Weet er iemand nog een verzorgster voor mijn pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Weet er iemand nog een verzorgster voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:19

Ik ben al heel lang op zoek naar een leuk meisje die zin heeft om mijn ponytje te verzorgen.
Het is een hele leuke fjord en je kan van alles met hem doen,op zijn kont achterstevoren noem maar op,hij is zo mak als een lammetje,alleen buiten kan hij nog wel is een draak zijn!

Ik vraag er 50 tot 60 euro voor in de maand voor 2 of 3 dagen.
Ook als die dag dan toevallig niet van jou is en je verveelt je of wat dan ook dan zou ik het wel heel erg leuk vinden als je intresse toont en hem lekker gaat poetsen ofzo.
Er mag gepoetst en uitgemest worden (heel graag zelfs) en gereden.

Het lijkt me handig als het in de buurt van zoetermeer is want daar staat hij.
Hij staat naast het tuincentrum de driesprong op boerderij Dijkshoorn.

Ik hoop dat er iemand op reageerd en kom maar op!!!

http://www.csunallegra.come2me.nl


xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 23:32

Is er echt niemand die mij kan helpen????

Das nou ff pech hebben!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:21

Heb je overal zo weinig geduld mee?
Ze zijn allemaal aan het nadenken en (zak)geld tellen, hoor!
Gaat vast fijn in orde komen.
Suc6!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:30

Kijk eens op maktplaats, bij ruiters/verzorgers! Daar staan er een hele hoop!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:15

Waarom vraag je er zoveel geld voor?

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:44

Hmz... ik woon in Zoetermeer, maar om eerlijk te zijn vind ik het nogal duur, iig te duur voor mij.
Het lijkt me verder wel een leuke pony Lovers .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:27

Misschien zijn er meer geinteresseerden als het wat minder begrotelijk is... Verward

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:35

ben het met sunshine eens,hoezo vraag je er zoveel geld voor?
als ik een verzorgster zocht,was ik al lang blij dat zo'n meid me zou willen helpen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:48

Hm, toen ik mijn Haflinger nog had, en een bijrijdster voor 3 dagen in de week, vroeg ik € 40,- van die persoon.

Dit voor een bijdrage voor de kosten van de hoefsmid
Ik vind het niet onlogisch om een bijdrage te vragen hoor, want mijn bijrijdster had alles voor het pakken, alle spullen waren aanwezig, alle faciliteiten waren aanwezig.

maar € 60,- voor 2 of 3 dagen in de week vind ik ook best aan de ruime kant.

Succes met zoeken en kijk eens op de marktplaats, daar zoeken zat meiden een verzorgpony Lachen

Het leven is een gebakje!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:53

Worden begrippen 'bijrijdster' en 'verzorgster' niet door elkaar gehaald?

Volgens mij is het zo dat je aan een verzorgster geen geld vraagt en een bijrijdster wel (max. de helft van je onkosten)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:56

Hmm, nee ik vind er weinig verschil tussen zitten.

Een bijrijdster verzorgt hem toch ook? En een verzorgster rijdt hem toch ook?

Het leven is een gebakje!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:58

Ja idd beautyfull_mickey.
Als je aan een pony/paard begint vind ik dat je zelf ook de kosten moet betalen.
Niet dat je niks mag vragen maar 50 vind ik teveel en dan 2 of 3 dagen in de week.
En wat Botervlieg zegt is ook waar. Maargoed veel succes met een verzorgster zoeken! Knipoog

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:03

hmm botervlieg,ik vind r eigenlijk geen verschil tussen zitten.
enigste wat een bijrijdster wel doet is dus rijden,en dat is het dan ook.
ja oke helf van de kosten van de ijzers zou je haar kunnen laten vergoeden.
maar meer ook niet vind ik.
als ik een paard koop denk ik erbij na heb ik genoeg tijd enz. en ik ben blijer met een betrouwe verzorgster dan dat ik er geld voor moet hebben.
ik vind dat een verzorgster\bijrijdster niets hoeft te betalen,ja oke mischien de helf van de kosten van de hoefsmid.
denise,waarom wil je dan dat je bijrijdster bijbetaald?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:10

beautyfull_mickey schreef:
als ik een paard koop denk ik erbij na heb ik genoeg tijd enz.


Hier ben ik het niet mee eens.
Er zijn periodes in je leven waarin je het gewoon ontzettend druk hebt.
Ik heb het dit jaar dus ook verschrikkelijk druk gehad in mijn examenjaar, vandaar dat ik ook een bijrijdster had. En ja, ik liet haar daarvoor een heel klein gedeelte van de kosten betalen. En waarom? Omdat zij er ook plezier aan beleeft en alles binnen handbereik had.

Ga maar eens 12x per maand op de manege rijden voor € 40,- in de maand.
Dat lukt je niet, bovendien is zo'n verzorgpony/bijrijdpony, of hoe je het ook wilt noemen veel leuker Lachen

Het leven is een gebakje!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:13

ja oke,dat kan zeker.
ik kom komend jaar ook in het examenjaar en dan zal ik ook hulp van iemand erbij moeten.
en ik zei toch ook van ja kosten voor de hoefsmid zou ik de verzorgster wel willen laten meebetalen,of als door haar schuld mijn paard iets oploopt de dierenarts kosten (wel alleen als ze het zelf schuld is)
maar ik bedoel voor het rijden zelf zou ik geen geld vragen ik zou al blij genoeg zijn dat ze me willen helpen,maar dat is gewoon iedereens eigen mening.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:15

Verward Je wilt de bijrijdster wel kosten voor de hoefsmid laten betalen, maar niet voor het rijden.

Dat betaalt ze toch gewoon?? Maakt niet uit waarvoor, ze betaalt wel Verward

Het leven is een gebakje!


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:20

Ja, tis lastig, onderscheid maken tussen verzorgster en bijrijdster.

Soms kun je idd zo blij zijn met een verzorgster dat je geen geld vraagt.

Als het aan de andere kant zo is, dat een verzorgster daarmee haar manegelessen uitspaart, kun je toch nog eens nadenken.
Zelf had ik bijv. ooit een (onbetaalde) verzorgster die op de manege reed. Behalve verzorgen mocht ze ook onbeperkt rijden (2 paarden).
Ik stelde wel als voorwaarde aan haar moeder dat ze die lessen zou blijven volgen om bij te blijven leren. O, maar natuuuuuuurlijk, logisch toch? Schijnheilig
Nou, nog 3 x geloof ik en daarna heeft moeder dus 6+ jaar geen kosten meer aan paardrijden van dochter besteed (reken ff uit?), terwijl het geld er RUIM voor beschikbaar was. Uitvreten noem ik dat. Misselijk
(De verzorgster was een schat ; daarom heb ik er nooit heisa om gemaakt. )

Want vergeet niet dat je enorm veel tijd/energie in een verzorgster steekt (die op de manege gewoonlijk niet zoveel (goeds) geleerd heeft. Hoeven mooi glimmend zwart maken, bijvoorbeeld; met..... teer! Verward )

Een bijrijdster verzorgt ook, net als jij, afhankelijk van het soort stalling dat je hebt.
Omdat die betaalt, heeft ze meer inspraak/zeggenschap dan een onbetaalde verzorgster.

Trouwens, er bestaan ook bijrijDers, hoor Ik ken zelfs heel aangename exemplaren! Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 29-04-03 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:21

ja voor de hoefsmid,niet voor het rijden.
jeetje zeg,als ik een verzorgster nodig zou hebben,dan zou ik zeggen we delen de kosten van de hoefsmid.
als die nou 70 euro per twee maanden zijn laat ik haar niet iederen maand betalen,maar gewoon als de hoefsmid is geweest zeg ik het,of voor dat die komt.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 16:35

Sizzy schreef:
[Ga maar eens 12x per maand op de manege rijden voor € 40,- in de maand.
Dat lukt je niet, bovendien is zo'n verzorgpony/bijrijdpony, of hoe je het ook wilt noemen veel leuker Lachen
[/quote]


Bij een manege betaal je misschien wat meer, maar heb je wel les

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 23:37

Ik heb t uitgerekend en eigenlijk is het 70 euro voor 2 dagen in de week,dus ik weet niet waarom er zoveel commentaar bij komt kijken,ik vond 70 euro een hoog bedrag dus heb ik verlaagd tussen de 50 en de 60 euro per maand.

Mijn ouders betalen het stalgeld in de maand (180 euro) en ik betaal de ijzers (70 euro) en alle dingen die erbij komen kijken zoals wormenkuur,dekens,borstels,noem maar op.
Ik zou het dus fijn vinden als er iemand bijkomt die ongeveer dat bedrag wil betalen en anders komen we daar heus wel uit hoor, het is maar net hoe graag je het wil...
En ik ben ook 16 en ik moet er ook hard genoeg voor werken.

http://www.csunallegra.come2me.nl

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 23:44

sunshine schreef:
Ja idd beautyfull_mickey.
Als je aan een pony/paard begint vind ik dat je zelf ook de kosten moet betalen.
Niet dat je niks mag vragen maar 50 vind ik teveel en dan 2 of 3 dagen in de week.
En wat Botervlieg zegt is ook waar. Maargoed veel succes met een verzorgster zoeken! Knipoog


Ik zal ik piekfijn uitleggen waarom ik er geld voor vraag!

3 jaar geleden liep ik zo´n beetje elke dag op de boerderij waar ik nou lyrik heb staan.
Ik was smagtend aan het kijken naar al die paarden daar en zou toch ook heel graag een verzorgponytje willen hebben.
Op een gegevenmoment kwam er iemand naar mij toe en vroeg of ik die fjord wilde verzorgen,nou dat vond ik prachtig!!
Dus ik naar me ouders,zo van mam mag ik een verzorgpony bla bla bla...
Nou dat was allemaal goed,en toen kwamen de problemen....

De eigenaresse bleek een paar maanden heel ziek te worden (kanker)
Na hele dramaaaaaaa´s achter de rug te hebben gehad kwam ze op haar sterfbed en heeft toen (in overleg met mijn ouders) lyrik aan mij GEGEVEN.(toen waren de kosten nog neit zo heel erg hoog en had ik een goedkopere hoefsmid)

Een half jaar later kregen we een buitenbak en een trainingsmolen,dus de kosten gingen omhoog.

Ik heb t nu even in een raptempo verteld maar zo zit het een beetje in elkaar en dus vraag ik er geld voor.

Ik hoop dat jullie het nou een beetje begrijpen want ik zit elke keer weer in deze discussie waarom ik er ´zoveel´geld voor vraag!

Ik hoop dat jullie het nou begrijpen....

http://www.csunallegra.come2me.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:59

Ik vind eigenlijk dat je je helemaal niet hoeft te verontschuldigen hoor! He bedrag wat je ervoor vraagt vind ik ook best redelijk... en als je als een serieuse bijrijder op zoek bent naar iets en zoiets als dez epony wordt je aangeboden valt er altijd wel een compromie te sluiten. Vooral als je bedenkt dat je een uurtje "hobbelen" op de manege (vrij) €10 - 15 euro betaald. en dat 4 X dan heb je al € 40 - 60 euro. Terwijl je in deze situatie gebruik kunt maken van 2 keer tot zelfs 3 keer per week rijden. Ik vind het iig niet te veel gevraagd.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:05

Ach, opzich is het natuurlijk niet te duur en ik snap ook wel dat jij ook kosten hebt Lachen .
Alleen helaas kan ik het niet betalen.. (ik pas wel op, eens in de twee weken, maar ik betaal ook al een gedeelte van m'n "gewone" rijlessen op de manege).

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:56

Als je met een verzorgpony les kan nemen, dan is dat vaak maar de helft van de kosten van les op een manegepaard. (bij manege of bij rijvereniging) Op die manier kun je best compenseren met kosten voor een bijrijdpony, als je dus op een andere manier les neemt. Misschien een tip, als het je echt wat lijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:09

Ik denk altijd maar zo: Mensen zoeken niet voor niets een bijrijdpaardje/verzorgpaardje. Ze kunnen waarschijnlijk gewoon een eigen paard niet betalen. Dus die mensen denken: ik ga een paardje zoeken dat ik kan verzorgen (meestal omdat de eigenaar geen tijd heeft 7 dagen in de week te rijden/verzorgen). Dan help je die eigenaar er mee en dan mag je nog lekker betalen ook!

Als het zo werkt dat mensen er zo'n bedrag voor vragen, ga ik liever twee keer per week meer op een goede manege rijden!

Trouwens, xdenisex, ik vind het best een goede reden van je hoor!
Maar je weet dat alles altijd duurder wordt! Zo is dat met de huur van je huis, het kopen van (zeg eens iets geks) een pakje boter of een zak appels ook!
Ik vind dat je er rekening mee moet houden voordat je een paard koop, en niet als het zover is!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 108 bezoekers