Paard van mijn vriendin verongelukt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Paard van mijn vriendin verongelukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 21:35

Dankzij de voorliefde van haar paard voor baby's leerde we elkaar kennen. Albert kon het niet laten om zijn neus in mijn maxi cosi te steken waar mijn baby in lag. Die vond het prachtig, zo'n enorme neus die haar besnuffelde en een grote tong die over haar gezicht heen likte Lachen Albert heette eigenlijk geen Albert maar die naam pastte veel beter bij hem dan zijn echte naam.
Ik reed Albert tijdens een vakantie van haar. We draafden over een bospad en voor ik het wist stond ik opeens meters naast het bospad tussen de bomen. Ik had de eerste beroemde totaal onverwachte zijsprong van Albert meegemaakt waarna er nog vele volgden want dat was zijn specialiteit. Opeens wegspringen voor iets wat er niet was Haha!

Zij kocht een boerderij en natuurlijk was Albert de eerste bewoner. Dankzij haar moeder vond ik mijn boerderij en zo woonden we weer vlakbij elkaar. Albert was al snel niet meer de enige op stal. Ze kocht een paar fantastische paarden maar hij was wel haar grote liefde.
Ik mocht hem ook bijzonder graag, het was een paard met karakter, lief, vriendelijk, de ordehandhaver in de wei maar hij ging graag zijn eigen gang.

Sinds gisteren is hij er niet meer. Het meisje wat bij haar werkt reed hem, wilde een laag kruisje springen en de zeer ervaren Albert (ze reed vroeger SGW met hem) maakte een misstap, vloog over de kop en brak zijn nek Huilen
Hij kon niet meer opstaan en ze hebben hem ter plaatse laten inslapen. Een fantastisch paard is er niet meer, hij was 17 jaar, nog veel te jong.

Ik vind het zo erg voor mijn vriendin. Hij was haar maatje, dat ene paard wat je hebt en waar je zo'n band mee krijgt die je met geen enkel ander paard hebt. Ik heb ook zo'n paard gehad en ik mis hem nog dagelijks. Albert deed me altijd een beetje aan hem denken, net zo'n geweldige lieve eigenheimer Lovers
Hij is gestorven tijdens hetgeen hij het liefste deed maar of dat het leed echt verzacht?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:40

Wat een sneu verhaal,
ik hoop dat hij niet veel pijn heeft gehad.
Heel veel sterkte voor je vriendin Ach gut
En voor jou natuurlijk.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:40

Jakkes! Wat erg Verdrietig
En het is idd een schrale troost, maar toch, hij heeft zo te horen altijd een fijn leven gehad en is gestorven terwijl hij plezier had én het is snel gegaan. Hard om te zeggen, maar een betere dood kun je volgens mij niet hebben?
Heel veel sterkte iig, voor je vriendin, het meisje dat hem reed en natuurlijk ook voor jou! Ach gut

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:43

Dat lijkt me echt vreselijk, vooral ook omdat iemand anders hem reed toen het gebeurde. (alhoewel zij er waarschijnlijk niets aan kon doen).
Vervelend om zo'n maatje te verliezen, sterkte.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:44

Oh gatver wat afschuwelijk om je paard (en maatje tegelijkertijd) op zo'n manier te verliezen! Ongelofelijk dat een ongeluk in zo'n klein hoekje zit.. Ontzettend veel sterkte toegewenst Verdrietig

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:49

Gadver, het houdt niet op bij jullie. Wat een vreselijke manier om je beste maatje kwijt te raken. Verdrietig

Ik wens jullie heel veel sterkte Ach gut .

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:03

O gut...wat zielig....
Mooi geschreven verhaal, maar blijft heel droevig, zo'n afscheid.
Sterkte voor je vriendin toegewenst!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:10

Wat een verhaal zeg, mooi geschreven erg triest,
sterkte!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:29

wat verschrikkelijk .....pfff ik weet even niet zo goed wat ik hierop moet zeggen.... sterkte Huilen

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:29

Oww gut wat sneu. Ik moet eerlijk toegeven dat de rillingen weer over me rug liepen bij het lezen van dit verhaal. Heel erg veel sterkte, ook voor je vriendin Ach gut

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:38

Jemig Perc wat en verhaal. Dat paard heeft wel een heel byzondere plek in jullie leven en die zal hij nu niet zomaar verliezen, hoe groot het verlies van hemzelf ook is. Sterkte

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:36

Och Alex, het zit je op het moment ook echt niet mee Verdrietig ! Wat een afschuwelijk verhaal zeg ! Ik vind dat Sarabande het mooi verwoord!
Ik wens je vriendin, maar zeker ook jou!! héél veel sterkte Ach gut !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:19

Ah wat een akelig verhaal, aan zoiets kan ik maar beter niet denken als ik op een kruisje afrijd. Wat vreselijk dat het zo snel gedaan kan zijn. Wens je vriendin veel sterkte toe. Ik weet hoe erg het is om het paard te verliezen waarmee je gewoon het beste mee kan opschieten.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 01:49

Wat kan ik hier nu op zeggen?
Wat ongelooflijk rot. Voor Albert een mooie dood, maar een dood die niemand had verwacht.

Heel erg veel sterkte voor jou, voor je vriendin en ook voor dat meisje wat hem reed....
Hoe is het met haar?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 02:02

Wat een triest verhaal zeg. Zomaar een ongeluk en weg is je grote vriend. De herinnering blijft, wees er maar zuinig op, er komen geen nieuwe meer bij, helaas. Hij was heel speciaal, dat blijkt wel uit je verhaal.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 06:43

Wat erg! Het lijkt me vreselijk je paard te verliezen, ik wil jou en je vriendin heel veel sterkte wensen met het verlies van Albert...

Toos paardloos

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 06:52

Getverdemme wat een domme pech zeg. Ongeluk zit echt in een klein hoekje.
Heel veel sterkte voor jullie daar.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:17

Bah wat erg zeg, idd ongeluk zit in een klein hoekje, al is het een misstap.
Echt sterkte voor jou en je vriendin

So close,
no matter how far.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:24

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:26

Wat een rotongeluk zeg. Gewoon een simpel sprongetje en dan met zulke gevolgen. Heel veel sterkte voor jou en je vriendin!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:42

Vreselijk Percy om op zo'n manier je paard te moeten verliezen. Verdrietig

Heel veel sterkte voor jullie en ook voor het meisje dat hem reed, want wat zal die zich ook ellendig voelen, ook al kon ze er niets aan doen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:54

aaaah wat vreselijk (K) voor je vriednin en voor jou maar ook voor dat meisje....ik zou dna echt een schuldgevoel hebben Boos!

Your stairway lies on the whispering wind

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:56

o sorry moest niet zo'n boos poppetje zijn sorry...

Your stairway lies on the whispering wind

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 08:11

Wat een verschrikkelijk triest verhaal zeg! Wat een akelig gezicht zal dat geweest zijn toen het net gebeurd is...

Ik wens jou, je vriendin en het meisje dat op Albert reed tijdens het noodlottige ongeval enorm veel sterkte met dit vreselijke verlies.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 08:31

Wat moet dat een vreselijke klap zijn voor jullie, voor zijn eigenaresse en voor het meisje dat hem reed... Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Had het meisje zelf niks?
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Claudia1993_, DotBot, Iris_Casper, janneke584, Marjo84, Whizz en 36 bezoekers