Goed tehuis gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Goed tehuis gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 22:11

Wij hebben een Sint Bernard die eigenlijk bij ons niet op zijn plek is.Hij heeft teveel ruimte Verward en teveel baasjes.Wij hebben hem nu 2 1/2 jaar.Hij komt uit een opvang waar hij terecht gekomen is nadat zijn baasjes afstand gedaan hadden.Ze hadden hem gekocht als puppy en dachten dat ze een Spaniel gekocht hadden.Ze woonden op een bovenhuis en de hond werd steeds groter .Als ze weggingen werd hij vastgebonden in de gang en zat de hele dag alleen.Wij hebben hem toen gekocht en hij is dagen apatisch blijven liggen.Uiteindelijk is hij toch opgeknapt en was een lieve hond.Het enige probleem is,en dat is dan ook meteen een heel groot probleem, dat er bij ons veel kindertjes lessen en die hebben vaak eten mee.Daar houdt hij ook van.Ook op brood is hij verzot Kwijl.Hij begint eigenlijk al vervelender tegen de kinderen te reageren en heeft er ook al een paar gebeten.Natuurlijk zijn we er niet altijd bij en weten niet wat er vooraf gaat aan dit bijten.Voor ieders veiligheid is het beter dat hij gewoon op een erf komt te lopen waar hij vrijheid heeft,maar waar ook niet te vaak mensen zomaar het erf op en af gaan.Voor ons ,en zelfs voor onze dochter is hij hartstikke lief.Voordat ik tot drastischer besluiten overga(in laten slapen) wil ik proberen een andere oplossing te vinden.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:01

jeetje, dat is wel erg drastisch zeg, in laten slapen.
Misschien een hondencursus? Of anders gewoon naar het asiel brengen?
Ik denk dat je hem ook beter op eenmaal, andermaal..verkocht kunt zetten.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:48

in laten slapen vind ik absoluut geen goede reden hiervoor.
dit is een hond met slecht verleden,dus 100% kwalijk nemen kun je hem niet vind ik.
en als de kinderen komen lessen,de hond bv binnenhouden?
of een leuke hondenhok,zijn de kinderen weg mag hij weer lekker los.
en zou het echt niet gaan zou ik gewoon op zoek gaan naar een goed thuis.
wat advertentie's plaatsen enzo.
en mischien kun je dit idd beter bij eenmaal andermaal zetten.
succes ermee!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:13

Heb je niet de mogelijkheid om een soort "hondenren" te maken (ben de naam even kwijt)
Dus een hok, dat overdekt is en een open stuk ervoor en dat dan afzetten met hekken en misschien zelfs gaas erover heen, zodat hij niet gevoerd kan worden..
Als de kinderen dan weg zijn kun je hem er weer uit laten, dan is hij ondertussen niet eenzaam geweest, omdat er wel mensen in de buurt zijn, maar hij heeft niet de kans om te bijten.
Als je op deze manier een goed tehuis voor hem kan vinden is natuurlijk ook mooi Lachen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 10:26

Het probleem is dat wij niet altijd thuis zijn als de kinderen komen om te lessen.Het zou dus betekenen dat hij de hele dag opgesloten zou moeten zitten in zijn hok.Natuurlijk is in laten slapen het laatste wat ik zou doen,alleen kan en mag ik het risico niet verder lopen dat hij vandaag of morgen echt hele erge brokken maakt.Het vervelende is gewoon dat je hem de ene keer zo kunt aaien en de volgende keer is hij er niet van gedient.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:50

Als ik dit zo hoor zou ik gelijk denken: De hond is de baas! hij bepaald wanneer hij geaaid wil worden en wanneer niet, hij bepaald dus de regels...
Een kennel zou niet zo verkeerd zijn op dit moment, dat is dus niet echt een hok, maar een afgesloten buitenplaats met een binnenhok. Hij kan en buiten zijn, en je gaat zelf wat makkelijker weg! (wel er voor zorgen dat de kindjes hem niet kunnen gaan treiteren en pesten)
Verder zou ik zeker op training gaan met hem, de rangorde moet gewoon vastgesteld worden, want ik heb echt het idee dat DAAR het probleem ligt.

Inslapen vind ik erg drastisch, zet hem dan in de herplaatsing!! Dus niet alleen zelf op zoek gaan naar iemand maar hem ook echt afgeven, als die hond gezond is (en ik neem aan dat hij dat is?) ga je hem niet laten afspuiten!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:23

Misschien eerst op cursus gaan, als dat niks uithaalt zou je hem in een ren kunnen doen.
Inlaten stapen zou ik niet doen, het beestej kan er zelf ook niks aan doen.
Als in een ren enz ook niet goed gaat dan zou je advertenties kunnen plaatsen, om een goed tehuis voor hem te vinden,

Veel succes

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:21

cloris schreef:
Als ik dit zo hoor zou ik gelijk denken: De hond is de baas! hij bepaald wanneer hij geaaid wil worden en wanneer niet, hij bepaald dus de regels...
Een kennel zou niet zo verkeerd zijn op dit moment, dat is dus niet echt een hok, maar een afgesloten buitenplaats met een binnenhok. Hij kan en buiten zijn, en je gaat zelf wat makkelijker weg! (wel er voor zorgen dat de kindjes hem niet kunnen gaan treiteren en pesten)
Verder zou ik zeker op training gaan met hem, de rangorde moet gewoon vastgesteld worden, want ik heb echt het idee dat DAAR het probleem ligt.

Inslapen vind ik erg drastisch, zet hem dan in de herplaatsing!! Dus niet alleen zelf op zoek gaan naar iemand maar hem ook echt afgeven, als die hond gezond is (en ik neem aan dat hij dat is?) ga je hem niet laten afspuiten!


AMEN
Hie rheb ik nbiks aan toe te voegen!!! ZO is t percies.

VErder heel veel succes. Ennuh, een dierenarts slaapt een gezonde hond niet zomaar in hoor

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 12:54

beautyfull_mickey schreef:
in laten slapen vind ik absoluut geen goede reden hiervoor.


Boven het topic staat dan ook:Goed tehuis gezocht.....

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 12:58

Ennuh, een dierenarts slaapt een gezonde hond niet zomaar in hoor[/quote]

Tot het moment dat er echt iemand ernstiger gewond wordt dan tot nu toe het geval is geweest.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:00

Maar onderin het topic staat:
FlairS schreef:
Voordat ik tot drastischer besluiten overga(in laten slapen) wil ik proberen een andere oplossing te vinden.


Mocht je echt niemand vinden, dan kan je hem ook naar het asiel brengen. Ik zou zelf er echt alles aan doen om een nieuw baasje voor hem te vinden. Inslapen om deze reden vind ik echt onzin Lips are sealed .

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:53

FlairS"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
in laten slapen vind ik absoluut geen goede reden hiervoor.


Boven het topic staat dan ook:Goed tehuis gezocht.....
[/quote]

maar idd onder in het toppic staat van wel.
breng hem dan inderdaad liever naar het asiel.
en als hij s'middags paar uurtjes alleen zit,is niet zo heel erg vind ik,met voer water en wat speeltjes,kan hij zich best vermaken.
als je s'morgens en sávonds goed gewandeld word,en sávonds bijvoorbeeld lekker bij jullie zal hij het er niet slechter meehebben.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 15:00

Hij hoeft bij ons niet te wandelen,heeft een erf van 1 1/2 hectare.Hij heeft heerlijk de vrijheid en die wil ik hem ook blijven gunnen.Ik snap eigenlijk niet dat er zo negatief op gereageerd wordt.Als je zelf of je kind het slachtoffer zou zijn zou je natuurlijk heel anders reageren.Ik ben op zoek naar een nieuw tehuis waar hij de vrijheid heeft en waar er niet de hele dag door mensen op het erf komen.Het asiel lijkt mij ook geen oplossing ,want daar zit hij,tot er EVENTUEEL,een nieuwe plek voor hem gevonden wordt, helemaal de hele dag in een hok.Wordt een hond vanwege zijn verleden niet geplaatst dan wordt hij wel degelijk ook ingeslapen.Nogmaals voor alle duidelijkheid: Ik ben op zoek naar een goed tehuis,waar hij de ruimte heeft en waar minder mensen op her erf komen en als allerlaatste komt dus het inslapen aan bod.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:10

ik bedoelde het niet negatief en snap het ook.
maar het stond er gewoon een beetje raar van dat inslapen,en ik denk dat daarom er zoveel negatief op reageerde.
succes dan met het zoeken naar een goes thuis,mischien vind je iemand zonder kinderen met ook een groot stuk tuin waar hij lekker kan rennen.
ik zou dan even een nieuwe advertentie op eenmaal endermaal zetten.
of mischien marktplaats of zo?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:25

FlairS schreef:
Hij hoeft bij ons niet te wandelen,heeft een erf van 1 1/2 hectare.Hij heeft heerlijk de vrijheid en die wil ik hem ook blijven gunnen.Ik snap eigenlijk niet dat er zo negatief op gereageerd wordt.Als je zelf of je kind het slachtoffer zou zijn zou je natuurlijk heel anders reageren.Ik ben op zoek naar een nieuw tehuis waar hij de vrijheid heeft en waar er niet de hele dag door mensen op het erf komen.Het asiel lijkt mij ook geen oplossing ,want daar zit hij,tot er EVENTUEEL,een nieuwe plek voor hem gevonden wordt, helemaal de hele dag in een hok.Wordt een hond vanwege zijn verleden niet geplaatst dan wordt hij wel degelijk ook ingeslapen.Nogmaals voor alle duidelijkheid: Ik ben op zoek naar een goed tehuis,waar hij de ruimte heeft en waar minder mensen op her erf komen en als allerlaatste komt dus het inslapen aan bod.


Ik denk niet dat het negatief bedoeld is, tenminste niet van mijn kant, ik geef je alleen een vermoedelijke reden, want de hond op deze manier herplaatsen is alleen maar verplaatsen van het probleem! Die ruimte en die tuin maken de hond niet gelukkiger hoor.
Deze hond heeft een rangorde probleem en dat moet opgelost worden.
Als je daar nou eens aan gaat werken dan zou je misschien wel je hond kunnen houden.
Maar er gaat training in zitten, tijd en geld en bovenal consequentie!!
Een hond heeft behoefte aan leiding, aan regels. In een roedel heersen strikte regels en een ieder moet zich daaraan houden.
Deze hond heeft jullie in de pocket, jullie zijn er voor hem.
En mocht je hem toch herplaatsen probeer het eens via de rassenvereninging! die weten precies hoe deze honden zijn, plus dat die vaak wel een herplaatsingsprogramma hebben.
Zet hem alsjeblieft niet op een site als Marktplaats.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:27

Je hebt gelijk dat het een rangorde probleem is. maar het is voor sommige mensen ontzettend moeilijk dat op te lossen. al heb je de kennis in huis dan moet je het nog kunnen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 20:33

Desiree schreef:
Je hebt gelijk dat het een rangorde probleem is. maar het is voor sommige mensen ontzettend moeilijk dat op te lossen. al heb je de kennis in huis dan moet je het nog kunnen.


En dat is nou juist het probleem!Er lopen teveelbaasjes op het erf voor deze hond,dus het is al heel moeilijk op te lossen.


Overigens heb ik op aanraden van sommigen van jullie de hond op Marktplaats aangeboden en ik heb al verschillende reactie's gehad!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:31

Maar er gaat training in zitten, tijd en geld en bovenal consequentie!!
Een hond heeft behoefte aan leiding, aan regels. In een roedel heersen strikte regels en een ieder moet zich daaraan houden.
Deze hond heeft jullie in de pocket, jullie zijn er voor hem.
[/quote]

Wij hebben zelf geen probleem met de hond.Naar ons luistert hij prima en zelfs mijn dochter kan bijna alles met hem doen.Het probleem is dat er bij ons per dag zo'n 30 mensen op het erf komen die allemaal,zonder direct het risico te lopen aangevallen te worden,moeten kunnen zeggen dat hij aan de kant moet of iets dergelijks.Overigens hebben wij nog een hond die totaal geen problemen geeft,dus helemaal onervaren ,inconsequent of iets dergelijks zijn we niet echt.Het ligt echt aan de hond.Achteraf meen ik mij nog de vraag van de mevrouw van de opvang te herinneren ,toen ze na 6 weken belde hoe het ging:,,Hoe is hij met kleine kinderen,gaat dat goed''?Ik denk dus dat zij meer geweten heeft over zijn achtergrond.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:40

Dit soort aggressiviteit is niet direct aan een rangordeprobleem te wijten. Het gebeurt vaker, puur en alleen omdat er teveel mensen op een erf rondlopen, wat de hond gewoon niet aan kan.
Het is eerder agressie die voortkomt uit angst dan uit een rangordeprobleem, die ook in een andere situatie (met minder mensen over de vloer) helemaal geen problemen meer hoeft te geven!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 12:25

Iedereen zit hier wel te zeuren dat je die hond niet moet laten inslapen, maar om de hele dag in een hok te zitten vind die toch ook niet leuk Verward Hij heeft al verschillende keren iemand goed gebeten (zelfs een keer iemand bij het ook enzo) voor het zelfde geld is het zometeen echt goed raak of gebeurt het bij jou kind (net wat FLairS zegt) dan kijk je er wel adners tegen aan denk ik!
En dat rangorde probleem kan je wel oplossen, maar ik denk niet dat het veel zin heeft, er lopen teveel mensen rond die ook allemaal consequent zijn tegen die hond waardoor hij alsnog af en toe ff een stappie hoger komt, denk ik en hij kan het nog steeds niet overzien. En je kan hem wel naar het aziel brengen maar daar zit hij alsnog opgesloten in een hokkie, en wordt hij uiteindelijk ingeslapen Verdrietig
Ik hoop echt dat Boris een goed tehuis krijgt want het is opzich een harstikke liever hond denk ik!