Palomino dekhengst gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Palomino dekhengst gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 21:23

hallo mensen,

ik verzorg een arabisch volbloed paardje en de eigenaresse wilt deze merrie laten dekken door een palomino quarter hengst.
Nou is nog de vraag, welke hengsten zijn er in nederland en welke hengst is geschikt.

De eisen die aan het uiterlijk gesteld worden zijn als volgt: palomino en een sprekende tekening op het hoofd (bles, kol)

Verder moet het verervende karakter lief maar pittig zijn. Er moeten wel jonge kinderen op kunnen rijden, wellicht onder begeleiding.

De merrie is +/- 1.55m hoog, er wordt naar een hengst gezocht die +/- 1.65 is. Iets groter dus.

Hebben jullie tips voor een leuke hengst? Als je een andere hengst weet die aan de karaktertrekken voldoet, maar niet helemaal aan de uiterlijke kenmerken, laat het ook even weten, het uiterlijk komt op de 2e plaats.

Doe er graag een foto bij, of een link naar een foto van de hengt.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest.

Groetjes Tessa Geniets

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:29

lunatje schreef:
De merrie is +/- 1.55m hoog, er wordt naar een hengst gezocht die +/- 1.65 is. Iets groter dus.

Daar zijn er niet veel van, de meeste Quarters zitten rond de 1,55. Met 1,60 heb je al een grote.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 21:40

Nouja, als ze niet groter zijn dan is het natuurlijk niet anders, dan zal ze zich er op moeten aanpassen. Dat de hengst kleiner is is dan ook niet zo'n ramp. Voorkeur gaat in dit geval dus naar een hengst tussen de 1.55 en 1.60m

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:46

Waarom kiest ze speciaal voor een palomino?

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 21:50

ze geeft voorkeur aan verblekingen, die arabier is een vosmerrie met hele lichte manen, ze wilt een veulen hebben die dit ook heeft, alleen dan met een iets sterker contrast.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 21:51

Ze vindt het dus gewoon mooier als een andere kleur

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:54

En dat is het belangrijkst Verward Misselijk

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 21:58

nou, ze geeft er gewoon voorkeur aan, dus als er een paard is die aan deze beschrijving voldoet is het mooi, als zo'n paard er niet is, tsja, jammer. Het karakter gaat voor, vind zij, en ik ook. Uiterlijk staat op de 2e plaats, dat staat ook in het eerste berichtje.
Maarja, sommige mensen hebben een voorkeur, dat kan ik wel begrijpen.
Ik zou zelf liever geen schimmeltje hebben (dat is niet om het mooie, maar wat dat betreft gaat het om hoe vies de paarden af en toe kunnen zijn dan) maargoed, we gaan op deze manier off topic. Ik hoop genoeg toegelicht te hebben Knipoog greetzzz

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 07:54

Persoonlijk vind ik toch exterieur belangrijker dan karakter. Het ligt ook zeker aan het karakter van het moederdier, zij moet per slot van rekening ook het veulen opvoeden. En bovendien kan je er zelf ook nog heel wat aan doen. Ik kies dan toch liever in de 1e plaats voor een correcte bouw dan een hengst die lief is.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 08:51

dat is het voordeel met een veulen die je zelf opvoed jah, dat is anders als dat je zoekt naar een paard van een jaar of 3 of ouder, dan zal je eerder op zoek gaan naar een paard met een goed karakter in plaats van een paard met een bepaalde kleur, maargoed, zijn er uberhaupt wel palomino dekhengsten in nederland!? begin ik me af te vragen...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:12

Er zijn diverse palomino dekhengsten in Nederland. Eén van de redenen dat ik de ISB4-site probeerde te bereiken.
Sil heeft er één.
Bij Braam en Madepolder staat er ook één.
En wil je een 100% kans op palomino dan is Cl@udia natuurlijk ook een optie.
Mensen met een palo-hengst kunnen je ook een PB sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:12

Tuurlijk zijn er palomino dekhengsten. Voorbeeldje: Sanwood Gold Lovers en mijn eigen trainer heeft ook een palominohengst die dekt. Maar ik denk dat als de eigenaresse van dat paardje serieus (!) zoekt, ze die zelf echt wel zal vinden.

TJ
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:28

ik vind persoonlijk Im so brio een erg mooie hengst. *LOL* Is een zoon van Brio Pat Bar. Hij heeft een mooi hoofd met grote bles, heeft in mijn ogen een mooie 'quarterbouw'. Doet het goed in de sport en zowel vader als moeder heeft gepresteerd (moeder is King Belle Sadie) Prima papieren dus Deze hengst staat bij TIP quarter horses op hun site staat wel een foto van hem maar weet het adres van de site niet.
In iedergeval suc6 met je zoektocht

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:27

Sanwood Gold van sil:

Afbeelding
Hij had hier zijn hoofd gestoten Scheve mond

Afbeelding
Een stafotootje Lachen

Afbeelding
Ik zit er niet helemaal netjes op Maar Sanwood loopt lekker Lovers

Hij is echt hartstikke lief, je kan er een klein kind op weg sturen. Verder mooi gebouwd en hij is één van de grootste reininghengsten geweest in Nederland een jaartje of 10 terug, samen met Teedona Step.
Hij is inmiddels 15 jaar en is van sil Lachen

In juni nieuwe foto's Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:08

En jack overdun it dan? dat is volgens mij ook een palomino, of een valk. In ieder geval fokt hij ook palomino's. die van Jolande en Adrienne is ook nog eens geen kleintje.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:11

Sugarmiss schreef:
En wil je een 100% kans op palomino dan is Cl@udia natuurlijk ook een optie.


Nou snap ik niet veel van kleuren fokken, maar 100% kans op palomino, hoe krijg je dat voor elkaar?

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:22

Cl@udia heeft een cremello hengst Lachen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:39

Sonja schreef:
Nou snap ik niet veel van kleuren fokken, maar 100% kans op palomino, hoe krijg je dat voor elkaar?

Een Cremello geeft altijd één van zijn bleekfactoren door, dus op een Vos geeft dat altijd een Palomino.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:42

Okeeeeejjjjj ik snappum.... op 1 of andere manier dacht dat verschrompelde brein van mij dat Claudia een palominohengst had, dus ik snapte al niet waar die 100%-kans vandaag kwam Haha!
Achteraf heb ik idd wel eens een foto van een Cremello van Claudia gezien. Heet íe niet Creme ofzo?
Thanks!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:46

Sonja schreef:
Heet íe niet Creme ofzo?

Cremeboy, in het kort. Vannie Gold Bar, vol uit.
Afbeelding

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:47

Desiree schreef:
En jack overdun it dan? dat is volgens mij ook een palomino, of een valk. In ieder geval fokt hij ook palomino's. die van Jolande en Adrienne is ook nog eens geen kleintje.


Jack Over Dunit staat in Oostenrijk...beetje ver weg voor een dekking...

Je suis Charlie.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:01

En Jack Over Dun It is inderdaad een buckskin, valk dus Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:08

Waitin on Dun It is ook een palomino, ook een leuke hengst Pling

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:12

lunatje schreef:
hallo mensen,

ik verzorg een arabisch volbloed paardje en de eigenaresse wilt deze merrie laten dekken door een palomino quarter hengst.
Nou is nog de vraag, welke hengsten zijn er in nederland en welke hengst is geschikt.

De eisen die aan het uiterlijk gesteld worden zijn als volgt: palomino en een sprekende tekening op het hoofd (bles, kol)

Verder moet het verervende karakter lief maar pittig zijn. Er moeten wel jonge kinderen op kunnen rijden, wellicht onder begeleiding.

De merrie is +/- 1.55m hoog, er wordt naar een hengst gezocht die +/- 1.65 is. Iets groter dus.

Hebben jullie tips voor een leuke hengst? Als je een andere hengst weet die aan de karaktertrekken voldoet, maar niet helemaal aan de uiterlijke kenmerken, laat het ook even weten, het uiterlijk komt op de 2e plaats.

Doe er graag een foto bij, of een link naar een foto van de hengt.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest.

Groetjes Tessa Geniets


Het gaat om een dekking met een arabier.
Waarom wil je dan persee een palomino hengst? De kans is niet erg groot dat er een palomino veulen uit komt. Onder arabieren zie je die kleur vrij wel nooit.

Verder is het lang zoeken naar een quarter hengst met een stokmaat van boven de 1.65. De gangbare maten voor quarters liggen nl tussen de 1.45 en 1.55! 1.65 is dus een naald in een hooiberg zoeken Haha! Haha! Haha!

De meeste kans op een veulen met in elk geval een Buckskin (Valk) kleur is als je de merrie laat dekken door Commander Flit Frits. Een Buckskin hengst met iets van 90% kleur vererving. Maar ja die 1.65 moet ze denk ik toch echt laten varen!

Ik denk dus dat je die eigenaresse zult moeten vertellen dat ze haar eisen toch wat moeten bijstellen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:41

Dekken met Commander Fritz Frits geeft je, net zoals met iedere valk en iedere palomino 50% kans op een veulen met een verdunningsfactor, maar ook de kans op een bruine...beetje lastig als ze een vosje wil of een palomino...

En Vera: Waiting on Dunit is een DUNALINO....kans op een dun is ook gegeven als je met die gaat dekken, en ik weet niet of dat het is wat ze willen?

Je hebt alleen 100% kleurgarantie met een Cremello. En daar zijn er in Nederland niet zoveel van....

Anders kun je ook even over de grens kijken? En zijn er bij het KWPN geen Palomino's of Cremello's?

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers