enkele passen middendraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

enkele passen middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 09:10

Ben bezig proefjes te oefenen dus Haha!
Om de 1 of andere reden krijg ik die pasjes middendraf niet voorelkaar Bloos
Meneer gaat gelijk in galop. Ben veel bezig met tempowisselingen en eigenlijk gaat dat wel goed, maar die pasjes middendraf op de diagonaal Boos! .
Zal morgen mijn "juf" ook vragen wat ik nou fout doe, maar misschien hebben jullie een goede uitleg?

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:59

Rechtrichten Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:03

Waarschijnlijk is de galop makkelijker dan de draf, en heeft hij moeite met het uitstrekken.
Mijn pony kon vroeger niet eens een fatsoenlijke arbeidsdraf. Als ik hem meer voorwaarts probeerde te rijden ging hij gelijk in galop. Ik heb dit verbeterd door steeds iets meer tempo te proberen te krijgen, en dit beetje bij beetje te vragen. Ging hij in galop, dan wel voorwaarts, maar rustig weer terug vragen naar de draf (even stilzitten en lang maken was meestal genoeg. Die middendraf is er nog niet helemaal, maar het is toch een enorme verbetering met een paar jaar geleden.
Als je je paard overvalt met het drijven, springt hij sneller aan... Neem dus een aanloopje, en vraag die passen regelmatig op elke plek, probeer de grens van je paard op te zoeken, maar er net niet overheen te gaan.. (ook op korte zijdes, rechte lijnen en in (grote) voltes.) Houd je paard op 2 teugels. Succes!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 13:45

irish_lady schreef:
Rechtrichten Haha!


Ja, en verder Verward Haha!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:49

rechtrichten,is idd wel balangrijk,als mijn pony iets van de hoefslag afgaat lukt het ook niet.
ik heb het geleert op een piepklein stukje,van bv de e naar de b,met stelling de bocht door zodat de achterhand er beetje beter onderstaat en dan klein beetje vooruit.
ik heb ook veel schijnovergangen gereden,en piepklein beetje vooruit en daarvoor meteen goed belonen.
en heb het veel op de volte geoefend,ook al warren het maar 2 pasjes meteen beloont.
en wat joyce zei,ben ik het ook mee eens Lachen
ook vooral idd twee teugels eraanhouden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:52

joyce B schreef:
Als je je paard overvalt met het drijven, springt hij sneller aan... Neem dus een aanloopje, en vraag die passen regelmatig op elke plek, probeer de grens van je paard op te zoeken, maar er net niet overheen te gaan.. (ook op korte zijdes, rechte lijnen en in (grote) voltes.) Houd je paard op 2 teugels. Succes!


Dit is precies wat mijn instructrice ook zegt Haha! . De tijd nemen, goed voorbereiden. Als hulpmiddel kun je bijvoorbeeld langzaam tot 10 tellen waarbij je op 10 in middendraf zit. Beter langzaam voorbereiden en wat later in middendraf dan helemaal niet in middendraf.

In je proefje kun je dan vervolgens al beginnen met de voorbereidingen als je nog op de korte zijde bent zodat je op de diagonaal klaar bent voor de middendraf.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:58

Eerst zorgen dat hij zijn rug ontspant dmv goed nageeflijk maken (het paard moet met zijn kaak het bit los laten), dan proberen het gevoel te hebben dat zijn achterbenen onder je vandaan doorlopen, dus dat hij van achter vertrekt. Zo blijft het gewicht zoveel mogelijk op de achterhand (want je stimuleert zijn achterhand en laat de rug ontspannen, zodat hij dit kan dragen). Rij eerst een paar pasjes weg. Niet wegschieten, rustig "op laten stijgen". Doe het desnoods op een volte, zodat hij dmv de lengtebuiging die hij hier moet krijgen, de rug meer ontspant. Paar passen weg, paar passen terug. Hou hem ten alle tijden op de achtergand (met name met je zit: druk hem onder je vandaan en rij hem onder je terug). Zo kan je deze draf steeds meer opbouwen. Uiteindelijk kan je het een keer op de diagonaal oefenen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 14:02

Dank voor de tips! Ga vanavond eens oefenen, zal laten weten hoe het gegaan is.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:28

Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:44

Ik weet niet hoe goed je je paard op de achterhand poedersuiker (kunt Lachen ) houden in draf.
Maar bij mij en Kawa was dat niet zo makkelijk

In de galop daar in tegen wel.
Om nu de middendraf te oefenen moest ik hem eerst in de galop goed op die achterhand zetten.
Dan terug naar middendraf.

Dat gaat dan gemakkelijker omdat hij nog op de achterhand is.

De eerste paar keer zal hij vast wel weer aangaloperen, maar maak je daar niet druk om.
Galopeer netjes dresuurmatig door, zet hem weer op de achterhand en probeer de oefening nog eens.

Voor mij heeft deze oefening heel goed gewerkt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-03 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:45

Hahaha, poedersuiker!
Sorry hoor, moest er zo hard om lachen! *LOL*
Dit is echt een charmante typefout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:47

oeps
zie hem nu pas Bloos

Moest eerst goed denken waar poedersuiker ook alweer voor stond Lachen


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:02

Het op de achterhand houden in draf doe ik door vanuit een schouderbinnenwaarts weg te rijden.

Om te voorkomen dat hij aangaloppeerd moet je heb inderdaad netjes tussen twee teugels hebben lopen en rechtgericht.

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:11

je moet zoals je al doet veel tempo wisselingen rijden maar zodra je hem iets wil wegrijden moet je hem van voore een beetje opsluiten als het waren maar toch benen blijven geven. Mis doe je wel je been iets te ver naar achteren zodat je paard denkt he ik moet galoperen . Maar het beste is geduld en oefenen. succes Knipoog

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 09:42

Heb gister (een aantal) tips in de praktijk gebracht....
en het knopje zit er dus wel op, alleen zat ik de hele tijd op het verkeerde knopje te drukken Haha!
Denk dat ik teveel bezig was met het feit dat hij weg moest draven en daardoor de nette hulpen een beetje vergat Bloos
Eerst lekker losgereden, galopje gedaan, en toen geprobeerd: en het lukte!
Dat is steeds mijn probleem: paardje kan het wel, maar zodra er ook maar iets niet goed gaat ga ik allerlei tegenstrijdige dingen zitten doen, en komt er van netjes rijden weinig meer terecht.
Dank voor de schop onder mijn bibs.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:15

wat bedoel je met poedersuiker ??? ben benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharleyT, Iris_123, onpaard, Vagabondo en 16 bezoekers