste geworden! Best goed voor de eerste keer.



Grtjs!
Laatst bijgewerkt door Frank op 01-05-03 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:39

leuke autotja'z.....gaat niej over paarden zoals je al zei maar maakt een keertje ook niej uit tog?? zoveel mensen zetten hun hond op bokt dat is ook geen paard tog dus maakt niej uit Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:48

Heey wat leuk. Broertje van mijn vriend is er helemaal gek van. Is er niet een keer iets te regelen voor dat jong Haha! ???.

Leuke foto's.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:59

Leuk zeg, racen Tong uitsteken
Gave foto's ook hoor!!
Leuke uitleg ook erbij Knipoog

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:38

soo gaaf zeg! mooi autootje! succes met het zoeken van sponsoren!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 15:55

Clautje"]

Leuk zeg, racen Tong uitsteken
Gave foto's ook hoor!!
Leuke uitleg ook erbij Knipoog

[/quote]


Ik zal na elk race-weekend foto's en een verslagje hier op Bokt.nl zetten. Dat is wel leuk!


[quote="Fasel schreef:

Heey wat leuk. Broertje van mijn vriend is er helemaal gek van. Is er niet een keer iets te regelen voor dat jong Haha! ???.

Leuke foto's.




Neem hem een keer mee naar een racedag op één van de circuits! Voor zijn verjaardag ofzo? Dan kom je langs bij de tent, geven we hem wat uitleg en kan hij in de auto rond kijken.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar jullie kunnen ook gaan karten op 1 van de vele banen in Nederland natuurlijk.

Succes!
Grtjs Frank.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:36

Leuke pics Frank! Best trots op je broertje of niet?

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 16:46

Jurga schreef:

Leuke pics Frank! Best trots op je broertje of niet?




Hahaa Ilona, dat geef je toch nooit toe! Maar stiekem heb je toch wel gelijk.
Ik ben heel blij voor hem dat het hem nu gelukt is. Hij is er al erg lang mee bezig.

Vorige week stond er een artikel over hem in de krant. Een pagina vol!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:08

Nou super hoor, ik ben vaak ook 'stiekum' trots haha.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:11

Jurga schreef:
Nou super hoor, ik ben vaak ook 'stiekum' trots haha.


Op mij? Op mij?? *LOL*

Gaaf hoor Frank! Zeker stoer dat je broertje mee rijdt! Ik heb de races wel vaker in het echt mogen bewonderen en die dingetjes gaan best wel hard. Als ik de volgende keer nog eens naar van die races ga zal ik eens kijken of ik je broertje (en misschien ook jullie) zie op de paddock of in de race Lachen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 19:03

Dan moet je Zondag (04 mei) naar het circuit van Assen komen!
Thijs rijdt namelijk daar zijn tweede race in de Yariscup. Om een uur of half 1 geloof ik. Ik ben er zelf ook.

Grtjs!

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 19:07

Heeey lieverd! Lovers

De foto's zijn mooi geworden he?!?!! Cool

Ik baal echt als een stekker dat ik morgen niet mee kan!! Frusty Verdrietig