peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 21:01

Ik mocht dus gister op Jade rijden en die heeft dus pees beschermers om.
Ik liep ton met haar naar de bak en toen liep ze dus ontzettend stijf.
Ik moest van Roxanne mijn instructrice nog een eindje met haar lopen om te kijken of ze misschien gewoon stijf was maar ze liep dus echt niet goed
Toen moest ik haar dus weer afzadelen en op de wei zetten.
Ik liep dus naar de wei en toen liep ze wonder boven wonder weer goed Verward Ook nog gedraafd maar alles was goed.
Toen zei Roxanne dat ik het nog wel een keer mocht proberen in een andere les. Nou ik haar later dus weer opgezadeld en weer naar de bak.
Toen liep ze dus weer zo stijf!!! Toen zei rox dat ik de peesbeschermers eens af moest doen. En toen nog effe een stukje gelopen en ze liep weer goed Party!! Ikke dus blij want toen mocht ik weer rijden Lachen
Maar ik snap nou dus niet wat het probleem is Verward Ik heb een uur met haar gereden en dat ging echt heel erg goed.
Weet iemand van jullie wat dit kan zijn?????
Ik heb de beschermers nog nagekeken maar daar was niks mis mee.

.


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:10

misschien had je ze wat te strak zitten. als ze te strak zitten kan het een en ander afgeklemt worden dus kijk dat even na.

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:12

Misschien gewoon aanstelleritus?!

Eerst denken, dan doen !!!

sofieenhans
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: Zwevegem (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:34

ga eerst na of ze niet te strak zaten!
Indien niet ga ik volledig akkoord met Yathal: aanstelleritus

Wees blij dat je op een paard kan rijden. Alleen het feit al dat je erop mag zitten zou ik al als een hele eer beschouwen.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 12:34

Yathal schreef:
Misschien gewoon aanstelleritus?!

lijkt me vaag als ze zich aanstelt want ze wil namelijk wel werken. En ze draagt die peesbeschermers al best lang dus dat lijkt me raar.
ze zaten in ieder geval niet te strak. en ze liep ook maar aan een kant stijf daarom snap ik het niet.

.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:32

Heeft ze geen klein wondje waar de peesbeschermer op drukt. Lijkt mij eigenlijk de meest logische verklaring

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:45

ja zoals mikkie al zei,heeft ze geen klein wondje?of bultje of zo?
en zatten ze echt niet te strak?
heeft ze zo ook echt nodig?
als ze ze niet echt nodig heeft zou ik ze gewoon lekker aflaten.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:40

beautyfull_mickey schreef:
ja zoals mikkie al zei,heeft ze geen klein wondje?of bultje of zo?
en zatten ze echt niet te strak?
heeft ze zo ook echt nodig?
als ze ze niet echt nodig heeft zou ik ze gewoon lekker aflaten.

Nee ze had in ieder geval geen wondje want dan had ik dat wel gezien met poetsen. misschien had ze wel een kleine drukking. dar heb ik niet goed op gelet. ik zal de volgende keer eens goed kijken. Ze heeft ze denk ik wel nodig want mijn instructrice doet niet zomaar iets om als het niet nodig is. maar van de andere kant ging het eigenlijk ook wel goed zonder.

.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:02

Misschien zat het randje van de peesbeschermer net dubbel. Dat is mij ook weleens overkomen. En dat zit niet lekker natuurlijk.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:02

peesbeschermers met elastieke sluiting kunnen vaak (onzichtbare) drukkingen veroorzaken , kijk ook het spoortje van het paard eens na, veel peesbeschermers drukken daarop. en dan gaat dat spoortje ontsteken!!! en btw peesbeschermers zijn met licht dressuurwerk hemaal niet nodig, het is juist goed op dan eens zonder te rijden , als je altijd met rijd worden de pezen zwak.hier zijn de meningen over verdeeld,maar ik rijd die van mij bijna elke dag zonder,alleen als ik naar het bos ga of ga springen dan doe ik ze absoluut aan , maar mijn instructeur, fried van stiphout, rijd ook vaak zonder.als je toch met bescherming wil rijden (indien er drukkingen of wondjes ofzo zijn ) dan kun je beter nu ff met bandages rijden.maar nogmaals, dit is mijn mening, iedereen moet zelf weten hoe die omgaat met zijn paard, niet dan ?mensen die elke dag 4kant in de bandages rijden , moeten dat ook zelf weten , hemaal geen moeite mee.maar die van mij hebben iig sterke pezen , das een ding wat zeker is.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:58

Ik ben het eens met crossmonster:
Afhankelijk van het paard en training, wissel ik het af van geen beschermers, tot 4 bandages rondom. Immers, in de proef moeten ze ook zonder lopen. Het zou alleen maar een extra belasting geven als ze constant in de bandages staan en ineens zonder moeten.

Maarrrrr volgens mij ga ik off topic....

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:40

Van peesbeschermers worden de pezen niet zwak. Het is alleen een soort harnasje voor de pezen maar hebben geen ondersteunende functie zoals bandagers dat wel hebben. Voetballers met scheenbeschermers krijgen ook geen zwakke benen maar wel als ze een knie of enkelband om hebben die neemt de functie over .

Come over to the dark side, we have cookies!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:04

Er zijn ook paarden die gigantisch aantikken, dus ik denk zomaar dat het per paard verschillend is of je zonder peesbeschermers kunt rijden. Het kan natuurlijk altijd, maar zo`n dier dat zijn pezen kapot tikt zou ik toch echt niet zonder beschermers rijden.

28-09-2007
Nothing compares too you...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 19:23

Ja het probleen is dat het niet mijn paard is. Ze is gewoon van de manege.
Maar ik ben wel helemaal gek op haar en ik vind het wel belangrijk dat ze prettig loopt dus als die peesbeschermers haar daarin tegenzitten ga ik eens vragen of ze inderdaad niet gewoon af kunnen. Voor ze bij ons op de manege kwam liep ze wedstrijden. En toen kwam ze bij ons en moest ze weer gewoon peesbeschermers om.
Maar het ging die ene keer zonder ook wel goed.
Ik zal nog wel eens vragen en allemaal thnx voor de tips.

.


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:39

Jacksel hier...

Misschien een hele stomme opmerking, maar kan het niet zijn dat de beschermers vies waren, dat er iets van een hard plekje ofzo zat, waar ze last van gehad kan hebben?

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:05

Cookies schreef:
Van peesbeschermers worden de pezen niet zwak. Het is alleen een soort harnasje voor de pezen maar hebben geen ondersteunende functie zoals bandagers dat wel hebben. Voetballers met scheenbeschermers krijgen ook geen zwakke benen maar wel als ze een knie of enkelband om hebben die neemt de functie over .

hier ben ik het helemaal mee eens!

had je misschien de peesbeschermer te hoog of te laag zitten? als de beschermer in de weg zitten in de beweging, dan kunnen ze daar natuurlijk wel op reageren...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 19:40

Nou ik zal jullie weer eens op de hoogte stellen:
ze zaten op de goeden plek en ze waten ook niet vies.
ik heb er gister weer mee gereden en toen ging het wel weer goed dus ik snap het nog steeds niet.
Ik hoop dat ze gewoon effe wat stijf is geweest en dat het dus nooit meer voorkomt.

.

BinkyGirl

Berichten: 96
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 09:49

Het kan zijn ja dat ie plek vies was op haar benen dat het gaat schuren. dat is natuurlijk niet prettig! Maar het kan ook zijn dat het niet haar goeie maat is die ze omhad en het kan natuurlijk ook zijn dat ze veel te strak zaten
veel succe
-xxxx- stephanie

Ik had een hele lieve shet die is nu verkocht aan Angelique

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 14:11

Misschien had je ze perongeluk verkeerom zitten?
Zou misschien ook nog kunnen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 21:30

Fairie schreef:
Misschien had je ze perongeluk verkeerom zitten?
Zou misschien ook nog kunnen

Ja haha zo dom ben ik dus niet Knipoog
Jade heeft trouwens die peesbeschermers al altijd dus dat ze niet passen kan niet want ze passen wel.
ze waren ook niet vies. maar zoals ik al zei ze liep woensdag weer goed en er was niks meer aan de hand dus is het gewoon goed Lachen en ik hoop dat het zo blijft

.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 18:48

ik vraag me altijd al af of ik met bescherming moet rijden.
ikrijd dressuur en af en toe een sprongetje ik rijd buit in een bosje is het dan nodig om peesbeschermers of bandages om te doen?en waarom is dat en wrom peesbeschermers of juist bandages

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:20

Misschien heeft ze wat onzichtbaars aan haar pees? heb je ook goed gevoeld? Het meest waarschijnlijke lijkt me een wondje of de dingen die hier al genoemd zijn.

Sorayalover; Als ik jou was zou ik gewoon peesbeschermers omdoen, kwaad kan het niet maar als er toch eens iets gebeurd zijn de benen wel beschermd. Mijn pony heeft allerlei beenbescherming en er is nog nooit wat gebeurd ofzo, maar als er dan eens iets zal gebeuren zal ik er spijt van hebben dat ik niet gewoon even die dingen heb omgedaan!
Bandages gebruik ik niet, omdat de pezen er slap van worden.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:06

maar sommigen zeggen dat ook van peesbeschermers als je ze altid om hebt dat ze benen dan slapper worden ofzzow

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:07

Peesbeschermers ondersteunen niet, beschermen alleen.
De pezen worden er dus echt niet slapper van Lachen

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 13:16

ow okej en peesbeschermers horen die alleen om de voorbenen of ook achter?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers