Weelde maakt het goed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Weelde maakt het goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 10:51

Hier een updateje over mijn veulentje [naam verwijderd], geboren op 31 maart.
[naam verwijderd] is weer helemaal hersteld van dat gedoe met die wormspuit, ook de schop van moeders tegen haar wang direct na thuiskomst is weer helemaal weggetrokken.

Ze is hartstikke tof. Ik ben er zo blij mee. Het is wel duidelijk een kind van haar moeder, want zo af en toe komt het drakerige van [naam verwijderd] wel een beetje naar boven. Ze is helemaal niet zo lief voor [naam verwijderd], duwt soms ruig in die uier om dat je de hele merrie ziet deinen. En als [naam verwijderd] er wat van zegt (neus tegen kontje veulen), dan tilt de kleine madame mooi haar beentje op om te schoppen. Oei, af en toe... }>
Hoe ze drinkt, het is heel verwonderlijk. Ze kan het aan beide kanten, links en rechts, maar ook met de bips naar achteren en de bips naar voren tav de merrie, ook dat beide kanten. Ik heb nog niet gezien dat ze het van tussen de achterbenen van de merrie lukt, maar het zou me niets meer verbazen...

Ze trekt heel graag sprintjes door het land, maakt daarbij al echte bokkesprongen. Een lammetje gelijk. Ze galoppeert voornamelijk, maar af en toe is er draf te zien, en eh...dat ziet er prima uit! Helemaal in mijn nopjes ben ik ermee, dat voorbeentje komt er heel deftig uit, en de buiging in het achterbeen is veelbelovend. De stap is ook beter dan ik had verwacht, in het begin was het een pure telgang, maar dat trekt redelijk weg en het begint al een echte nette stap te worden. Over de lengte in de beweging kan ik niet veel zinnigs zeggen, [naam verwijderd] staat nog steeds op zulke lange benen, die stapt sowieso over, anders gaat het niet.

Ze eet al een handje of 2 brokjes per dag, en graast ook al prima mee. De eerste hap gras heeft ze nog uitgespuugd, maar daarna had ze de smaak goed te pakken!
Exterieurmatig is te zien dat ze kwa lichaamsbouw heel veel van moeders heeft meegekregen. Erg luxe beenwerk en precies zo'n kontje als mams, van opzij gezien dan. Wel een heel mooi kontje, met een scheiding in het midden, net een appeltje. Haar hals begint wat langer te worden (al kan ze nog lang niet bij de grond), en aan haar veulenhalstertje is duidelijk te merken dat haar koppie groeit. Ze heeft wel heel sterk een oogopslag die lijkt op die van Rubiquil, maar daarachter kon best wel eens dat boevige van [naam verwijderd] gaande zijn...het wordt me er nog eentje.

Ik ben er reuze content mee. Helemaal verliefd ik kan eigenlijk niet wachten tot ze 3 jaar oud is....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:10

Bij het lezen van dit verslag zie ik je bijna je paardjes gelukzalig gade slaan op de weide Lachen Lief hoor... hoop dat ze dat over 3 jaar nog is Knipoog

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:13

Ik zat vanmorgen nog aan Weelde te denken, hoe het ermee zou gaan, ik vind het echt een geweldige naam Dees!!

Maar nogmaals, je hebt echt een gave Dees, je woorden pakken me en dwingen me het hele verhaal in één zucht te lezen, gaaf hoor, daar moet je iets mee gaan doen.

Veel plezier met Paula en Weelde Lovers Ik herken veel van je verhaal in onze spruit Bloos Party!!