f

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 16:01

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:10

Grmbl...van dat soort mensen krijg je toch spontaan koppijn... Frusty Frusty Frusty Misschien moet iemand dat maar eens ff een paar keer goed met die moeder doen... Schijnheilig Wat een ongelooflijk domme vrouw moet dat trouwens zijn, zo ontneemt ze haar dochter alleen maar het plezier in het rijden lijkt mij en als haar dochter eens een ongeluk krijgt met een paard...brrrrr...waarom koopt ze niet een paard om zelf mee te showen...kan ze haar dochter gewoon lekker laten rijden op het ponietje waar het leuk mee gaat...Dit doet me denken aan van die (Amerikaanse) moeders die hun dochters al als kleine kinderen mee laten doe aan allemaal miss verkiezinkjes...echt zielig! Ik denk altijd dat ze dat zelf graag hadden willen doen, maar het niet konden...daarom nu dochterlief pushen...stom stom stom!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:12

Zo gaat het vaak. Kinderen MOETEN gaan paardrijden omdat de ouders dat willen, dat staat lekker chique om tegen vrienden, kennissen en collega's uit te pakken: "Mijn dochter/zoon rijdt paard en op een chique pony!". Ooh, ik krijg de kriebels van dit soort mensen. En inderdaad wordt er dan vaak een pony gekocht voor het kind die mooi is en weet wat presteren is maar waar het kind nog niet rijp voor is. Maar dat wordt door de meeste van die ouders over het hoofd gezien. En de kinderen hebben tegen dat ze 15 à 16 jaar zijn zo'n degout van paardrijden dat ze er gewoon mee kappen.

Ik heb leren paardrijden toen ik 15 jaar was en ik heb er bewust voor gekozen. Mijn rijcarrière is ook niet altijd over rozen gegaan en ik heb ook moeilijke momenten gekend, maar door dat ik er bewust voor gekozen heb om te gaan paardrijden geef ik niet zo gemakkelijk op.

En tot slot zou ik willen eindigen met wat mijn vorige instructrice altijd zei: "Een jonge ruiter op een oud paard". Laat jonge en onervaren ruiters toch op wat oudere paarden of pony's rijden, zodat ze ervaring kunnen opdoen en echt leren rijden en waar ze bovendien nog eens plezier aan beleven en niet elke keer met een broek vol op hun pony moeten. En als ze eenmaal KUNNEN rijden is er nog tijd genoeg om een jonge pony of een jong paard te kopen dat ze zelf kunnen inrijden. Dat is toch veel beter dan pony en ruiter kapot te maken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:47

Dat meisje stopt straks met paardrijden door haar domme moeder. Ze is niet zozeer eigenwijs maar ze gebruikt gewoon haar verstand niet. Waar heeft ze haar verstand gelaten? In haar portemonee? hmm...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 17:08

Of ze stopt zelf met rijden of ze krijgt starks een onegluk waardoor ze niet eens meer kan rijden.
Ik ben dus ook van mening dat zoveel ongelukken gebeuren omdat mensen op een ongeschikt paard rijden.
Het moet allemaal maar mooi wezen en wild want dat staat stoer.
Maar er wordt nooit aan de ruiter gedacht en dus ook niet aan het paard.
Dit gaat straks fout, meisje in de rolstoel en paard naar de slager want die is niet te rijden.
jammer dat de ouders niet inzien dat het niet gaat.
Ik heb dit ook van dichtbij meegemaakt de pony was soms zo fel die kreeg voor de wedstrijd ff wat sedalin!!!!!.
1,5 jaar later hebben ze die knol verkocht want ja het ging niet meer. Nu dus een BloedMooie Misselijk (alleen dat bloed mooie al)pony die de sterren van de hemel rijd. Meisje is inmiddels Z dressuur maar pa en ma stonden wat mij betreft best vaak te puschen. Ik heb ze al heel lang niet mer gezien hoor.