Ik moet kiezen tussen 2 zadels! HELP!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Ik moet kiezen tussen 2 zadels! HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 11:52

Zo heb je niets en zo heb je 2 aanbiedingen voor zadels......De eerste is een Wintec 2000 vz-zadel die ik voor 150 euro kan kopen.... Voordeel: een lichtgewicht zadeltje met verstelbare boom. Ongeveer 1,5 jaar oud

Het tweede zadel is een Podium endurance zadel......HET zadel waar ik op zoek naar ben.....Maar wel erg aan de prijs....namelijk 700 euro!!! Het zadel is een half jaar oud en helemaal van leer. Het ligt mooi op Cheyenne en ze kan er nog in groeien want het past ook op Aron mijn bijrijdpaard, die groter en steviger gebouwd is en daar zal ze ook niet groter dan worden.
Voordeel van dit zadel: het is van leer, heeft een superdiepe zit en is ook vrij licht en is voor alle takken van de paardensport geschikt...

Maar ja......het is een behoorlijk prijsverschil.......Moet ik nu kiezen voor iets goekopers, en dat ik over een jaar pas op zoek ga naar iets duurzamers? Of juist nu het geld neerleggen en kiezen voor iets duurzaams?

Ik heb een paard van nog maar 3 jaar oud en het gaat erom dat ik met dit zadel haar ga inrijden.....Ik wil graag een lekker zadel om haar in te rijden; eentje waar ik goed stabiel in zit, wat ook weer beter voor haar rug is.

Moeilijke keuze...... Schijnheilig


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:53

Hoe ligt die Wintec op Cheyenne?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 11:54

Nou, die heb ik nog niet kunnen passen, maar er zit een verstelbare boom in, dus stel dat het niet past, dan kan ik de boom nog op haar maat laten aanpassen.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:04

Je hebt kans dat die Wintec helemaal niet mooi ligt, het al dan niet passen van een zadel is niet alleen afhankelijk van de boom. Ik denk dat een Wintec wel een fijn zadeltje is om mee in te rijden.

Verder vind ik de prijs van dat endurancezadel vrij hoog. Als ik op http://www.goedhard.nl/endurancefolder%20zadels.htm kijk, dan vind ik de nieuwprijzen ook nog wel meevallen. Ik weet niet om welk model het bij jou gaat?

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:26

Als ik jou was zou ik nu voor een goedkopere oplossing zoeken, omdat je ej paardje straks gaat inrijden. Ik heb vorig jaar mijn paardje gekocht die toen net zadelmak was en daarbij een goedkoop zadeltje gekocht di ook redlijk ruim was, maar nu na 3/4 jaar gereden past hij al niet meer . Ik ga nu kijken voor een wat duurder zadel waar ik lekker een tijd mee vooruit kan en ben blij dat ik dat vorig jaar niet heb gedaan! Succes ermee

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:35

700 euro vind ik ook duur hoor, hij is al een half jaar oud natuurlijk niet oud, maar als je kijkt naar de site van tessebes denk ik dat jij de Podium Endurance, 5 kg. bedoeld. die is 725 dan kan je hem net zo goed nieuw kopen!
toch zou ik eerder voor die podium gaan. Ten eerste omdat het leer is en ten tweede omdat je daar misschien in de toekomst meer aan hebt en hij past ook op aaron, maar dan zou ik wel proberen om er wat vanaf te krijgen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:39

Ik zou toch beginnen met die Wintec, als hij goed ligt tenminste. 150 euro is absoluut niet veel voor een 2000. Je kunt altijd later nog overstappen naar een ander zadel en het Wintecje verkopen. Die aanbieding van dat endurance zadel is nou ook niet zo geweldig, dat het "nu of nooit" is.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:39

Mijn eerste ingeving was de podium. Maar aan de andere kant: om een paardje in te rijden kun je wellicht beter voor de goedkopere (en lichtere) oplossing kiezen. Dan kan ze tenminste nog een keer gaan rollen met zadel, er vreselijk uitgroeien, je er langs een boompje afschuren en al die andere zaken die jonge paarden nog weleens doen.
In de tussentijd kun jij alvast sparen voor een nieuwe podium.

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:49

Ik zelf zou zeggen de wintec. zeker als ze nog zo jong is gaat ze qua bouw nog veranderen. Een zadel wat nu goed ligt kan over 6 maanden al niet meer passen. Wintec kun je ook weer makkelijk verkopen, ik denk zelfs voor de prijs waar je het nu voor koopt.

Fiesta, freiberger, what else?

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:11

Die podium, geen twijfel over mogelijk. Ik zou daar persoonlijk niet eens over nadenken, voorop gesteld dat het een duitse is. De italiaanse zijn wat minder van kwaliteit, maar dan nog vind ik Wintec geen alternatief.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:15


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:16

Als ze nog kan groeien in die podium, hoe kan íe nu dan goed passen?
De Wintec zou ik uberhaupt niet voor gaan trouwens, dat vind ik persoonlijk helemaal niks.


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:19

OOk je jonge paard rijd je met een GOED zadel...
Laat het vanaf de eerste dag gewoon goed passen, geen concessies
De bespiering van de paardenrug gaat zich voegen naar de pasvorm van het zadel.

Ik vind Wintec speelgoedzadeltjes, voor absolute beginners.
Maar je kan er best leuk op rijden, het is alleen geen wedstrijdkwaliteit. En je zit is ook anders dan op een beter vormhoudend zadel.
Ik ging voor de podium..

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:22

Dees schreef:
De bespiering van de paardenrug gaat zich voegen naar de pasvorm van het zadel...

Bovenstaande is mischien niet negatief bedoeld Knipoog , maar een goed zadel laat de bespiering ongemoeid.
Voor een jong paard kun je best een zadel 'op de groei' kopen, dit kan in eerste instantie wat te wijd zijn, maar met een buildup-pad kun je eea voor korte tijd verhelpen.
Beter dan idd na een jaar weer een ander zadel moet hebben. Je levert er altijd op in.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:26

Franca schreef:
Het tweede zadel is een Podium endurance zadel......HET zadel waar ik op zoek naar ben.....Maar wel erg aan de prijs....namelijk 700 euro!!! Het zadel is een half jaar oud en helemaal van leer. Het ligt mooi op Cheyenne en ze kan er nog in groeien want het past ook op Aron mijn bijrijdpaard, die groter en steviger gebouwd is en daar zal ze ook niet groter dan worden.
Voordeel van dit zadel: het is van leer, heeft een superdiepe zit en is ook vrij licht
en is voor alle takken van de paardensport geschikt
...


Is dat zo?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 13:55

Jeetje......best veel verschillende meningen. Om eerst even op Tessebes in te gaan; het zadel is geschikt voor dresuur, westernrijden, lange-afstandsritten en je kan er zelf een sprongetje mee wagen. Maar dan heb ik het dus niet over wedstrijden rijden.

Over de prijs van de Podium; ik heb geen idee of dit nou een superaanbieding is? Die verkoopster van het zadel zei dat deze nieuw 1200 euro kost......en als dat zo is, dan vind ik het wel een redelijke prijs. Maar ja....het blijft veel geld.

Sonja; ik weet ook niet zeker of ze er nog in kan groeien, maar hij past goed op Cheyenne (volbloed arabier) en ook op Aron (NRPS) die ietsie groter en gespierder is. Cheyenne zal niet grroter worden dan hij, dus ik neem aan dat het zadel dan wel zal blijven passen....?

Mijn gevoel gaat inderdaad eerder uit naar het Podiumzadel; vooral omdat het een supermooi zadel is met een heerlijke zit. Hoe stabieler ik zit met het inrijden, hoe prettiger voor Cheyenne, denk ik......

Maarrrrr....met die Wintec zou het minder erg zijn als er iets aan stuk gaat doordat Cheyenne nog jong en onbezonnen is.....

Moeilijk moeilijk moeilijk!!! Als ik voor de Wintec ga, dan weet ik zeker dat ik over een jaar alweer uitkijk naar een mooier zadel (een Podium als deze waarschijnlijk)......

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 13:59

Afbeelding

Dit is hem dus, alleen dan in zwart...De Podium endurance van 5 kilo. Op de site van Goedhart staat hij inderdaad vanaf E725.....exclusief beugels en singel ed. Toch vreemd.....dat prijsje....Maar heb ik wel meer grond om flink te onderhandelen.... Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:04


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:05

Deze?
Afbeelding

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:06

Ik zou voor de Podium gaan! Ik ben niet zo'n fan van wintec-zadels... Je kan er niet zo goed in schuiven, je moet op dezelfde plek blijven. Ook hebben ze niet echt een diepe zit, en als ik jouw berichten zo lees vind je dat juist heerlijk zitten! (vind ik ook).

En als je nu eerst een Wintec koopt, moet je onderhand toch nog een keer veel geld neertellen voor een fijner zadel!

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:19

Dees schreef:
Ik vind Wintec speelgoedzadeltjes, voor absolute beginners.


Maar Isabell Werth schijnt ook jarenlang met een Wintec te hebben gereden Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:33

Finesse"]
[quote="Dees schreef:
Ik vind Wintec speelgoedzadeltjes, voor absolute beginners.


Maar Isabell Werth schijnt ook jarenlang met een Wintec te hebben gereden Haha!
[/quote]

Ja, ik vind die uitspraak ook wel een beetje overdreven.
Ik vind een Wintec vergeleken met andere zadels uit die prijsklasse zeer goed ontwikkeld. Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met leren zadels uit een veel duurdere prijsklasse, maar ik vind het een goede optie voor mensen met een beperkt budget.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:42

tja iedereen zijn eigen keuze, ik zou eerder om je paard mee in te rijden ergens een goedkoop 2e handszadel proberen te kopen, je weet namelijk maar nooit wat er gebeurt zondn van zo'n nieuw duur zadel. ik zou dan over een jaar ofzo een ander kopen waar je lang mee kunt doen en echt helemaal naar je zin is.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 22:27

Tessebes schreef:
Deze?
Afbeelding


Dat is hem inderdaad Lovers Prachtig zadeltje!

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:39

Voor mij is toch het grootste argument dat een jong paard nog zo verandert. Je weet dus nooit zeker of je 'dure' zadel over een jaar nog wel past. Ik zou voor een jong paard een wat goedkoper zadel nemen en als het dan volledig uitgegroeid is een zadel wat helemaal naar je smaak is..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, Lara_, MyWishMax, nonnekee, othelloster, sas27 en 103 bezoekers