Info over welshhengsten gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Info over welshhengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 08:50

Wie kan mij wat meer vertellen over de volgende welsh B hengsten?

* Cottage love knot
* Blethni puck

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:22

Wij hebben een zoon gehad van Blethni Puck uit de merrie HTR Eleonor.

Sundancer Silver Glory.
Afbeelding

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:29

Ik heb op een site van het Welsh stamboek gekeken, maar daar zie ik ze niet bij staan, maar op die site staan ook nog lang niet alle hengsten. Sorry, ik kan je dus niet helpen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 01:25

Beide hengsten staan in elk geval niet bij de momenteel gepubliceerde lijst van de hengstenstapel van het NWPCS. Zowel niet bij de stamboek- als de basisboekhengsten. Engels misschien ?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 09:05

Ik heb zelf uiteraard ook al gezocht op internet, Blethni Puck is de vader van Cuppers Mandy die weer de moeder is van Breeton Dai.
De hengstenhouder van Dai heeft dit over hem staan: Blethni Puck staat bekend als een van de beste modellen en bewegingsvererver van Nederland.

Cottage Love Knot is een zoon van Downland Gold Sovereign, maar meer heb ik helaas ook nog niet kunnen vinden.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:07

lageveld schreef:
Beide hengsten staan in elk geval niet bij de momenteel gepubliceerde lijst van de hengstenstapel van het NWPCS. Zowel niet bij de stamboek- als de basisboekhengsten. Engels misschien ?

Daar staan heel veel hengsten nog niet op, die lijst wordt niet echt zo geweldig bijgehouden, dus dat zegt niets

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:50

Ik denk dat lageveld de lijst bedoeld die niet op internet staat, maar in IDS.
Sorry, ik ken de hengsten ook niet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:03

Blethni Puck was vroeger van Jef Amory in Geulle (Limburg). Ik heb hem daar nog eens in het echt gezien.

Cottage Love Knot stond ergens in het oosten. Ik dacht bij Jansen in Keyenborg of by Zoet in Wezep. Dat was ook minder dan 5 jaar geleden.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:22

Dyonne schreef:
Ik denk dat lageveld de lijst bedoeld die niet op internet staat, maar in IDS.
Sorry, ik ken de hengsten ook niet.


Inderdaad. Vorige week stond de hengstenlijst in de Welsh bijlage in Ïn de Strengen.
Ik mag toch aannemen dat deze lijst voor wat betreft de stamboekhengsten compleet is. Over de basisboekhengstenlijst heb ik mijn twijfels inderdaad wel.

I_Moondance
Berichten: 1159
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Leende

Re: Info over welshhengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:35

Hooi, Cottage Love Knot is van mij geweest, hij is nu bijna anderhalf jaar geleden verkocht,

het was een ruin toen wij hem kochten (6 jaar geleden ofzo) en ik heb de engelse papieren boven liggen(die hoefden ze niet meer).. Het was een héél erg onddeugend ponytje, ik zoek hem nu omdat ik wil weten waar hij is, wil je meer weten of een foto stuur my maar een mailtje ofzo..

xx Iris

I_Moondance
Berichten: 1159
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Leende

Re: Info over welshhengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:49

[[ joostvangestel schreef:

Blethni Puck was vroeger van Jef Amory in Geulle (Limburg). Ik heb hem daar nog eens in het echt gezien.

Cottage Love Knot stond ergens in het oosten. Ik dacht bij Jansen in Keyenborg of by Zoet in Wezep. Dat was ook minder dan 5 jaar geleden. ]]




Hooi, Daarna stond Cottage Love Knot nog bij Fam. van Griensven(ergens op een pensionstalling) en daarna heeft hij 4jaar bij ons gestaan:) mijn eerste eigen pony:)! (hij stond bij ons in leende, bij eindhoven.) wie wil er nog wat weten over hem of foto's?
Ik probeer hem nu te zoeken omdat ik niet meer weet waar hij is:( hij is anderhalf jaar geleden naar Eersel gegaan (NB) (toen wij hem verkochten) en daarna is hij doorverkocht..

xx Iris

ps. stuur mij maar een mailtje ofzo:)!

I_Moondance
Berichten: 1159
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Leende

Re: Info over welshhengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:50

Hooi, Cottage Love Knot heeft hij 4jaar bij ons gestaan:) mijn eerste eigen pony:)! (hij stond bij ons in leende, bij eindhoven.) wie wil er nog wat weten over hem of foto's?
Ik probeer hem nu te zoeken omdat ik niet meer weet waar hij is:( hij is anderhalf jaar geleden naar Eersel gegaan (NB) (toen wij hem verkochten) en daarna is hij doorverkocht..

xx Iris

ps. stuur mij maar een mailtje ofzo:)!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Info over welshhengsten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:28

Dit topic is 3,5 jaar oud. Ik denk dat TS de informatie inmiddels wel gevonden heeft Knipoog