1e premie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

1e premie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 19:00

hey,

Ik was aan het kijken op zo''n papiertje van radetsky. En toen zag ik staan

Behaalde premies: 1e premie

Wat betekend dat in godsnaam!?!?!

En bestaat er een site waar je alle pony's kan zien die in het nl'se new-forest stamboek staan? Want ik dacht eerst altijd dat radetsky niet een hele new-forest was maar nu heb ik daar mijn twijfels over want er staat hier met een stempel

NED. NEW FOREST PONY STAMBOEK
stamboekbureau


Volgens mij is het wel een echte (stom dat ik daar nu pas achterkom Frusty )

keep your head up


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:40

Ik heb zelf niets met het New Forest stamboek. Maar een 1e premie is iig goed.
Je hebt(bij de meeste stamboeken) 1e, 2e en 3e premie's. 1e premie's zijn de toppertjes, 2e en 3e premie's zijn minder goed.

Dennis heeft nu 2x een 1e premie gehaalt op de keuring van het NMPRS. Hij is hiermee al 'ster' hengst. Als hij er 3 haalt heeft hij het predicaat 'super ster'.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-03 19:52

Zo hallo, dat wist ik niet, is er toevalig meer info over en hoe kan je zo'n premie halen?

keep your head up

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:52

In Belgiƫ geven ze een 1e premie gewoon op een keuring als de merrie erg goed is (ik weet niet of er echt maatstaven ofzo voor bestaan).
Misschien dat het bij het Nederlands New Forest Stamboek wat anders ligt. Anders moet je hen eens mailen: info@newforestpony.nl

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:02

Ja ik heb hier ook een kopietje van mijn nieuwe pony voor me liggen. Zij heeft ook 2x een 1ste premie gehaald (zie ik nu ook pas Verward). In 1989 staat hier dat ze een 1ste premie heeft gekregen en in 1992 ook, toen is ze tevens STER geworden *LOL*. Nou ja ik weet het ook niet precies .
Verder staan op haar papier nog stempels van Kroonmerrie en Prestatiemerrie. Staan er bij jou ook nog meer stempels op??


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:13

celinde schreef:
hey,

Ik was aan het kijken op zo''n papiertje van radetsky. En toen zag ik staan

Behaalde premies: 1e premie

Wat betekend dat in godsnaam!?!?!

En bestaat er een site waar je alle pony's kan zien die in het nl'se new-forest stamboek staan? Want ik dacht eerst altijd dat radetsky niet een hele new-forest was maar nu heb ik daar mijn twijfels over want er staat hier met een stempel

NED. NEW FOREST PONY STAMBOEK
stamboekbureau


Volgens mij is het wel een echte (stom dat ik daar nu pas achterkom Frusty )


jij hebt mij eens verteld dat jou pony een halve Forest was? Die staat gewoon ingeschreven in het stamboek, afdeling wedstrijdregister (om het zo maar te zeggen) Die kunnen naar de keuring, en dus premies behalen, maar dat is ook het enigste wat ze kunnen, ze kunnen geen ster e.d. worden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 15:15

Neel schreef:
Ja ik heb hier ook een kopietje van mijn nieuwe pony voor me liggen. Zij heeft ook 2x een 1ste premie gehaald (zie ik nu ook pas Verward). In 1989 staat hier dat ze een 1ste premie heeft gekregen en in 1992 ook, toen is ze tevens STER geworden *LOL*. Nou ja ik weet het ook niet precies .
Verder staan op haar papier nog stempels van Kroonmerrie en Prestatiemerrie. Staan er bij jou ook nog meer stempels op??


Ze kunnen pas Ster worden als een merrie een eerste premie heeft gehaald, hebben ze een veulen aan de voet dan kunnen ze voorlopig kroon worden, als ze een verrichting hebben afgelgd en die is voldoende dan worden ze kroon. Bij ster, kroon en prestatie komen er van die rechthoekige stempels op te staan.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 16:46

thnx liberty! Maar ik ga ff die moeder van hem opzoeken, volgens mij is dat nml ook een new-forest... er gaat een WERELD voor me open Haha!

keep your head up

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:47

celinde schreef:
thnx liberty! Maar ik ga ff die moeder van hem opzoeken, volgens mij is dat nml ook een new-forest... er gaat een WERELD voor me open Haha!


is goed, wanneer heeft ie een eerste premie gehaald? want er moet een jaartal bij staan.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 19:13

1987

keep your head up

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:05

celinde schreef:
1987


als veulen dus Lachen

En hij was dus wel een volle Forest Haha!


celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 13:48

Yup! Dankjewel

keep your head up


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, mooney en 10 bezoekers