Hoeveel geven jullie uit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel geven jullie uit aan een rijbroek?

tot 60 euro
30 (25%)
61 tot 100 euro
48 (41%)
101 tot 150 euro
23 (19%)
151 tot 200 euro
10 (8%)
meer dan 200 euro
1 (0%)
Ik koop tweedehands
5 (4%)

Totaal aantal stemmen: 117


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Hoeveel geven jullie uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 09:35

... aan een rijbroek?
Ik zat net de catalogi van Horselover en Divoza door te bladeren en ik sloeg bijna achterover van de prijzen van de rijbroeken. Wat vinden jullie daar nou van?
Ik persoonlijk vind 60 euro voor een rijbroek al meer dan genoeg. Ik koop ze ook regelmatig tweedehands. Ook omdat die dingen bij mij nooit zo'n lang leven lijken te hebben. Ik blijf geregeld weer ergens achter hangen en dan zit er al een gat in...
Ik ben erg nieuwdsgierig naar wat jullie uitgeven aan een rijbroek. En gaat het dan om het merk van de broek, de kwaliteit of bijv. de kleur?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:37

heum, mijn wedstrijdrijbroek kostte bijna 80 euro, en die hem ik 2x aangehad
En ik ben voorlopig niet van plan weer te starten...

verder heb ik broeken van 45/50 euro,...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:44

Die Mondoni's zijn in de aanbieding in de Divoza-shops.
IK heb gisteren weer 2 model Gambia's gekocht, die zitten heerlijk..en eh...nu slechts 35 euro per stuk. Precies mijn prijs.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:45

Ik heb een broek van 130/140 Euro van Horka. Superbroek!!! Die koop ik zo weer! Het is dat ze zo duur zijn, anders kocht ik er ook nog een paar rijbroeken bij. Maar ik doe er dan ook jaaaaaren mee, ik gebruik mijn eerste rijbroek nog, die is bijna 7 jaar oud en nog helemaal heel.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:00

Ik zweer bij Eurostars. Ik heb m'n kast d'r vol mee liggen. Perfecte broeken voor een hele nette prijs. Ik heb wel andere merken gehad maar dat voegt gewoon niet. Ik kom altijd terug bij Eurostar en dat is nu ook maar het eerste wat ik uit het schap pak om te passen geworden. Iets anders zit toch niet lekker. En ze zijn gelukkig niet zo duur.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:04

Dennis schreef:
Ik zweer bij Eurostars.

Ik ook, het liefst de ribfluwelen. Voor de zomer heb ik die van een speciaal stofje. Allemaal afschuwelijke kleuren waardoor ik ze voor beneden de 40 euro kocht Haha! .
Ik heb besloten dat ik binnenkort eens een dure rijbroek ga kopen om te kijken of dat echt beter/fijner is.
Mijn rib eurostar heb ik nu al langer dan 6 jaar en daar rij ik heel intensief mee. Helaas is hij nu bijna op. Frusty

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:06

Ja hoor, de rib eurostars Haha!. Hele fijne broek, niets mee aan de hand (en gelukkig niet al te duur).

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:09

Ik was altijd van het type dat ik liever niet zoveel geld aan rijbroeken uit gaf, maar ik heb gemerkt dat goedkoop uiteindelijk toch duurkoop is en vandaar dat ik toch overgeschakeld ben naar duurdere broeken.
Die gaan veel langer mee dan die goedkope dingen van Divoza.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:11

Vroeger droeg ik altijd de ribfluwelen van Eurostar. Maar bij mij sluiten die behoorlijk op je kont en op je benen en dan loop je behoorlijk voor schut.
Ik heb nu duurdere Eurostars van X-dream stof en die bevallen prima. Die zijn ook al bijna E150! Volgens mij heb ik ze al een jaartje of 4 en ze zien er nog netjes uit. Ik heb ook nog 2 Anky broeken en daar ben ik ook heel tevreden over, erg slijtvast.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:12

Belker schreef:
Mijn rib eurostar heb ik nu al langer dan 6 jaar en daar rij ik heel intensief mee. Helaas is hij nu bijna op. Frusty


Ik heb d'r ook een die ik nu 2,5 jaar heb. En ik heb hem 2e hands gekregen. Die valt bijna uit elkaar maar hij zit zo lekker Lips are sealed . Die blijft dus nog even tot hij echt uit elkaar valt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:16

Heb een 3 stuks pikeur, 1 harry horse (die met rijden minder lekker zit bij de knieeen) en een eurostar. Zweer bij pikeur, al wil ik er ook nog wel een anky broek bij.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:16

Na heel veel broeken gepast te hebben, blijkt er maar 1tje lekker te zitten, die bandplooi van Pikeur van die speciale stof. Prijs is echter niet lekker voor mijn portemonnee! Zo uit mijn hoofd zijn die rond de 170 Euro.
Gelukkig doe ik vrij lang met een broek (3-4 jaar) dus dan valt het weer reuze mee. Haha!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:40

ik heb pas twee nieuwe rijbroeken van pikeur gekocht. ik vind ze wel duur maar ze zitten wel heerlijk dus heb ik het er geld wel voor over.
ik heb ook nog een super heerlijke broek van harry horse maar kan hem bijna nergens meer vinden zou hem graag in ander kleurtje willen (met ruitje Haha!)
vroeger droeg ik altijd eurostar maar die vind ik nu niet meer zo lekker zitten.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:42

ik heb op equitana nog twee broeken gehaald. een cavallo met zitvlak (licht als 'gewone stof'en donkerblauw zitvlak, heel appart) 70 euro. En een eurostar met zitvlak voor 80 euro. Ik geef meestal ongeveer 75 voor een rijbroek uit, met zitvlak, maar gewoon als het een aanbieding is. Die cavallo kost namelijk gewoon 169 euro. Dus dat scheelde nogal.Ze zitten beide ook heerlijk, echt super.
Ik heb eigenlijk altijd eurostar. Een keer een global met zitvlak, die was naar twee weken gebruik al heel erg beschadigd. Koste ook wel 60 euro maar prut kwaliteit.
Ik heb ook nog een eurostar van een jaar of 5 en die zit echt super. Die is door het vake wassen wel van een winterrijbroek naar zomerrijbroek gegaan Haha!

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:49

nou die van eurostar, met bandplooi zijn toch al wel 117 euro ofzo, en ik moet binnenkort ook weer een nieuwe dus denk ik dat ik dit dan wel weer kwijt ben! (maar ze zitten wel heel fijn en gaan best lang mee met mij)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:54

Dat ik nog dressuur reed was Pikeur mijn favoriete merk rijbroek. Nu rij ik western, en ben erg blij met een simpele spijkerbroek....Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:09

Ik rijd western, en rijd met een Wrangler Cowboycut. Kosten in Nederland 54 euro. Ik doe er alweer anderhalf jaar mee. Ze slijten behoorlijk aan de binnenkant en verkleuren daar een beetje, maar rijden nog heerlijk. Ik moet er binnenkort weer een paar kopen voor ik naar Friesland ga.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:33

Ik koop het liefst van die broeken van max 50 euro, maar de Eurostar Corsica is bijvoorbeeld duurder maar wel een hele fijne broek.

Ik heb er 2 waarmee ik al 7 jaar rij! Dan is het me het wel waard. Ik heb er ook 2 van max 50 euro (een global en een eurostar sprint of start) en daar doe ik ook al een paar jaar mee. Moet nu wel weer 2 nieuwe broeken aanschaffen, want 1 broek heb ik net weggegooid en ééntje is al aardig versleten.... Huilen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:45

Ik had altijd eurostar, ongeveer de enige die mij passen. Maar nu heb ik op tentenkamp een broek van Cavallo gekocht, iets duurder maar het valt nog mee. En deze zit toch wel erg lekker, de eurostar broeken zien de kast opeens een stuk vaker...

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:46

Ik heb 1 eurostar en pas een nieuwe gekocht van cavallo, die was 55 euro. Ik hoef echt geen hele dure broeken te hebben, zoveel rij ik nou ook weer niet..

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:06

Op een lange, bagage-arme trektocht in een ver niemandsland had ik een Eurostrar rib en een Harry's Horse mee, met de bedoeling ze af te wisselen i.v.m. doorrijden en wassen.
Op dag 2 lag ik van de HH na een dag in het zadel helemaal open, dus ze hebben me de volgende 6 dagen alleen nog maar in de Eurostar gezien. Nizo fris misschien, maar wèl 'levensreddend' voor m'n vel!
Die ribs waren destijds 139 gulden, ze gaan jaaaaren mee en blijven zelfs nog redelijk comfortabel als je eigenlijk door de kont heen de krant al kunt lezen...
Wat mij betreft een winner, ook al hebben ze (voor mij) niet de ideale pasvorm. Maar wel een handig zakje voor geld om onderweg een ijsje te kopen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:51

Ik probeer ze altijd tweedehands te kopen, waardoor ik altijd redelijk goedkoop uitkom. Ik heb verschillende merken; Eurostar, Pikeur, Kentucky en die zitten eigenlijk allemaal prima. Ik wil wel graag broeken met een hoge taileband en rondgenaaid zitvlak. Ik heb een broek van Harry's Horse gehad, maar dat vond ik echt 3x niks, flutkwaliteit.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:54

ik rijd western en rijd hierbij in een spijkerbroek.
Heb net weer nieuwe gekocht bij een soort dumpstore, onbekend merk maar ze zitten goed.


Met dressuur rijden droeg ik altijd Eurostar en zal dat ook zeker blijven doen.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:03

Ik heb bijna altijd eurostar-broeken, ze zijn wel duur, maar ze gaan ook best lang mee Lachen
Heb laatst een Pikeur gekocht die in de aanbieding was (40 euro volgens mij), maar ik ben er nog steeds niet achter waarom, hij zit in elk geval heerlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:26

Ik heb gekozen voor de optie 151 tot 200 euro. Dat is toch meestal wel de prijsklasse waar ik in terecht kom; Pikeur en Eurostar. Cool Gewoon net iets meer kwaliteit!