Wederom wond... het is niet te geloven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-01 20:41

Kom ik bij de stal vanmiddag, de stalhouder is op vakantie en laat nu het pension "runnen" door kindertjes van 11, 13 en een van 18.
Hebben ze de 2 dominantste ruinen (waaronder die van mij) in één paddock gezet, wil ik mijn paard pakken is hij door de andere ruin in zijn OOG gebeten (zie foto) de tandafdrukken staan er gewoon omheen, onder zijn oog was het iets minder diep, het bloed daar was al gestold. Nu is er dus stuk vlees/vel (?) weg en bij het middelste pijltje is het gewoon bijna 1 cm diep...
Over 1,5 week ga ik weg bij dit pension omdat ik dit gewoon WANBELEID vind, maar dit slaat werkelijk alles. Vorige week een snee van 7 centimeter en nu dit weer. (lees ook het topic over het paard wat daar een gebroken been geschopt is) Ik ben niet op wraak uit, maar ik vind dat dit echt NIET door de beugel kan! Betaal ik nu 350 gulden per maand voor mijn dierbaarste bezit, wat door iemand anders naar god wordt geholpen? Dit is toch niet normaal? Voor hetzelfde geld had zijn hele oog eruit gelegen... en had ik mijn paard weg kunnen brengen... Ben ik nou zo'n trut?

[img]../upload/849/wond.jpg[/img]



LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 20:44

er zijn maar een paar trutten, en dat zijn de stalhouders. Ik denk dat je die meisjes die nu de stal voor hun rekening nemen (wat ik ZEER onverantwoord vind) weinig kwalijk kan nemen, ze hebben het gevaar waarschijnlijk niet gezien, of niet over na gedacht.
Ik vind persoonlijk wel dat met zoiets belachelijks de stalhouder voor de DA kosten op mag draaien hoor

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 21:01

Hoi,
Je bent echt geen trut hoor, als je paard gewond raakt door zo'n domme actie van anderen. Idd vind ik ook dat de staleigenaar de kosten moet betalen, het is toch de schuld van zijn beleid dat die paarden samen in de bak wordt gezet. En het is zowieze al raar om zulke jonge meisjes zo'n verantwoording te geven. Ik zou ook nijdig zijn als zoiets met mijn paardje zou gebeuren. Das dus echt niet truttig ofzo hoor!
Groetjes Patricia

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 21:09

jeetje, ik zou daar ook zo weg zijn, en idd laat maar betalen door de stalhouder, hij zou goede info moeten geven aan zijn oppassers (die ik nu ook erg jong vind) ik neem aan dat hij wel weet dat die niet samen kunnen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 05:55

Nou je moet daar niet langer blijven hoor! Zeg de stalhouder maar goed wat je ervan denkt! En echt vervelend dat je paard zo is toegetakeld, maar de meisjes kunnen daar niets aan doen, die hebben daar niet over nagedacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 07:28

Ik zou ook proberen de kosten via de pensioneigenaar terug te krijgen. Als die dat niet wil eens uitzoeken hoe je er voor staat volgens de wet.
Gelukkig maar dat je al en andere stal hebt gevonden maar kan je daar niet nu al meteen heen?
Succes en sterkte!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 08:53

Jeetje, ik ben er stil van. Wat een ramp. Ik heb deze pensionstal overwogen voor mijn ijsje. Is niet doorgegaan om dat het te ver weg was. Wat ben ik daar nu blij om zeg.

Mijn merrie staat nu heel tevreden bij twee anderen waar ze rustig, de eerste paar dagen achter een draadje in dezelfde wei bij is geintroduceerd. Daarna zijn ze nog een week nauwlettend in de gaten gehouden. Ik kreeg elke dag als ik kwam een rapport over hoe ze erbij stonden, wat ze deden (niets, de verhoudingen waren ""achter het draadje"al duidelijk geworden). Er is dus niet getrapt, gebeten. Er werd natuurlijk wel gedreigd want dat is nu eenmaal paards.

Veel sterkte Sibold en inderdaad, kun je niet nu al naar je nieuwe stal?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:41

Jeetjemina!!! Je laat een pensionstal toch niet runnen door kinderen!! Verward
Ik vind dit zeer onverantwoordelijk en zelfs Schandalig! Nu is jouw paard er de dupe van Scheve mond\ Boos!

Ik zou zeer zeker daar weg gaan en de kosten zijn voor de pensioneigenaar zijn rekening vind ik, want het is in wezen zijn schuld, had hij maar niet onverantwoordelijk moeten zijn.

Sterkte ermee en een dikke knuffel voor die arme Sibold Verdrietig

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:47

Mmh daarom laat ik geen andere vreemde mensen zomaar in mijn stal. Ik haat dit soort dingen. Boos!

Nou succes ermee

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 18:23

Ik kan hier zo kwaad om worden!
Verschrikkelijk, afschuwelijk, afgrijselijk!

Wat een domme kinderen, ik ben gewoon laaiend!

Boos!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 18:48

Heel lief zeg van jullie al die reacties...!
Gelukkig gaat het vandaag al beter! Dierenarts geweest, zalfje gekregen en het erop gesmeerd. Nu sprak ik de "hulp annex instructrice/begeleider ritten" erop aan wat er was gebeurd, gesleep met paarden van hot naar her en dat ze als ze de pensionpaarden willen verklooien zo door moeten gaan. Reactie:"JAAAAAA, JE VALT ME PERSOONLIJK AAN EN JE HEBT EEN K*THOUDING GVD EN DIE STALLING IS NIET VAN MIJ " Zeg ik dus: "Je hoeft niet te gaan vloeken hoor, maar je bemoeit je wel degelijk met de stalling." "JE MOET OPROTTEN MET JE KNOL EN EEN GOEDE PSYCHIATER GAAN ZOEKEN"(schreeuw) Ik heb "gedag" -met een glimlach- tegen haar gezegd, nog even laten vallen dat ze een "dozerig" hoofd had en heb mijn paard op stal gezet , toen ik in de stal was, was ze nog niet klaar met haar scheldkanonade.
Het is natuurlijk niet netjes om dit hier op bokt te zetten, misschien leest ze het wel, maar ik vind het ook vooral niet netjes om als je een "volwassen" gesprek wil beginnen, uitgescholden en uitgejouwd wordt op lagere school niveau.

Wat fijn toch dat ze het niet van hun klanten hoeven hebben...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-08-09 19:51 ]</font>

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 20:30

Hoezo niet netjes om het op Bokt te zetten? Dit zijn gewoon wanpraktijken en moeten wel degelijk openbaar gemaakt worden!
Ik vind het echt niet banketstaaf wat je doet hoor, ik zou echt het zelfde doen, je paard is je liefste bezit en maatje, je mag toch wel verwachten dat je voor het geld wat je betaald ervaren verzorging krijgt en niet meisjes die er nog niet zo veel van weten.....
Ik hoop dat je snel naar de andere stal kan verhuizen, sterkte!!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 20:47

Het maakt helemaal nix uit als ze dit leest hoor! Echt, dit is toch niet normaal?! Een stalhouder die alles door kiendjes laat runnen...Je paard is je dierbaarste bezit en moet niet zo behandeld worden natuurlijk! Zorg maar dat je zo snel mogelijk naar een andere stal bent!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 21:54

ja als je haar mee aanvalt met dit dan mag zij ook maar oprotten en stuur maar een boze brief grr ik word hier zo boos op, zo'n lelijke wond. en die trut grr ik kan er zo boos op worden, ik moet me inhouden Boos! gelukkig: eigen plekkie is goud waard maarre ZO'N stal? Misselijk veel plezier op je volgende stal. waar je hopelijk binnenkort terechtkomt met je lieve toegetakelde paardje
en die strontwijven, laat die maar lekker in de stront zakken, kontelikkers!!
soorry voor het gescheld ik kon me niet meer inhouden

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:57

Acherm wat zielig!!! dat is gewoon belachelijk, 3 jonge meiden penstionstal laten runnen met andermans paarden!
Raar hoor...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 6 bezoekers