drammen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

drammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 08:26

Heej

Ik ben de laatste tijd heel veel overgangen aan het rijden stap draf stap draf stap draf enz. om zijn achterhand sterker te maken en hem attenter te maken op mijn been. Maar als ik van draf naar stap wil gaat ie af en toe ontzettend drammen. Niet elke keer maar af en toe. Ik ga dieper zitten en sluit mn hand maar als ie niet reageert een ophouding, maar vaak dramt ie er dan nog door heen, wat kan ik hier aan doen? Verward


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:47

Probeer eens voordat je je overgang terug maakt, hem eerst eens wat korter te laten lopen. Daarna weer vooruit. Dus schakelen in de draf. Op een gegeven moment kun je zó langzaam draven, dat je elk moment zou kunnen stappen.

Denk er wel aan dat je het meeste met je zit doet, dus ook het terugkomen. Ik denk dat je nét iets teveel hand gebruikt op het moment dat hij niet goed door de kaak is en zijn rug nog teveel gespannen heeft. Dit moet uiteraard eerst in orde zijn. Dan zal hij nml niet meer zoveel druk kunnen uitoefenen op je hand...

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:57

Dramt hij aan de hand ook? Trekt hij jou over het erf en door de schuur? Dan is het ook een kwestie van opvoeding. Eerst aan de hand oplossen en dan onder het zadel.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:56

ik denk inderdaad dat je je paard voren teveel vasthoud bij de terugwaartse overgang maak een lichte ophouding en geef meteen hou je benen eraan en ga diep terug zitten. blijf consequent in de overgangen. niet een paar pasjes nog door laten draven. hulp->reactie. dit komt natuurlijk niet vanzelf. maar bij elke overgang ophouding, diep zitten benen lang maken, benen erbij houden en handen toestaan. volg de bewegingen van het paard. laat je paard je hand "opzoeken". zorg idd. ervoor dat je paard ontspannen is zodra je de overgangen maakt.

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 07:02

Hallo,

bedankt voor jullie adviezen!!
En nee, hij sleurt me niet mee over het erf of door de scheur, alleen tijdens het rijden en ook niet altijd.


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:41

ik zou voor de zelfde mogelijkheid gaan als tyrza. Neem de tijd voor een overgang. Bereid hem en jezelf goed voor door de draf wat te vertragen. Maar op het moment dat je wilt stappen moet je ok direct reactie krijgen. En dan mag je je hand best een keer flink sluiten, mits je ze bij reactie direct weer ontspant.