leasepaard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

leasepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 20:13

eej allemaal,
ik keek op een site en daar was iemand en die had 3 ponnies:
1.nrps
2.fjord
3.shetlander
en ik dagt die fjord is egt iets voor mij!!! Lovers heeft iemand hier ervaring mee? is dit wel verstandig? Verward

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:20

als je daar een gefundeerd antwoord op wil hebben, zul je wat meer over jezelf (leeftijd, ervaring, ed), het paard (leeftijd, ervaring) en de iemand (hoezo leasen, mag jij hem ergens stallen, kosten) moeten vertellen. Verder heb ik een kleine tip voor je, MSN taal is hier niet toegestaan.


Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:30

de meeste fjorden zijn toch wel paarden met karakter die je echt goed aan moet pakken, gezien je leeftijd ook denk ik dat je moeite met een fjord zal gaan krijgen (maar dat is mijn mening) en zal je beter doen aan een nrps

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:27

Ik vind het een beetje een raar verhaal. hoezo ik keek op een site? Ken je die mensne, is het op fietsafstand? Wat voor ervaring heb je en wat zoek je? Let er hoe dan ook op dat je je veilig voelt bij de mensen of op stal, en vertel je ouders waar je heengaat.
Ik denk dan dat je gewoon eens kennis moet gaan maken met die beestjes en kijken welke je aanspreekt. Spannend!

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 08:09

dank je , en het is idd op fietsafstand ik had het gister pas gezien om ong. 22.00 uur Slapen en we gaan vandaag bellen ik heb voldonde tijd, want ik lease hem met mijn zus en die rijd ook

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:41

En wat wil je nou eigenlijk weten? Of we ervaring met een Fjord hebben, of met leasen? Verward

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 19:28

met leasen

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 20:33

ik heb net gebeld en dan........................ in gesprek

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 20:34

ik bedoel zijn ze er niet

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:21

je hebt wel een beetje een vage manier van vragen stellen hoor, maar ik ga het proberen... de manege waar ik vroeger reed is begonnen met het aanbieden van leaspaarden/ponnies. Ik heb ook 4 jaar een gehad. In de wintermaanden betaalde ik een vast bedrag waar stal, stro, hooi, biks en uitmesten ...zeg maar alles bij in zat. Ze was dan gewoon van mij, ik mocht alles met haar doen! ook alle verdere kosten waren voor mij (hoefsmid, veearts....tenzij er iets ernstigs aan de hand was...dus de hele grote kosten, maar inenten enzo zat er ook bij)
Dit beviel heel erg goed! Dus zeker aan te raden, mits je maar duidelijke afspraken maakt! Oh ja, Ikmocht ook zelf voor onderdak ed zorgen en dan betaalde ik een klein lease bedrag per maand en in de zomer als ze in het land staan was het ook een lager bedrag. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:49

Voor ik mijn eerste paardje kocht heb ik drie maanden een paard geleased, om te "oefenen" of het wel ging, een fulltime baan, huishouden en paard.
Op een manege, en dan had je de keuze tussen of ook in de les laten lopen (dan kostte het 350.00 gulden per maand) of helemaal voor jezelf alleen (450.00 maar wel een jaarcontract).
Ik heb gekozen voor ook in de les, omdat ik het niet voor zo'n lange tijd wilde en ik het sneu voor het paard vond om nog maar 1 uurtje per dag te lopen terwijl hij 2 tot 3 uur gewend was.
Is mij uitstekend bevallen.

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 13:43

dank jullie wel Haha! (ik ben idd niet goed in uitleggen maarja) we hadden gisteravond gebeld en toen zat ze net in de auto en ze had geen handsfree. We mochten daarom die avond terug bellen was haar mobieltje uit (zal ook altijd mij overkomen) , tja we gaan vanavond nog maar eens terug bellen........

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:06

Succes, ik zal voor je duimen!

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 14:38

THANKS!!!!!

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 19:57

we hebben gebeld, ik mag morgen middag langskomen!!!!

heel veel sterkte dorine!
menzo is vet lief!
check mijn profiel!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:13

ik heb een pony geleased
dat was 110 euro per maand !
dan kreeg ik aleen ene zadel en hoofdstel en de rest + stal uitmesten moest ik zelf doen
voor de rest mocht ik er alles mee maar ik moest wel eerst voor allerlei dingen toestemming vragen.....

het ligt nartuurlijk ook aan de eigenaar welke regels eraan zitten enzo.......maar ik vind ene gewone verzorgpony fijner ! (ook omdat de kosten lager zijn en je mag meer)

maar als je een leuk bedrag en eigenaar hebt is het nartuurlijk hartstikke tof..veel geluk.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, swartbeessie, vicky en 15 bezoekers