spijkerbroek en zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

spijkerbroek en zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 22:16

kon geen andere titel bedenken Haha! .


Mijn broeken slijten dus best wel snel, ik heb ook een suede zit op mijn zadel.
Zou de slijtage minder zijn als je gewoon een lederen gladde zitting zou hebben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:23

Wat is best wel snel?
Ik doe ongeveer een jaar met m'n spijkerbroeken, en ik heb er drie die ik afwisselend aan heb. Ik heb ook een suede zitting op m'n zadel.
Is trouwens ook geen superkwaliteit broeken die ik ervoor gebruik, want ik koop ze bij de Bristol in de aanbieding, zodat ik meer geld uit kan geven aan dingen die Milena heeeeeeeeeeeel hard (ja ehecht.... Haha! ) nodig heeft.... *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 22:54

zo'n 4 maanden met 1 broek.

ik heb er nu 2 gekocht bij peterspijkergoed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:05

Ik draag het liefst stretch-spijkerbroeken. Ik doe met de oudste nu al 2 jaar, en ben nog steeds niet door de zitting heen! En het zijn niet bepaald dure broeken...
Cowgirl: wat doe jij in godsnaam met die broeken?? Verward

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:01

Doe een joggingbroek aan, gaat jaren mee Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

shamal

Berichten: 63
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:12

stil in je zadel zitten geeft minder slijtage aan het zitvlak *LOL* *LOL*

a womans place is on an arabian

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 08:39

Cowgirl schreef:
zo'n 4 maanden met 1 broek.

ik heb er nu 2 gekocht bij peterspijkergoed.


Dan doen wij er dus precies even lang mee Haha! Ik vind dat niet zo kort als je ze dagelijks draagt en dagelijks rijdt Verward

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:16

Ik heb nu 2 wranglers en die heb ik nu een half jaar, ze zijn nog perfect en ik heb een lederezitvlak...misschien maakt het wel uit, ik weet het niet

keep your head up

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:20

Mijn broeken slijten net zo snel...maar misschien helpt het wel als je chaps gaat dragen (die lange dan he)?

Je suis Charlie.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:23

Ik draag ook altijd Wranglers en daar doe ik ook een jaartje of wat mee. Ze worden dan wel erg vaal, maar verder zijn ze dan nog wel ok. Heb ook een suede zitting, maar volgens mij lijdt die meer onder mijn spijkerbroeken dan andersom Haha! . Rijd ook vrijwel elke dag (op het moment wat minder).

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:39

Sonja"]
[quote="Cowgirl schreef:
zo'n 4 maanden met 1 broek.

ik heb er nu 2 gekocht bij peterspijkergoed.


Dan doen wij er dus precies even lang mee Haha! Ik vind dat niet zo kort als je ze dagelijks draagt en dagelijks rijdt Verward
[/quote]
Die factor had ik niet in de berekening meegenomen Haha!

En mijn suede "zitje" is na een jaar (niet elke dag rijden) ook bijna geen suede meer

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 10:07

okay, het is dus normaal dat je broeken snel slijten.

Volgens mij wordt het tijd voor broeken van speciale stof.
De engelse ruiters doen immers langer met hun broek denk ik.

Nee ik trek geen rijbroek aan en rommie..... wel eens met een joggingbroek op een westernzadel gezeten Haha!

ziet er vast wel leuk uit Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:28

Toen ik Engels reed hielden ook slechts de Pikeurbroeken het echt lang uit. Maar dan heb je 't weer over rijbroeken van 400 piek of meer, dus dat mag ook wel....

Ben vooralsnog helemaal niet ontevreden over m'n Bristolletjes Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:37

Cowgirl schreef:
Nee ik trek geen rijbroek aan en rommie..... wel eens met een joggingbroek op een westernzadel gezeten Haha!

Ehm, ik rij er dus altijd mee Haha!

Zit prima en ik zit per week zo'n 8 a 10 uur in het zadel. Engels en western. Volgens mij heb ik deze alweer 2 jaar ofzo Lachen
Gewoon gekocht bij de hema, misschien is dat het geheim wel Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:55

De meeste engelse ruiters hebben van dat kunstof lederen zitvlak, die zijn niet te verslijten. Kosten dan ook wel ongerveer 100 euro. Misschien een idee om zoiets in een spijkerbroek te zetten.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:12

Maar dan moet je dat ook weer in je wedstrijdbroek hebben zitten anders is dat weer totaal wennen Lachen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:36

Ik wissel mijn Steeds spijkerrijbroeken af met mijn RTS(engelse) broeken.
En idd de spijkerstof slijt sneller dan dat kunstleer, wat overigens ook een stuk beter zit, zeker op lange ritten. En het interesseert mij echt niet hoe het er uit ziet, geen kapotte kniëen vind ik belangrijker Haha!
De rijbroek is tenslotte niet voor niets geëvolueerd tot wat hij nu is. Ik ken ook westernrijders die onder hun chaps gewoon lekker een engels rijbroekje aan hebben (ook tijdens wedstrijden Schijnheilig ).

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:23

Citaat:
De meeste engelse ruiters hebben van dat kunstof lederen zitvlak, die zijn niet te verslijten. Kosten dan ook wel ongerveer 100 euro. Misschien een idee om zoiets in een spijkerbroek te zetten.


Clown Lijkt me er op zich best lachen geblazen. Serieus.

Ik heb 2 wranglers die ik vaak aan heb met rijden, maar ook gewoon, want ik trek ze dan niet meer uit omdat ze zo fijn zitten. Haha! En die heb ik nou al anderhalf jaar.. ze zijn alleen een beetje vaal geworden.. maar verder is er nog niks mee aan de hand. Natuurlijk heb ik ook nog een spiksplinternieuwe voor nette gelegenheden Schijnheilig Mijn zitvlak is trouwens van gladgereden suède. Ik gebruikte eerst ook andere broeken maar die zijn van veel minder stevige spijkerstof.. die wranglers zijn echt stug zeg maar. De wranglers die voor casual gebruik zijn... die zijn ook van veel dunnere stof.. dat zit misschien ook wel iets fijner als je niet op je paard zit Scheve mond Maar ja wij leven op ons paard.. Cool


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:44

Ik heb 3 Wrangler Cowboycuts. Met andere broeken rijd ik mijn knieën open Scheve mond Met mijn eerste broek doe ik alweer bijna 2 jaar Lachen Worden wel vaal en een beetje groenig zelfs aan de binnenkant, maar het rijdt heeeerlijk Lachen Ik moet binnenkort wel weer nieuwe hebben, want ze worden te kort *LOL* Ik heb 2 broeken met lengtemaat 34 en 2 met lengtemaat 36, en zelfs de 36 wordt al te kort Bloos Ik moet dus maatje 38 lengte hebben Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:54

hoi,

tja.. ik ben geen spijkerbroekenfan... joggingbroek is misschien een idee
Maar ik heb dus 4 gewone, zwarte broeken... zo goedkoop mogelijk, bij de Bristol ofzo ... recht of uitlopend model.
Voor de zomer heb ik dan dezelfde, maar dan een creme kleur, is iets koeler dan zwart
Zit prima, niet duur en gaat een tijd mee hoor Knipoog

groetjes

op de avatar zie je Sallyman!

cowboyharry

Berichten: 7
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:54

De ruiters welke meer als twee spijkerbroeken per jaar verslijten bij het rijden van hun paarden zouden zich eens serieus moeten afvragen of het volgen van een paar zit lessen niet zinvol zou zijn. Dit voorkomt namenlijk onnodige slijtage aan broeken, zadels en paardenruggen.

Er zijn maar weinig ruiters met paarden problemen, maar des te meer Paarden met ruiter PROBLEEMEN

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:55

Hoezo is dat? Misschien is de kwaliteit wel gewoon *piep* met peren? Lachen Mijn broeken gaan dan niet zo hard, maar misschien zijn er wel meer mensen als ik die de broeken ook buiten het rijden dragen. Niet meer als ze zo vaal en verkleurd zijn natuurlijk (loop je voor joker), maar wel als ze er nog goed uitzien. Op die manier gaat slijtage nog harder natuurlijk.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:29

En misschien zit het ene paard ook wel 'rustiger' in galop dan het andere Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:28

XoNo schreef:
Hoezo is dat? Misschien is de kwaliteit wel gewoon *piep* met peren? Lachen Mijn broeken gaan dan niet zo hard, maar misschien zijn er wel meer mensen als ik die de broeken ook buiten het rijden dragen. Niet meer als ze zo vaal en verkleurd zijn natuurlijk (loop je voor joker), maar wel als ze er nog goed uitzien. Op die manier gaat slijtage nog harder natuurlijk.


dank je xono Knipoog loop ik dus ff voor gek Clown

mijn spijkerbroek gaat alleen in bed in in bad uit Haha!
verder eet ik er in, bok er in, voer ik de paarden er in lesgeven lukt ook nog, timmeren, schilderen, vegen, paarden buiten zetten,
hekken maken op het land, watergeven ,boodschappen doen , roel naar de orthodontist brengen............... en natuurlijk rijden
tsja en dan zelfs met een goede kwaliteit verslijt je er wel meer dan 2 per jaar Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:31

Ik heb je in spijkerbroek gezien Jos, maar ik ken niemand die blijkbaar zo netjes kan verven Haha!

Er zijn maar weinig spijkerbroeken die ik lekker vind zitten en die ene die ik heb die lekker zit daar ben ik heel zuinig op. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers