verliespunten L springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

verliespunten L springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 17:03

Met dressuur is het zo dat je in de B altijd je winstpunten behoudt, ook al wordt je bij wijze van 20 keer uitgebeld, en als je dan eenmaal in de L gestart bent, dan blijf je altijd minimaal L1+0.
Is dit ook zo met springen, altijd L+0, ook al word je tig keer uitgebeld?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:06

Nee hoor, je krijgt min punten.
En bij -10 moet je een klasse terug
Of dat moet nu vanaf april ook veranderd zijn Lachen

Maar ik heb wel wat nieuws geleerd, dacht namelijk dat het bij dressuur ook zo was.
Maar aan de andere kant weet ik niet wat je allemaal moet doen, of beter gezegd niet moet doen, om een minpunt in de dresuur te halen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:08

Bij iedere keer dat je uitgebeld wordt in de L heb je 2 verliespunten. Als ik me niet vergis moet je met 10 verliespunten terug naar de B.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:23

Ik geloof zelfs dat je nu in de L ook 2 verliespunten krijgt, als je 16 strafpunten hebt of meer...

Volgens mij is het idd bij 10 verliespunten terug naar de B, dat had een meisje die ik ken wel eens een keer meegemaakt...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:27

Ik heb een keer een verliespunt in de L gereden. Was dus L-1 (dressuur).

Het is alweer een jaar of drie geleden dus weet niet hoe de regels nu zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:31

was voorheen toch ook al?

Klassen B en L:
foutloos parcours en voldoende: 2 winstpunten
1 tot en met 4 strafpunten en voldoende: 1 winstpunt

Klassen M en hoger:
foutloos parcours: 2 winstpunten
1 tot en met 4 strafpunten: 1 winstpunt


5. De regeling van de verliespunten is als volgt:
Klassen L en hoger:
meer dan 16 strafpunten boven het aantal van de winnaar: 2 verliespunten

alle uitsluitingen met uitzondering van uitsluiting
bij het rijden van een verkeerd parcours en bij
het vrijwillig verlaten van het parcours, alsmede
bij uitsluiting op grond van kreupelheid: 2 verliespunten
(van uitsluiting wegens kreupelheid is alleen sprake indien de combinatie op gezag van de jury wegens
kreupelheid wordt uitgesloten).
Voor onvoldoende verrichtingen in B-springen worden geen verliespunten toegekend.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:04

ja heb ik een keer gehad in hoofddorp tijdens zilveren korenschoof, 16 strafpunten, maar ik had er 8 in de 1e manche en 8 in de 2e, wist ik veel dat dat bij elkaar geteld werd!!! grrrrr alsnog -2!
dus mensen!!!! manches worden bij elkaar opgeteld!!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:11

reddy, je hebt pas 2 verliespunten als je meer dan 16 strafpunten meer dan de winnaar hebt. Dus 16 strafpunten zijn geen verliespunten.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:14

16 strafpunten is niet -2 hoor Verward Je hebt pas -2 bij meer dan 16 strafpunten boven het aantal van de winnaar.

Wat Kawa zegt is waar en daaraan is niets veranderd in het nieuwe regelement Alleen vanaf het M moet je er nu met 2 stops al uit en is een weigering 4 strafpunten(tweede 8 in het B en L)

Voor een minpunt met dressuur kan ik wel een paar tips pb-en hoor Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:19

ja sorry dat bedoel ik.......foutje!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

tuttie
Berichten: 55
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: dichtbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:05

mag je in het B en L springen nu dan nog wel 3x weigeren? Dus bij de 3e er pas uit?

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:53

Nee, bij de tweede keer weigeren moet je eruit.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:02

L en lager: 3x ongehoorzaamheid is uitsluiting
Hoger: 2x ongehoorzaamheid is uitsluiting

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:02

nee B en L mag je wel tot 3 en pas vanaf de M is het bij 2 eruit!
toch?! of ben ik nu gek?!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:11

Dat klopt reddytobias.

Disciplinereglement Springen KBHS
versie 2003 schreef:
Artikel 236 - TABEL A.
Fouten worden met strafpunten of met uitsluiting bestraft, overeenkomstig het gestelde in de tabellen van
dit hoofdstuk. Eerste ongehoorzaamheid 4 strafpunten
Omverwerpen van een hindernis bij het springen 4 strafpunten
Eén of meer voeten in het water van de sloot of op de lat aan de landingszijde 4 strafpunten
Eerste val van paard of deelnemer of van beide in alle
wedstrijden* Uitsluiting

Tweede ongehoorzaamheid **
en alle overtredingen
zoals genoemd in artikel 240 Uitsluiting Overschrijding van de toegestane tijd 1 strafpunt voor iedere 4 seconden of begonnen 4 seconden

Overschrijding van de toegestane tijd in de beslissende barrage 1 strafpunt per begonnen seconde
Overschrijding van de tijdslimiet Uitsluiting
* Eerste val van de deelnemer bij kampioenschappen
waarbij het eindklassement op basis van resultaten
van meerdere afzonderlijke wedstrijden wordt
vastgesteld 8 strafpunten
Tweede val van de deelnemer bij deze kampioenschappen Uitsluiting
**In de klasse B en L voor ponydeelnemers en bij wedstrijden voor paarden met een maximum hoogte van 1.10 m wordt de deelnemer pas bij de derde ongehoorzaamheid uitgesloten. De tweede ongehoorzaamheid wordt
in dit geval bestraft met 8 strafpunten.

1. Strafpunten voor ongehoorzaamheden worden niet alleen bij dezelfde hindernis opgeteld, maar gedurende
het gehele parcours.
2. Bij kampioenschappen zoals hierboven genoemd worden strafpunten voor de eerste val van de deelnemer
opgeteld bij de strafpunten voor het omverwerpen van de hindernis of een ongehoorzaamheid, die
de val heeft veroorzaakt. De deelnemer wordt na de tweede val uitgesloten (art. 224.3 en 236.1).

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:43

Ik weet wel dat ik nooit verder ga komen dan de B...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:51

Tuurlijk wel! L is niet veel hoger hoor Lachen
B staat toch voor Bijna L?
Je kunt het best

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:09

Hoe kan dat nou..
Ik was afgelopen zondag mee gweest naar een springwedstrijd in Blokker. Dat meisje (Laurie op Bokt trouwens) springt M met haar pony in de catagorie C en in het eerste pacour had ze 3 weigeringen en een balk en in het 2e parcour gewoon 3 weigeringen. Zat die jury dan te slapen ofzo?
En hoeveel verliespunten heeft zij dan nu?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:30

Ik dacht ook dat ik nooit een L-parcours rond zou durven te rijden, maar na twee springlessen bij een nieuwe instructeur ben ik vrolijk(en doodsbang) gestart en nu sturen we fijn rond door het L en hebben we de punten voor het M alweer Knipoog
Zeg nooit nooit...*LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:33

Dan was de jury nog niet gewend aan het nieuwe regelement New-forest. Bij ons werden ze toch echt uitgebeld met twee stops en in het B en L kregen ze voor de tweede stop ook netjes 8 strafpunten Knipoog

Ze heeft dan 4 minpunten(2x2)

Ging het beestje trouwens nog de trailer op Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:18

New-Forest schreef:
Hoe kan dat nou..
Ik was afgelopen zondag mee gweest naar een springwedstrijd in Blokker. Dat meisje (Laurie op Bokt trouwens) springt M met haar pony in de catagorie C en in het eerste pacour had ze 3 weigeringen en een balk en in het 2e parcour gewoon 3 weigeringen. Zat die jury dan te slapen ofzo?
En hoeveel verliespunten heeft zij dan nu?


he was jij in blokker?! heb je ook een clubgenootje zien springen van mij in het M, naja vallen! ze was eraf gevallen. kwam omdat de parcourshulpies op indernis 1 zaten! lekker snugger he?!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:50

Dan hoef je toch nog niet te vallen tab Tong uitsteken
Parcourshulpen rennen wel weg als je die hindernis moet springen Knipoog Gewoon even brullen *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:43

reddytobias"]
[quote="New-Forest schreef:
Hoe kan dat nou..
Ik was afgelopen zondag mee gweest naar een springwedstrijd in Blokker. Dat meisje (Laurie op Bokt trouwens) springt M met haar pony in de catagorie C en in het eerste pacour had ze 3 weigeringen en een balk en in het 2e parcour gewoon 3 weigeringen. Zat die jury dan te slapen ofzo?
En hoeveel verliespunten heeft zij dan nu?


he was jij in blokker?! heb je ook een clubgenootje zien springen van mij in het M, naja vallen! ze was eraf gevallen. kwam omdat de parcourshulpies op indernis 1 zaten! lekker snugger he?!
[/quote]

jaa, ik dacht al dat ik een meisje van joun vereniging zag. Met zo'n blauw shabrakje met dat logo. Wel vervelend zeg dat ze was gevallen. Die parcours hulpjes lette inderdaad niet zo erg goed op. Stonden wel een beetje in de weg Scheve mond

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 16:33

Uit het wedstrijdreglement:

5. De regeling van de verliespunten is als volgt:
Klassen L en hoger:
meer dan 16 strafpunten boven het aantal van de winnaar: 2 verliespunten
alle uitsluitingen met uitzondering van uitsluiting
bij het rijden van een verkeerd parcours en bij
het vrijwillig verlaten van het parcours, alsmede
bij uitsluiting op grond van kreupelheid: 2 verliespunten
(van uitsluiting wegens kreupelheid is alleen sprake indien de combinatie op gezag van de jury wegens
kreupelheid wordt uitgesloten).
Voor onvoldoende verrichtingen in B-springen worden geen verliespunten toegekend.

7. Degradatie
Verliespunten worden in mindering gebracht op behaalde winstpunten.
Wanneer er geen winstpunten meer in voorraad zijn of wanneer men nog geen winstpunten heeft behaald,
worden het minpunten.
Bij de stand van 10 minpunten zal degradatie plaatsvinden. Een combinatie kan schriftelijk vrijwillige degradatie
aanvragen nadat deze twee (of drie) keer achter elkaar is uitgesloten. Een verzoek tot terugplaatsing
dient schriftelijk te worden ingediend bij de KNHS en moet zijn voorzien van een advies van het Bestuur van
de kring waartoe de combinatie behoort.
Degradaties en terugplaatsing gaan terstond in.
In het B-springen kunnen geen minpunten worden geboekt.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:10

gomir schreef:
Dan hoef je toch nog niet te vallen tab Tong uitsteken
Parcourshulpen rennen wel weg als je die hindernis moet springen Knipoog Gewoon even brullen *LOL*

nee idd! maar weetje ze reed door de start en ze zag die mensen bij hindenisr 1 zitten.....dus ze reed een volte en riep dat dat ze die moest springen, mensies bleven stug zitten, dus ze sprong en vloog balk af. mensen schoten opzij en gingen bij een andere hindernis staan, paardje in paniek ofzo, dus bij hindernis 3 ging paardje in de stop ofzo en toen lazerde ze eraf!

en dat is dus ook -2.....wel balen want op de club sprong ze foutparcours en ook dat is -2!
niet echt handig!

en NF dat was idd ons logo, blauw chbrak met wit WMR logo erop!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 13 bezoekers