Wat gebeurt er met je kleren als je het op 95 grad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Wat gebeurt er met je kleren als je het op 95 grad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:04

wast Verward

Kom er net achter dat ik de wasmachine aan heb gezet, met allerlei bloesjes, broeken. Bijna alles zwart. En een aantal leuke zwarte polyester truitjes. Alleen had ik gisteren mijn bankovertrek gewassen en dat op 95 graden, omdat er wat vlekken opzitten die je er never nooit niet meer uitkrijgt. Dus dacht, hup 95 graden en anders maar een nieuwe kopen.

Maar ik ben vergeten om het terug te zetten. Is er nog een kans dat deze kleding het overleefd? Of moet ik op zoek naar een nieuwe garderobe? Boos!

En jullie hoeven niet te zeggen dat het oliedom is, want daar ben ik zelf inmiddels wel achter!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:05

Ehm ik denk dat je het dan wel kan gaan verkopen aan de kindercreche

28-09-2007
Nothing compares too you...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:06

Sorry, moet even gniffelen *LOL*

Ik weet het niet, maar ben er bang voor... Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:08

Muhahaha *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Ennuh zijn ze nog dezelfde maat?? *GRIN* Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:08

Foto's Foto's Foto's !!! Haha! Tong uitsteken (nee is geen leedvermaak Knipoog )

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131955
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:09

Met een beetje geluk zijn morgen de winkels open Knipoog
Ik vrees het ergste voor je, vooral de polyster truitjes zullen het zwaar te verduren hebben.
En ik vind het niet zo dom hoor, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:11

Maaruh, wel een goed excuus om nieuwe kleren te kopen Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:13

Jammer dat die waarschijnlijk niet meer uit moeders portemonnee komen Haha! Dan is het natuurlijk nooit erg. (tip: doe pipo na)

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:20

Whahaha, ik ga het lekker toch zeggen; wat ben jij een muts zeg!!!! *LOL*
En nee, ik denk dat er weinig hoop voor je kleding is; dat wordt dus idd een nieuwe garderobe aanschaffen, hihi. Ik hoop dat je niet een al te dure smaak hebt, dáááág maandsalaris

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:21

Heb je toevallig barbiepopjes???

Dan kan je ze nu in een nieuw pak steken. Haha!

Ik denk niet dat ze erg mooi uit de was komen piep. Als ze al niet gekrompen zijn, zijn ze wel erg vaal geworden ofzo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:22

Picasso schreef:
Whahaha, ik ga het lekker toch zeggen; wat ben jij een muts zeg!!!! *LOL*
En nee, ik denk dat er weinig hoop voor je kleding is; dat wordt dus idd een nieuwe garderobe aanschaffen, hihi. Ik hoop dat je niet een al te dure smaak hebt, dáááág maandsalaris


Ik heb smaak qua nivo Pc Hoofdstraat in Amsterdam...........dus dan weet je het wel. Boos!

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:23

flair schreef:
Jammer dat die waarschijnlijk niet meer uit moeders portemonnee komen Haha! Dan is het natuurlijk nooit erg. (tip: doe pipo na)


Oja had ff niet aan de leeftijd gedacht Scheve mond

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:24

flair schreef:
Jammer dat die waarschijnlijk niet meer uit moeders portemonnee komen Haha! Dan is het natuurlijk nooit erg. (tip: doe pipo na)


Nee ze komen uit mijn eigen portomonnee..........nou breng je me wel op een idee! Mijn paps is zeer gevoelig, en is dol op shoppen. En helemaal leuk vind ie het als dochterlief in het nieuw loopt. Tja, en die vind het vast erg sneu voor me Haha!

Verder ga ik straks zodra ik de kroeg inloop om opslag lopen, ik hoop dat baaslief dan al een slokkie opheeft Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:50

Is die wasmachine al eens klaar Piep? Ben wel benieuwd eigenlijk... Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:52

Ai das niet zo mooi, kan je ze niet wassen op -95?? Tong uitsteken

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:05

Jurga schreef:
Is die wasmachine al eens klaar Piep? Ben wel benieuwd eigenlijk... Tong uitsteken


Ikke eigelijk ook wel Haha!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:16

Volgens mij overleeft er niet veel op 95 graden, mijn moeder had ook een keer een leuke actie om haar wollen trui erin te laten zitten en mijn witte was erbij te doen op 95 graden..
Er was van beide niet veel over..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:17

LoL whoehahahhaha ... *en ja ik hou ontzettend van leedvermaak*
Geef je een troost, ik heb het ook twee gedaan ...
Haha! Haha! Haha!

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:54

ik hoop voor je dat het meevalt.
Ik zelf doe altijd de handoeken en die soort dingen op 90 graden.
Spijkerbroeken doe ik ook nog wel eens(verkeerd beroep van vriend)
Om de zoveel maanden een keer de zwarte was op 90 graden en alles is nog precies het zelfde als voorheen,terwijl ik ook wel eens de opmerking heb gekregen of ik soms al babykleertjes wilde voor het geval dat.
Maar niet alles is bestemd voor de 90 graden was,dus ik ben beniewd! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:57

Als het allemaal op tijd droog is, kun je het misschien op de vrijmarkt nog leuk kwijt???
Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:17

Oeps! Toevallig een heel klein familielid waar je het aan kunt geven?

Overigens heb ik van een begeleider van mij gehoord dat wassen op 95 graden echt niet meer nodig is tegenwoordig. De wasmiddelen zijn zo agressief dat het met minder hoge temperatuur heel erg goed kan. Op 95 graden gebruik je enorm veel energie terwijl dat dus niet nodig is (en daar ging mijn project over). Verder zijn de wasmiddelen ontworpen om te wassen op 30, 40 graden en niet op 95 graden (volgens scheikundige studiegenoten van mijn broer) en werken dus ook het beste op die temperatuur. Nog een reden om niet zo warm te wassen. Kan het ook niet mis Knipoog

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:34

Pipo"]
[quote="Picasso schreef:
Whahaha, ik ga het lekker toch zeggen; wat ben jij een muts zeg!!!! *LOL*
En nee, ik denk dat er weinig hoop voor je kleding is; dat wordt dus idd een nieuwe garderobe aanschaffen, hihi. Ik hoop dat je niet een al te dure smaak hebt, dáááág maandsalaris


Ik heb smaak qua nivo Pc Hoofdstraat in Amsterdam...........dus dan weet je het wel. Boos!
[/quote]

Oeps, effies geen rode halstertjes voor Wannabet dus Haha!
Heb je de kleding al onderworpen aan een inspectie inmiddels? Of zit het zootje nog in de machine?

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:28

oeps, is mij pas ook overkomen (dekjes gewassen en wasmachine even leeg schoon laten draaien). Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat dus niet goed gaat.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:27

Het is mij werkelijk nog niet eerder overkomen *LOL* (even afkloppen)
En pipo, ben je al over de eerste schok heen nadat je de was eruit hebt gehaald?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:58

Oh jee, *duikt weg voor de papa van Pipo*

Ik snap trouwens al helemaal niet wat je in godsnaam op zo`n hoge temperatuur moet wassen. Ik was witte was op 60 graden en gekleurde op 40.

28-09-2007
Nothing compares too you...