Kreupel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 10:29

Toen ik maandag Regina aan het rijden was, leek ze linksvoor opde rechterhand niet helemaal goed te lopen in draf. Ik heb toen een stuk op het harde gedraafd, daar had ze nergens last van ook was het niet dik of warm.
Volgens de eigenaar had ze met het mennen nergens last van, ook met een buitenrit liet ze neits merken.
Donderdag wilde ze graag lopen, en heb ik wat met haar gesprongen, ging allemaal prima. Nu zat ik er gister op, in het begin liep ze goed. Doorde wind en al het wapperende zeil e.d. was ze erg snel en schrikkerig. Na zo'n tien minuten toen de ergste energie kwijt was, begon ze op de rechterhand weer iets onregelmatig te lopen (alleen in draf). Op de linkerhand was ze nog steeds erg snel, en liep ze graag. Op de rechterhand was ze een stuk rustiger en liep ze dus in draf linksvoor niet goed.
Ze loopt dus alleen op de rechterhand, in de bak in draf niet helemaal regelmatig. Ze wil nog graag lopen, is vrolijk en er is niets aan het been te zien.
Ik heb het er met m'n instructrice over gehad, en die denkt dat ze er met springen en mennen ed. gewoon doorheen loopt omdat ze dat zo leuk vindt. Ook is ze een tijdje op de rechterhand vreselijk vervelend geweest, volgens mijn instructrice is dit (achteraf gezien) ook al geweest omdat er iets niet goed zit. Ik denk dat ze hier heel goed gelijk in kan hebben. Maar er was iemand op stal die het idee had, dat ze als het wek haar niet boeide kreupel ging lopen (om er onderuit te komen?).
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik nu het beste met haar kan doen?
Natuurlijk is het het beste om een DA te laten komen, maar het paard is niet van mij en ik zal zo snel mogelijk het er met de eigenaar over hebben.
Elk advies is welkom.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:38

draaf eens met haar op een kleine volte op het harde, loopt ze dan goed? voel eens net onder haar nnie is het daar warm? Zijn haar hoeven warm, het kunnen zoveel verschillende problemen zijn. succes ermee

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 10:44

Het is allemaal niet warm. En ik heb op het harde wel heen en weer (nog niet op de volte) gedraafd, en dan loopt ze goed.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:41

hoi,
Mijn pony heeft dit dus ook gehad. Die liep in de wendingen en bochten linksom onregelmatig. Op rechte stukken liep hij gewoon goed en rechtsom ook. Ik heb de dierenarts laten kijken en hij zij dat mijn pony zijn evenwicht een beetje kwijt is en dat hij een soort van teugelkreupel is.
Nu krijg ik 2 keer in de week les en je merkt al het verschil.
Je ziet de onregelmatigheid al niet meer maar ik voel hem nog wel.Ik zit namelijk een beetje scheef met mijn rechterschouder en dat voelt mijn pony dus al en daardoor loopt hij waarschijnlijk onregelmatig.
Op dit moment heeft mijn pony zich verstapt dus nu kan ik weer eventjes niet rijden.
groetjes marlon

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 20:58

Nu je het zegt, het zou idd heel goed aan mijn manier van rijden kunnen liggen. Heb haar namelijk vandaag gelongeerd en ze liep helemaal regelmatig.
Alleen, zou ze er dan met springen niet ook last van moeten hebben?
Ik zal anders maar eens vragen of mijn instructrice er een keer op wil gaan, kan ik zien of ze daar wel goed bij loopt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:03

Richtje schreef:
Nu je het zegt, het zou idd heel goed aan mijn manier van rijden kunnen liggen. Heb haar namelijk vandaag gelongeerd en ze liep helemaal regelmatig.
Alleen, zou ze er dan met springen niet ook last van moeten hebben?
Ik zal anders maar eens vragen of mijn instructrice er een keer op wil gaan, kan ik zien of ze daar wel goed bij loopt.

Mijn pony loopt ook gewoon regelmatig aan de longeerlijn.
Als er iemand anders op mijn pony gaat loopt hij ook onregelmatig maar dat komt omdat hij nou zijn evenwicht een beetje kwijt is.
Klinkt een beetje raar Verward
Ik denk eigenlijk niet dat ze er met springen last van heeft gehad omdat ze denk ik dan geen pijn heeft maar gewoon haar evenwicht een beetje kwijt is.
Ik heb met die van mij niet gesprongen , maar die mag ook bijna niet meer springen omdat hij ook last heeft van hoefkatrolontsteking.
Eigenlijk moet je zitles nemen dan kom je weer goed recht en ontspannen te zitten.
Want daardoor kan je pony dus al onregelmatig gaan lopen als ze daar gevoelig voor zijn!
veel succes en laat nog eens horen hoe het gaat, want daar ben ik best benieuwd naar!
groetjes marlon


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 22:07

Maar met springen zou ze toch ook wel gebrek aan evenwicht hebben, en ik zal zelf niet rechter zitten denk ik?
Ik weet eigenlijk niet of ze onregelmatig loopt met een ander erop. Ze doet het tenslotte ook pas een week en alleen als ze haar energie kwijt is bij mij.
Slecht evenwicht zou heel goed kunnen, ze is tenslotte pas een half jaar onder zadel.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens vraag of mijn instructrice er een keer op gaat, kijken hoe ze dan loopt en dat ik er daarna nog even opga en ze me les geeft.
Ik zal je zeker laten weten hoe het afloopt.
Iig bedankt voor de tips.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:54

Liep ze met springen onregelmatig? Als dat niet het geval was dan zou ze er wel geen last van hebben gehad denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, blokfluit, Brandje_04, Danseresje, Dolce_pony, Jade91, maroes, VosjeN, XladyX en 99 bezoekers