Wat zouden jullie doen in mijn geval??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Wat zouden jullie doen in mijn geval??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 11:50

Hallo allemaal,

Het is nogal een lang verhaal, maar ik zal het proberen in het kort even uit te leggen.

Ik heb een 22 jarige pony, genaamd Kim. Ook heb ik een 8 jarig KWPN paard, waar ik altijd op rijd, want ik ben veel te groot en zwaar voor mijn pony. Ze heeft vorige week een veulentje gekregen en dat is allemaal perfect gegaan, binnen 10 minuten stond het veulen ernaast! Ze is in topconditie en is zeker nog wel geschikt om mee te fokken.

Nu zit ik een beetje met een probleem... Het hengstveulen is al verkocht, omdat ik toch niets aan een pony heb, ik ben er te groot voor, ik heb gewoon een paard nodig om op te rijden. Dus ik heb het veulen al verkocht en die gaat eind Augustus naar een goede bekende toe waar ik Kim van heb gekocht, 7 jaar geleden.

Ik was vorige week bij die man en daar stond een hele mooie jaarling van de hengst Kennedy ( Ferro ). Die wou hij wel verkopen. Ik heb Norton ( paard wat ik nu al 5,5 jaar heb ) ook bij die man gekocht. Norton was toen 1,5 jaar oud. Ik zit er dus aan te denken om die jaarling ( genaamd Vernando ) te kopen, en het veulen en Kim in te ruilen.
Die man wil Kim ontzettend graag weer terug kopen en hij wil het veulen ook kopen, hij heeft een stuk of 10 pony's/ paarden bij huis staan en gebruikt ze om te fokken en rijdt met de pony's wedstrijden met de kar.
Hij is er ontzettend gek mee!!

Alleen zit ik dus met het probleem... dat ik moeilijk afstand kan doen van Kim... Nu heb ik dus die man wel 20 x gevraagd of hij Kim dan wel houdt. En hij zei dat hij Kim absoluut niet door zou verkopen, hij wou er graag nog een paar veulentjes bij fokken en voor de rest lekker laten genieten, lekker de wei op en bij de andere paardjes in de wei. Ik ken die man nu al 7 jaar en ik geloof hem ook wel als hij zegt dat hij Kim niet door zal verkopen. Ik heb gelijk gevraagd of ik Kim over 3 a 4 jaar weer terug mag kopen om haar een goede oude dag te geven, lekker bij een maatje in de wei en zo oud worden. Dat vond hij allemaal geen probleem en als hij hem ooit zou verkopen zou dat alleen aan mij zijn, dat heeft hij gezegd. Ik kan altijd naar die mensen toe en ben daar altijd welkom.

Misschien denken jullie.... wat is jou probleem dan...????
Ik vind het erg moeilijk dus om afstand van haar te doen, maar aan de andere kant denk ik weer... ze heeft het daar goed en ik kan haar zien wanneer ik wil, en ik kan haar altijd nog terug kopen over een aantal jaar als er niet meer mee gefokt kan worden.

Ik moet dus het veulen en Kim aan die man geven ( verkopen ) en dan moet ik nog 1500 Euro bij leggen voor Vernando. Hij is donkerbruin, zal ongeveer 1.68m/1.70m worden ( hij is nu al 1.50m ). En daar kan ik dan over 2 jaar weer verder mee. Dan heb ik 2 paarden waar ik wat mee kan. Anders heb ik een paard en pony, waarvan ik alleen Norton kan rijden. Kim werd ook wel bereden door kleine kinderen, maar dan hou ik haar eigenlijk voor anderen. Ik moet stalling betalen en ik kan er zelf niets mee.

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen wat ik hierneer heb gezet...
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Kim houden of Kim verkopen en Vernando kopen?

Alvast bedankt!

Groetjes van Linda


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:56

Kim verkopen en Vernando kopen, denk ik.
Je weet dat Kim in goede handen komt en er wordt nog wat mee gedaan ook. Je mag Kim nog komen opzoeken, dus dat is ook een pluspunt. Ik zou wel een contractje opstellen, dat hij Kim alleen aan jou mag verkopen.
Ik vind het wel positief klinken allemaal.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:10

Het zal moeilijk zijn om je pony te verkopen maar dit klinkt als DE ideale deal! Zet desnoods je wensen op papier zodat je zekerheid hebt!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:12

Helemaal mee eens. Hoe prettig je ook met iemand omgaat (en het daarom misschien niet leuk vindt om te doen), toch even dat contractje!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Lizz

Berichten: 8889
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:30

Tessebes schreef:
Kim verkopen en Vernando kopen, denk ik.
Je weet dat Kim in goede handen komt en er wordt nog wat mee gedaan ook. Je mag Kim nog komen opzoeken, dus dat is ook een pluspunt. Ik zou wel een contractje opstellen, dat hij Kim alleen aan jou mag verkopen.
Ik vind het wel positief klinken allemaal.


helemaal mee eens!
contractje opstellen dat je haar eventueel terug kan kopen en dat je haar op kan zoeken

succes met je keuze

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:43

Hoe stellen jullie dan zo'n contract op? Ik zit nl. ook met een pony die ik verkoop en die ik graag wil blijven volgen ... kan iemand me een voorbeeld pb'en?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:51

ik versta je goed. je hebt kim al zo lang en ze dan weg doen is zwaar. maar als je altijd op bezoek kan hoef je kim niet te vergeten en omgekeerd ook niet. je kan worteltjes brengen. wat ff aan de hand wandelen, poetsen. zo blijf je bij haar, ook al staat ze op een andere plaats. en ook dnek ik dat je meer aan een paard hebt dan aan kim zoals je zegt. je kan er verder mee gaan. ook is je nieuwe paard nog heel jong wat ook een voordeel is. en jij moet het beste weten of je de man kan geloven. zoals je het vertelt wel. en evetueel een cotract dat hij haar voor 100 procent zeker niet verkoopt.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 13:23

Bedankt voor jullie reacties... het geeft me wel wat meer moed.
Ik kan inderdaad straks verder met Vernando, en Kim kan nog een paar mooie veulens ter wereld brengen. En als het straks niet meer gaat en Kim is toe aan haar oude dag dan wil ik haar die geven! Ik heb zoveel van Kim geleerd en ik houd ontzettend veel van haar, als ik haar over 3 a 4 jaar weer terug kan kopen en haar een fijne oude dag kan geven ben ik tevreden. Ik zit nu nog op school en kan op dit moment geen 3 paarden onderhouden, maar als ik over een aantal jaar een goed betaalde baan heb dan kan ik haar een goed blijvend huis bieden en krijgt Kim wat ze absoluut verdient!

Groetjes van Linda

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:06

Hoi Linda,

Eigenlijk moet ik je zeggen dat het heel moeilijk is, het voordeel voor jou is dat je zegt dat je haar terug wilt kopen, hiermee wil ik zeggen, als je dit niet zou doen en je pony is niet goed meer voor de fok, tja wat gebeurd er dan met haar, handelaren (als hij dat is) zitten niet te wachten om een paardje extra op stal te houden. Dus weet je al gelijk dat hij jou zou vragen haar terug te kopen.
Je weet dat ik na 4.5 jaar mijn paardje Nabucco verkocht heb omdat ik verhuisd ben naar Zuid Africa, die jongen had me ook gezegd nabucco noooit te verkopen. Na 3 maanden was hij dus weg!
nu ben ik terug en heb kontakt met de (nieuwe) eigenaar en mag nabucco zelfs weer rijden!! Dus alles is goedgekomen,
Nu moet je denken: je pony komt op een goed adres, je kan haar blijven zien en ook jij kan weer vooruit, dus : doen !!!
Ennuh, ik kom binnenkort wel kijken!! misschien samen met je nieuwe spulletjes te brengen....

groetjes, en tot over een paar weken.

natasja

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 16:39

Hoi Linda,
Ik denk idd dat ik het ook zou doen, maar wel even een contractje opstellen voor de zekerheid. Al helemaal omdat je Kim kunt blijven zien en haar toch weer terug kunt kopen.

Wat je ook kunt doen, is haar 'uitlenen' aan die man. Hij mag met haar doen wat hij anders ook zou doen, betaald de kosten enzo maar officieel blijft ze van jou.

Iig heel veel succes ermee!

Groetjes Betty.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 17:49

Ook een goed idee betty, Linda, dit heb ik in eerste instantie ook gedaan, (helemaal vergeten) kan je hierdoor wel helpen met een contract op te zetten.

groetjes,

Natasja

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Mist

Berichten: 9457
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:06

Wel een contract opstellen! Hoe goed je die man ook kent. Ik heb het meegemaakt dat wij onze pony "ruilden" voor een jaar. Mijn zus was er inmiddels ook uitgegroeid en een meisje in de PC had een pony die te groot was en ze niet aankon. Toen ik met mijn vader langs die mensen ging om af te spreken om terug te ruilen zeiden ze dat ze er nog niet aan toe waren en dat ze haar wilde houden, verbijsterd weer naar huis gegaan om e.e.a uit te zoeken (heel de PC wist van onze afspraak) Drie weken later had hij hem verkocht aan een manege, hij wilde niet zeggen waar. Jaren later ... een geluk bij een ongeluk.. toen er in Ned. overstromingen waren hebben de eigenaars MIJ opgespoord omdat ze een veilige plek wilde voor haar. Zij hadden de pony van die manege gekocht (al wel dampig) en nu heb ik (gelukkig) heel goed contact met die mensen, als ze op vakantie gaan komt Disje bij mij of bij mijn ouders logeren !

Daihyo

Berichten: 88002
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:10

Ja, zoals hierboven al staat, stel een contract op en onderteken dit allebei. Dan moet hij zich hieraan houden en kun jij altijd je recht halen. Zorg dat er getuigen bij zijn die het contract ook ondertekenen, anders is het nog niets waard.
Ik zou ook die jaarling kopen en Kim en haar veulen verkopen/inruilen. Ze krijgt daar ook een goed leven en na een paar jaar komt ze weer terug.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 13 bezoekers