Brand en Dood

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Brand en Dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 21:16

wat een dag, wat een dag...

Toen we vanmorgen op de manege aankwamen zagen we allemaal brandweerslangen. Mijn vriend gelijk " Brand!", en ikke, " nee joh, is vast weer een oefening" (blond en slaperig).
Stond heel de hooiberg in de hens! Al vanaf 2 uur vannacht bleek later. Maar mijn paardje staat op 2 paarden na het dichtst bij de hooiberg, dus ikke rennen! Alle paarden weg, die buiten staan...Ik als een kip zonder kop (of als een Joos met een misschien gewond/dood paard) langs alle stallen gerend, daar stond ze gelukkig, tussen de manegepaarden, mij lekker chagerijnig aan te kijken. Alsof ik er wat aan kan doen dat haar kingsizebox even niet te gebruiken is Haha!
Anyway, ze zijn nu nog steeds aan het nablussen. Gelukkig heeft geen van de paarden wat (oja, de mensen ook niet). Ze zijn ook van SBS6 geweest (schijnt). Misschien wel bij 112 weekend maandag.
Ook echt niet te geloven he, ze hebben vannacht al die paarden bij elkaar op 1 wei gegooid, maar Leroontje staat nog steeds kreupel, dus die mag eigenlijk niet los. Wat denk je? Gaat de manege-eigenares haar verontschuldigingen aanbieden.... omdat we misschien nu wel verder in de problemen zitten met haar......HALLOOOOO, al hadden ze haar met een zweep die stal uitgemept, interesseert me niet hoor, als er brandgevaar is. En dan denk ik echt, lief mens, je bent al vanaf 2u op vannacht, je hele achtertuin staat in de fik en jij zegt me dit en vraagt of ik thee wil en of het wel met me gaat Ach gut
Wat heb ik een respect voor die vrouw zeg.....

Nou, dan komen we nu onderhand wel bij het Dood gedeelte aan:
voor mensen met een zwakke maag.....niet lezen, gaat niet over paarden.
Mijn bunnie heeft al 3 maanden last van haar ontlasting. We zijn er mee naar de DA geweest en die heeft haar op een dieet gezet en we hebben betadine spray meegehad. Sinds vorige week heeft/had ze de beschikking over een grand new big bunnyhok voor buiten. Maar ze was lusteloos, wilde niet meer met Bo spelen (andere bunnie) en zat eigenlijk alleen maar onderin het hok, plat tegen de stenen aangedrukt. Nu kwamen we rond 7u terug van de manege en het had geregend, was ze zeiknat, gaat ze niet dat nachthok in, nee, gewoon als een zielig hoopje vacht lag ze daar op de stenen. Mijn vriend haar eruit gehaald om te kijken hoe het stond met haar ontlasting, wat denk je, dat arme beestje zat helemaal onder de maden. heb er misschien wel 50 gezien vandaag.
Op haar rug, net boven haar staart zat een gat ten grootte van een gebalde vuist, helemaal opengetrokken, de opperhuid en de huid daaronder was kapot en daar kwamen dus die smerige beesten uit Misselijk
Waaaah, het arme beest! gelijk de DA gebeld, konden meteen komen natuurlijk en we hebben (ja heel moeilijk) besloten om haar een spuitje te laten geven. Ik zeg het eerlijk, bij mijn paard of poezen had ik het misschien nog wel langer laten doorsudderen, maar toen ik dat gat zag, en me bedacht dat ik al 3 maanden met haar bezig ben en dat ze al heel lang niet meer de Raja is, die we al 3 jaar kennen, dacht ik ineens, nee, die heeft al genoeg geleden.
Raar he? Verdrietig

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:19

Wij hebben en het vroeger ook met een konijn gehad. Mijn zus heeft daar nogsteeds nachtmerries van !

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 21:20

Van die maden of van het spuitje?

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:22

Gelukkig maar dat er op de manege geen paarden of mensen gewond zijn geraakt. Brand is wel een van mijn grootste nachtmerries!

Wat erg van je konijn! Heeft de dierenarts ook gezegd waardoor zoiets kan ontstaan? Wat moet dat beestje een pijn hebben gehad, echt zielig. Inslapen is dat de enige eerlijke beslissing denk ik. Neemt niet weg dat het vreselijk is om een diertje te verliezen.
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:26

ahh, wel ziel voor je beesie!
ook suc6 met de brand he!!!

heeej mensjus!!!!!
i love boefje 4 evahh

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 21:30

Ja, dat is het bij mij ook. Wij wonen ook echt op het randje van de stad en bijna al het verkeer komt bij ons langs de deur en telkens als wij een brandweerwagen hoorden...o o, manege....en dan gingen we snel langsrijden. Maar vannacht heb ik helemaal niets gehoord! Sinds dat ik een hersenschudding heb gehad slaap ik heel erg diep, en dan kom je s'morgens om 9u dan aan....Nou, ik wens dat echt niemand toe, zo erg. Ik ben nog steeds niet van de schrik bekomen.

En dan Raja, ik hoop dat er naast een paarden en poezenhemel, ook een grasgroene konijnenhemel bestaat. Volgens de DA was er iets goed mis met de darmen, we dachten altijd dat ze moddervet was, maar toen we haar een spuitje lieten geven, en ze wegzakte (echt heel raar om te zien/voelen) zei de DA dat ze op haar rug mager was...en die buik dan? Hij voelen, was helemaal niet goed zei hij.....We hadden een goede keuze gemaakt. pfffff, dat scheelt in de " was het nou misschien toch maar beter als ...?" nachtmerries. Toen we thuis kwamen gelijk mijn andere konijn helemaal nagekeken, maar die was kernmagergezond (terwijl dat die dus altijd al het konijnevoer op zat te peuzelen)

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:04

aah veel sterkte nog
echt zielig van je konijn

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 08:42

Hoi,
Ik weet precies hoe je je voelt!
Vorig jaar werden wij midden in de nacht wakker omdat er twee stallen bij ons op het terrein in brand stonden! Gelukkig stonden daar geen paarden in maar wel allemaal zweetdruppels (hooiberg) dus! Dat is al erg, maar je moet ook alle paarden verplaatsen die in de omliggende stallen er naast staan!!!!!
Succes met het opknappen van alle ellende!!!!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:14

Jeetje, wat erg, ik zou echt nachten niet meer kunnen slapen hoor. Heel veel sterkte voor de manege-eigenaren iig.
En Sterkte met het verlies van je konijntje hoor Lovers

Josephine schreef:
Toen we thuis kwamen gelijk mijn andere konijn helemaal nagekeken, maar die was kernmagergezond (terwijl dat die dus altijd al het konijnevoer op zat te peuzelen)

Maarre, dit klinkt niet helemaal goed. Als dat konijn al het voer op eet en nog steeds heel mager is, zou ik hem ook maar eventjes door de da laten nakijken, veel eten en weinig wegen zou op wormen kunnen duiden. Voor de zekerheid zou ik toch even naar de DA gaan.

Nogmaals veel sterkte Lovers Ach gut

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 12:38

he bah Assie, je drukt me met mijn neus op de feiten.
Maandag maar weer langs. Hij weegt ook helemaal niks, hij eet ook niet superveel hoor, ongeveer een hele bak op 2 dagen. Bo houdt ook meer van vast voer dan van groenten (raar).
Hij is ook best oud voor een bunny. Dat we weten is hij al 5, maar het is echt een zak met botten...

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:13

Mijn nijntje heeft dit ook gehad. Wij meteen naar de DA en die heeft alles kaalgeschoren en toen al die maden eraf gehaald. Die in een bakje met alcohol geduwd...(ze kropen er nog uit Misselijk ) en ook nog kapot geduwd...
Na een paar weken ging het weer steeds beter en nu gaat het weer super met nijntje!
Wat ook handig is als die vliegen in de kooi komen (want daar komen die maden van) is de kooi overspannen met vliegengaas (van hordeuren te koop bij Praxis ofzo) dan komen de vliegen er niet meer bij!

Fijn dat er niks aan de paarden is gekomen. Het zal wel schrikken zijn geweest... Ach gut

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:48

wat een geluk dat het goed is afgelopen met de paarden zeg!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:04

Wow, da's wel effe schrikken!
Gelukkig is eht goed afgelopen bij de paarden.
Sterkte met je Nijntje, ik denk ook wel dat je de goeie beslissing genomen hebt, hoor.
Veel succes nog. Wat is dat even schrikken zeg... Toen ik de topic las, dacht ik "NEE!!! GEEN PAARD DOOD BIJ BRAND! PLEASE!!!" Dat dacht ik echt. Brand is echt tot nu toe mijn grootste angst...

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 12:07


Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:14

Ieuw wel eng van die maden!

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:04

Het was net idd bij 112 weekend. Herhaling van gister denk ik. Zag je dat ze paarden naar buiten joegen. Lijkt met ontieglijk eng, brand op stal. Maar goed dat er nix gebeurt is met de dieren he!

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:17

Jeetje wat een toestanden ook allemaal, gelukkig is er niets met je paardje gebeurd! En ik zou idd je andere beestje ook even laten nakijken Lachen


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:16

wat een zielig verhaal gelukkig is er niks met je paardjes, maar wel sneu voor jou en je konijntje
veel sterkte er mee

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithje en 37 bezoekers