Alleen of toch met een vriendje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Alleen of toch met een vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 14:06

Hallo.
Ik heb een shet van anderhalf jaar. Hij staat dag en nacht alleen in een weilandje dat groot genoeg voor hem is met een schuilstalletje. Hij krijgt gratis kuil en er is een buitenbak aanwezig waar ik gebrfuik van mag maken.Hij staat in de polder. Ook een mooie omgeving om buiten te wandelen. Voor dit alles betaal ik €30,- in de maand. Er is nog een schuur waarin een paar andere paarden staan. Ik kan hem ongeveer 1 keer in de week 10 min bij een merrie in de bak zetten(dan is de verzorgster er). Sam geniet dan gaat helemaal uit zijn dak. Ik twijfel eigenlijk of ik hem dan beter ergens anders kan stallen zodat hij lekker bij vriendjes kan staan. Maar aan de andere kant denk ik dan ben ik hier mijn plekje kwijt en kan ik zoiets weer krijgen voor dit bedrag. Ik kan eigenlijk niet meer missen dan €35 euro in de maand. Wie kan mij raad geven wat ik het beste kan doen.
Iedereen bedankt die dit leest en reageert


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:04

Ja het is altijd leuker natuurlijk vor zo'n beest alstie een soortgenootje heeft,denk dat ie dat toch wel mist nu..

Aan de andere kant sta je daar natuurlijk perfect..want ik denk niet dat je ergens anders een plekkie kan krijgen voor maar 30 euro... en zowel dan zou ik verhuizen..
Moet je voor een extra shetje erbij ook 30 euro betalen? Of misschien een geitje?

Kunnen je ouders niet iets bijbetalen?

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:05

En wat als je pony iets krijgt? sorry maar 35 euro in de maand is heel weinig. Je zult altijd reserves moeten hebben als je een paard hebt!!

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 15:07

Hoi.
Mijn ouders betalen de wei al. Alleen meer kunnen ze echt niet missen. En een ander ponietje erbij is geen oplossing ik zou dat beestje je dan niet finanieel verantwoordelijk kunnen onderhouden. Groetjes

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:16

Dan snap ik eigenlijk niet waarom je deze vraag stelt... want natuurlijk hebben beesten(ALLE dieren) het beter naar hun zin als ze niet alleen zijn...

Maar jij weet al dat je toch niet kan betalen voor nog een dier erbij en waarschijnlijk ben je bij een andere stal duurder uit... dus.. ?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:04

Vind het een beetje gek dat je maar €35 in de maand kan besteden. Wat nou als je shetje iets krijgt, en de DA erbij moet komen?
Maargoed, even ontopic: heel duidelijk dat je shet een vriendje nodig heeft!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:11

Kun je niet aan een van je stalgenoten vragen of hun paard bij jouw shet mag staan? Gezelschap is natuurlijk beter voor je shet, zeker op die leeftijd. En dan is een paar uurtjes per dag al beter dan helemaal niks.
Maar als je echt zo weinig geld te besteden hebt, dan vraag ik me af of het wel verstandig is dat je een pony hebt. Wat nou als hij ziek wordt? Kun je dan wel de dierenarts betalen?

* To Belg, or not to Belg *

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:12

Ik denk ook dat je shetje een vriendje nodig heeft.Dan zal hij zich veel gelukkiger voelen.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 17:14

Wat er al eerder werd gezegd: misschien wil iemand zijn/haar pony bij die van jou zetten. Wij hadden ook altijd twee shetten in een stal met uitloop/stukje land. Heb je het er al een keer met de eigenaar van de stal over gehad? Als je misschien duidelijk maakt dat je pony wel wat gezelschap kan gebruiken, weet hij/zij wel een oplossing. Het is voor de eigenaar ook een voordeel, twee paardjes op een ruimte waar er nu maar 1 staat...

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 17:32

Een paard alleen is zielig, een jaarling zoals in dit geval is wel meer dan zielig. Dat kan je het dier niet aandoen.
Buiten het feit dat het dieptreurig is voor het dier krijgt hij gegarandeerd gedragsproblemen door het alleen staan. Als je hem daar laat staan heb je straks een verknipte shet.
Als er geen andere mogelijkheden zijn doe je er beter aan om hem te verkopen want dit kan echt niet.

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 18:07

Hoi.
Er is geld voor als hij wat krijgt dat is niet het probleem. Alleen bij mij in de buurt kost het toch al gauw €165,-. Maar dan mag mijn pony niet dag en nacht in de wei,als er wei is. En dit vind ik best veel voor een shet. En als hij op stal staat word hij hyper actief en hij vind het juist zo lekker in de wei. Ik heb al geprobeerd met de boer hier over te praten. Maar hij vind dat er geen andere pony bij mag. Zelf heeft hij ook een shet maar hij vind het beter om alle paarden apart te houden. Verkopen is geen oplossing want dat doe ik nooit. Ik heb dit paardje vanaf zijn geboorte. Ik heb hem gevoerd toen zijn mama overleed. Sam is alles voor me, en hij houd trouwens ook niet van vreemde. Ik ga morgen informeren bij een andere stal,als het daar duurder is ga ik thuis even overleggen. Ik heb wel een stal ingedachten dan komt hij bij ijslanders en nog een shet. Ze staan daar in een paddock en kunnen de bak inlopen. Je hebt daar 1 keer in de week mest en voer beurt. Wat zouden jullie hiervoor betalen? De eigenaar heeft geloof ik geen vasdte prijs(ken alleen mensen die daar een paard hebben). Alvast bedankt voor jullie reacties.

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:54

165 euro betaal ik zelfs voor mijn tinker van 1.52 niet!!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:56

Als je echt van hem houdt zorg je voor een vriendje. Anders zal je, juist uit liefde voor hem, een plekje voor hem moeten zoeken waar hij met anderen staat. Vraag desnoods of er een geit bij mag. Iets is beter dan niets. Wat je zou moeten betalen voor een shet op die andere stal durf ik niet te zeggen. Dat is van de prijzen in de omgeving afhankelijk, van de kwaliteit van de stal en nog een aantal factoren.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:05

Heeft hij helemaal geen paarden om zich heen , staan er geen anderen in weilanden naast de zijne ?

Tja ikzelf vind de weidegang het allerbelangrijkst en zeker voor een jonge Shet. Met een ander paardje als gezelschap is natuurlijk veel beter en gezelliger ........ maar als je dan veels te veel moet betalen of je beestje staat hele dagen op stal.....
ik hoop dat je een plekje vind waar je zowel gezelschap als weiland hebt.
Maar wat je nu betaald is natuurlijk zo belachelijk weinig , lijkt me sterk dat je dat nog eens vind ! Lachen

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:06

ik ben het met percy en pmarena eens!! Helemaal!!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:23

misschien kun je een shet van iemand verzorgen en dat ie dan bij jou shet in de wei kan komen. de kosten zijn van dan voor de eigenaar van de shet en 1 pony meer poetsen en uit wandelen nemen is toch geen moeite. Veel leuker en beter voor jou en je shet toch?

bij ons kost een shet in de wei 40 euro en dan staan ze met een grote groep ( nou ja 5 Haha! )

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:19

zou wel leuk zijn voor je shet!maar ja moet je wel iets kunnen vinden en genoeg geld hebben voor nog een beesie!maar je shet zou het denk ik super vinden Haha!
xxxies marielle


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:56

Wederom oud topic


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: araber, BingBot, joyce83, JudithDario, lovelance, Majestic-12, RoRo44 en 32 bezoekers