Waarom zoekt niemand in omgArnhem 'n bijrijdster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Waarom zoekt niemand in omgArnhem 'n bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 18:30

Ik ben ech zo zielig! Huilen
Overal zie ik advertenties van mensen die een bijrijdster zoeken, hier, op marktplaats etc.

Maar hier in de omgeving van Arnhem lijkt het wel of iedereen elke dag de tijd heeft om zijn paard te rijden!

Ik kan het me haast niet voorstellen, maar het begint er echt op te lijken. Ik heb al meerdere advertenties geplaatst, ook op mijn manege, maar daaroekt niemand een bijrijdster!

Ik had er niet zo lang geleden 3! Ik had gewoon tijd tekort, elke dag rijden, soms meerderen op 1 dag! Het was eigenlijk te veel van het goede maar ik vond het leuk, en zolang ik goede cijfers haalde vonden mijn ouders het ook goed.

Ik was helemaal happy, maar toen hoorde ik dat mijn o zo lieve verzorghaflinger Nancy naar een andere stal ging die te ver weg is. Die kon ik dus niet meer rijden. Ik miste haar heel erg (nog steeds) maar toen ging het arabiertje dat ik reed ook weg, verkocht wegens te weinig tijd. Boos!
En de laatste heeft een veulen gekregen, echt een schatje, maar daar kan ik dus niet meer op rijden, en zal ook over een tijd verkocht worden. Ik ga elke dag bij haar langs, maar ik mis het rijden wel heel erg. Ik rij nog wel 1 a 2 dagen in de week op manege paarden en pony's, maar dat is toch anders dan je 'eigen' paardje, en het is niet echt vaak.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of die juist wel heel makkelijk verzorgpaarden vinden.

Wat zoeken mensen eigenlijk in een bijrijdster?

Ikzelf heb 5 jaar rij-ervaring, ibv ruiterbewijs, vind alles leuk, springen, dressuur etc, sta open voor nieuwe dingen, wil graag nieuwe dingen leren, ben betrouwbaar, heb verantwoordelijkheidsgevoel en nog veel meer!!

Wat is er mis met mij???

Ik ben 17, dus de leeftijd kan toch ook niet echt een probleem zijn, of wel??

Ik hoor graag reacties, het liefst natuurlijk iemand die toch een bijrijdster zoekt rond Arnhem, haha.


xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:20

Das nou jammer ik zoek er 1 maar niet in die buurt hahaha

http://www.csunallegra.come2me.nl

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:25

Dat is zeker jammer!! Dat heb ik weer hoor, haha. Wat een schatje trouwens, die Fjord van jou. En die foto's op het strand zijn echt leuk!
Succes met je zoektocht he, zal vast wel lukken!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:27

Ik moet ook weer op zoek waarschijnlijk na de zomervakantie, helaas...
Ik denk dat je zoals je het beschrijft een goede bijrijdster of verzorgster zult zijn. Maar dat moet zich nog bewijzen door het rijden (komt het overeen met wat de ceigenaar voor ogen heeft) en klikt het met de eigenaar... Dat speelt ook mee! Succes met zoeken!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:32

Bedankt, haha. Maar het is inderdaad heel belangrijk dat bijrijdster en eigenaar dezelfde stijl hebben met rijden en dezelfde ideeen.
Dus nu maar hopen dat ik zo iemand vind. Ikzelf zou mij niet echt weten te omschrijven. Ik ben heel erg lief voor paarden, soms iets te lief denk ik. Ik vind wedstrijden erg leuk, maar geniet toch het meest van een ontspannen buitenritje. Ik spring graag en vind vooral de band tussen mens en paard heel belangrijk, wederzijds respect.
Ik kan wel streng zijn, maar nooit hard. Als een paard ergens niet langs wil/durft, dan word ik niet boos, maar probeer het opnieuw, totdat hij het doet. Hij moet wel luisteren, maar ik zal nooit bijvoorbeeld hard slaan, meestal raak ik vooral mezelf, haha.

Nu maar hopen dat iemand dit aanspreekt.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:35

Dank je !!Hij is ook echt leuk!!Maar wel heeeeel ondeugend,iedereen vind hem de leukste fjord van stal echt lache!!!Jij ook succes met jou zoektocht!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 19:36

Dank je, ik doe mijn best!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:49

Het is veel makkelijker een paard te vinden in de meer landelijke gebieden rond Arnhem. Daar is het houden van een paard ook lang niet zo kostbaar als in de stad. Vaak kun je in ruil voor wat klussen wel een paar keer per week rijden.
Wat erg jammer is voor jou is dat je met je 17 jaar nog niet erg mobiel bent dus een paardje buiten de stad valt af. In de sstad is het heel normaal dat er door een bijrijder 50% van de stallingskosten worden betaald in ruil voor 3-4 keer per week rijden. En dat is voor een 17-jarige ook amper op te brengen.
Die zaken maken het allemaal erg lastig voor je.
Maar waarom ga je niet gewoon bij een manege in Arnhem lessen? Wanneer mensen zien dat je erg goed kunt rijden krijg je vanzelf wel aanbiedingen om prive paarden te gaan rijden. Zo is het mij tenminste altijd wel vergaan.
succes!!

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 21:35

Ik les al op een manege in Arnhem, maar daar heeft niemand een bijrijdster nodig, had een advertentie opgehangen en mensen die daar zelf paarden hebben, hebbben nog rondgevraagd maar dat is niets geworden. Boos!
Bedankt nog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers