Florett

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Florett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 21:18

Ik denk erover om mijn merrie te laten dekken door Florett
Zijn er meer bokkers die overwegen om met deze henst te dekken of
heeft een van jullie al een nakomeling van deze henst??


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:29

Ik ken de hengst niet goed, maar misschien kunnen we je helpen bij je hengstenkeuze, wat voor merrie heb je ? En waarom zou je voor Florett kiezen ?

.

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 21:46

De merrie is springen gefokt Julio Mariner X Jasper, ze is 1.65 m. en heeft een goede stap en draf maar de galop kan zeker beter. Ik twijfel tussen Florett en Gribaldi. Ik vind Florett een mooie hengst, de cijfers zijn goed enz.. alleen wil ik eigenlijk wat meer weten over zijn nakomelingen.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:02

Florett is toch een zoon van Florestan Verward Maar ik weet niet zeker of ik de goede voor me heb Verward
Als dat hem is heb ik hem één keer zien lopen. Een actief achterbeen en donker kleurtje, meer kan ik me er niet meer van herinneren Bloos Ben toch meer geïnteresseerd in springpaarden *LOL*
Galop van de hengst(en vererving daarvan) durf ik in ieder geval niets over te zeggen.

Succes met je keuze

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:13

Ik heb de goede hengst voor me *LOL* Volgens de site kan hij goed galloperen en hij kan nog springen ook Knipoog (Er staan meer springfoto's op dan dressuurfoto's)

Hij heeft volgens mij nog niet zoveel gedekt, maar je zou eens kunnen bellen of er ergens in de buurt nakomelingen van hem staan. Dan kun je zelf kijken Lachen

De website is trouwens: http://www.florett.com/main.html

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 08:18

Waarom neem je als ik vragen mag op een springgefokte merrie als Julio x Jasper een dressuurhengst ? ? ? ? ? ??

.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:36

_Rick schreef:
Waarom neem je als ik vragen mag op een springgefokte merrie als Julio x Jasper een dressuurhengst ? ? ? ? ? ??


Voor iemand die Rubinsteinbloed als springbloed aanraadt een vreemde vraag. Temeer daar de hengst op de aangegeven site duidelijk ook als springvererver wordt aangeprezen. Daarbij zal op het hengstenstation deze combi van Floret x Julio vast te bezichtigen zijn.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 12:00

Allereerst bedankt voor jullie reacties Lachen

Aangezien mijn man ook inspraak heeft in de keuze van de hengst is het toch Gribaldi geworden. Wij hebben het besproken met dhr. van Uytert en die raadde ons toch Gribaldi aan dus de merrie wordt dit weekend geinsemineerd.

Citaat:
_Rick schreef:
Waarom neem je als ik vragen mag op een springgefokte merrie als Julio x Jasper een dressuurhengst ? ? ? ? ? ??


Ik neem op deze merrie een dressuurhengst omdat wij alleen maar springpaaden op stal hebben staan dus ik heb geen andere keus.
Mijn dressuurpaard hebben we in januari jl. laten inslapen en nu rijd ik op een 3 jarige Animo X Julio Mariner (is dus ook springen) het gaat heel erg goed, hij pakt de dressuur heel goed op maar uiteindelijk is hij voor de springsport.

Ik weet dat het wel een beetje vaag klinkt allemaal maar dat heb je als je man springruiter is en ik alleen maar dressuur wil rijden Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:05

tiamo schreef:
. Wij hebben het besproken met dhr. van Uytert en die raadde ons toch Gribaldi aan dus de merrie wordt dit weekend geinsemineerd.


Goh dat verbaast me nou

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:06

Citaat:
Voor iemand die Rubinsteinbloed als springbloed aanraadt een vreemde vraag.


Heb ik dat ooit ?

Ik had gewoon een dressuurmerrie gekocht, en die laten dekken, maar vooruit.
Dat van Uytert daar niets van zegt snap ik al net zo min.

.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:08

Waarom niet een springer met beste gangen? Zoals Solitair? Die had achten voor zijn basisgangen! En heeft een fijn karakter. Ik zou op deze combi geen dressuurhengst zetten, dan heb je kans dat het niet kan lopen én niet kan springen. Je kunt dan beter een dressuurgefokt veulen kopen lijkt me...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:08

_Rick schreef:
Citaat:
Voor iemand die Rubinsteinbloed als springbloed aanraadt een vreemde vraag.


Heb ik dat ooit ?

Ik had gewoon een dressuurmerrie gekocht, en die laten dekken, maar vooruit.
Dat van Uytert daar niets van zegt snap ik al net zo min.


Als jij met een geit of koe bij Van Uijtert komt zegt ie dat Gribaldi daar prima op past en dat het een heel goede merrie is. Joop moet de prijs voor beste verkoper krijgen. Niet voor niets al bijna 3000 dekkingen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:10

Idd, Sarabande, volgens een hanegstenhouder past het altijd. Laat er gewoon een onafhankelijk iemand naar kijken die er veel verstand van heeft, dan kun je tot veel betere keuzes komen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:17

Neem de proef op de som Tiamo. Leg Joop de volgende keuze voor. Zeg dat je alleen een merrie wilt hebben en vraag of hij ongezien het hengstveulen koopt en dat op papier wil vastleggen. Als ie meeleest doet ie het misschien Haha! ha ha ha

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:22

Haha! Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:35

sarabande"]
[quote="_Rick schreef:
Citaat:
Voor iemand die Rubinsteinbloed als springbloed aanraadt een vreemde vraag.


Heb ik dat ooit ?

Ik had gewoon een dressuurmerrie gekocht, en die laten dekken, maar vooruit.
Dat van Uytert daar niets van zegt snap ik al net zo min.


Als jij met een geit of koe bij Van Uijtert komt zegt ie dat Gribaldi daar prima op past en dat het een heel goede merrie is. Joop moet de prijs voor beste verkoper krijgen. Niet voor niets al bijna 3000 dekkingen
[/quote]
We gaan nu niet op de man spelen!! want dit kan echt niet
Overigens is dit wat de meeste hengstenhouders doen, zo niet alle hengstenhouders!.
Daarnaast is Joop niet degene die alleen maar gribaldi aan raad hij heeft niet voor niets zoveel hengsten op stal staan! Vind het laag bij de grond om zo maar even een hengstehouder aan te vallen.
Die doet zijn werk en het is dom van mensen om puur op het advies af te gaan van een hengstenhouder, ze praten namelijk allemaal vooral in hun eigen straatje, dat kun je gewoon verwachten! En als er iemand een oog heeft voor kwaliteit is het joop wel, daar kan iedereen hier op bokt gigantisch veel van leren. Overigens andere hengstenhouders ook!
Overigens ook een Fantastische manager!
En overigens hebben de hengstenhouders het nu zo druk, die gaan echt niet mee lezen op bokt die hebben wel wat beters te doen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:00

Dat bedoelen we ook, elke hengstenhouder doet het, daarom moet ook niet op hun advies afgaan, maar op het advies van een onafhankelijk iemand met verstand.
Ik denk dat als er een andere hengst was genoemd, de reactie van Sarabande hetzelfde was geweest. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar zo zijn alle hengstenhouders nou eenmaal.
Dat is dus vermeerderen ipv verbeteren.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:07

Het verdrietige is, en daar maak ik me altijd erg kwaad om, dat de merriehouder die in goed vertrouwen naar zo'n hengstenhouder met zijn mooie praatjes luistert, met de gebakken peren blijft zitten.
Want zelfs jij GribFan moet toch toegeven dat op een merrie van Julio Marinerxx x Jasper dit advies niet echt de beste is.
Dus als de hengstenhouder zegt dat ie straks ZEKER het hengstveulen wil kopen, is dat in ieder geval een soort garantie.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:13

Inderdaad Sarabande, zo zijn hengstenhoudeers. Een hengstenhouder gaat toch niet het advies geven om naar een andere hengstenhouder te gaan? Dan loopt hij weerinkomsten mis, zo zijn ze allemaal.
Ik zou er een goede allrounder bij zoeken, Solitair (is nog geen nafok van, maar je schrijft dat het veulen toch voor eigen gebruik is, dan kan dat niet zo veel kwaad) of Karandasj.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:18

_Rick schreef:
Citaat:
Voor iemand die Rubinsteinbloed als springbloed aanraadt een vreemde vraag.


Heb ik dat ooit ?

Ik had gewoon een dressuurmerrie gekocht, en die laten dekken, maar vooruit.
Dat van Uytert daar niets van zegt snap ik al net zo min.



Dan zou ik gewoon gelijk een goede 3-jarige kopen die aan mijn eisen voldoet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:20

[quote="blup] Dan zou ik gewoon gelijk een goede 3-jarige kopen die aan mijn eisen voldoet.[/quote]

Dat lijkt mij nou eens een verstandig advies, geen hand vol maar een land vol op dit moment Knipoog
Laatst bijgewerkt door sarabande op 01-05-03 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:21

sarabande"]
[quote="_Rick schreef:
Citaat:
Voor iemand die Rubinsteinbloed als springbloed aanraadt een vreemde vraag.


Heb ik dat ooit ?

Ik had gewoon een dressuurmerrie gekocht, en die laten dekken, maar vooruit.
Dat van Uytert daar niets van zegt snap ik al net zo min.


Als jij met een geit of koe bij Van Uijtert komt zegt ie dat Gribaldi daar prima op past en dat het een heel goede merrie is. Joop moet de prijs voor beste verkoper krijgen. Niet voor niets al bijna 3000 dekkingen
[/quote]

Of ze hebben altijd wel een andere hengst bij hun op het station staat die goed bij de merrie past. Een hengstenhouder moet je zien als een vertegenwoordiger (van zijn hengsten). En bakker stuurt jou toch ook niet naar de bakker verderop om dat die betere broden verkoopt.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:21

sarabande schreef:
[quote="blup]Dan zou ik gewoon gelijk een goede 3-jarige kopen die aan mijn eisen voldoet.


Dat lijkt mij nou eens een verstandig advies, geen hand vol maar een land vol op dit moment Knipoog
[/quote]

precies, kijk eens op www.marktplaats.nl genoeg paarden te koop hoor.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:23

Kijk eens naar de dekcijfers bij Van Uijtert, al de andere hengsten dekken samen minder dan Gribaldi dat is nou juist het probleem daar.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:25

De merriehouder had zelf al een keuze gemaakt tussen welke 2 hengsten gekozen zou worden. Degene die gaan fokken hebben zelf de verantwoording of zij wel of niet beïnvloedbaar zijn.

Ik geloof dat bij sommige mensen erg veel negativiteit zit ten opzichte van hengstenhouders. Het begint er erg op te lijken dat dit een vorm van afgunst is die betrekking heeft op bv.: jaloezie, hun zin niet kunnen krijgen, misschien zelf stukken minder bereikt hebben en het dus een ander niet gunnen e.a. (ik weet het niet, ik kijk maar even hoe het verder in de zaken wereld is)?

Als ik hengstenhouder was zou ik de mensen die er zo over spreken niet eens een kwakje verkopen, misschien wel beschuldigen van laster (om maar een voorbeeld te geven). Eigenlijk ook overbodige moeite want de kenners weten heus wel waar ze wel of niet moeten zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ubermetrics en 55 bezoekers