Moeilijk doorzitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Moeilijk doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 10:32

Ik rij nu L2, dus ik moet goed kunnen doorzitten.
Milton gooit alleen erg hoog op, dus ik moet mijn buikspieren de hele tijd heel hard aanspannen om te blijven zitten, en dat is dus niet echt relaxed.
Ontspannen lukt niet, dan wiebel ik aleen nog maar meer.
Help!
Tips?


citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:36

Ik reed voorheen een fjord daar kon ik dus ook echt niet op doorzitten.
Wat ik dus gedaan heb ik om aan de longe te gaan zonder teugels en als het lukt zonder beugels.
Dat heeft mij heel erg geholpen.

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:13

Ik denk dat je je paard nog niet geheel voor elkaar hebt. Iones gooit ook zo hoog op en laat mij ook niet gemakkelijk zitten. MAar als ik hem van achteren heel goed bijdrijf en zorg dat hij goed sluit worden zijn bewegingen vloeiender, minder stotend. Ik denk gewoon dat je het als een signaal moet zien. Verder moet je het natuurlijk blijven oefenen.

De hond is de betere mens

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:44

lekker veel zonder beugels rijden, dus gewoon veel oefenen en vooral naar voren rijden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 13:50

Probeer eerst zonder beugels eens te stappen en galopperen. Dat zit over het algemeen prettiger. Je kan daarna eens korte stukjes doorzitten in draf en dit proberen steeds langer te laten verlopen.
Dat je je buikspieren voelt is een goed teken. Dat betekent in ieder geval dat je niet al teveel op je bovenbenen rust. Blijf goed ademen tussendoor, let erop dat je niet gaat verkrampen. Als het je teveel wordt, ga dan even stappen. Rij eerst rechte lijnen en pas als alles wat makkelijker gaat, kan je het eens in wijken en voltes gaan proberen.

Geef jezelf ook de tijd om dit beter te leren. Je spieren moeten zich ontwikkelen en ook je uithoudingsvermogen zal steeds groter worden.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:08

rijden zonder stijgbeugels is een goede tip.

zoek even bij de zoekfunctie
daar vind je nog vele tips! *LOL*

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 18:25

je kunt op elk paard LEREN doorzitten!mijn paard heeft veel hackney bloed en is dus ook moeilijk uit te zitten maar na veel geoefen en veel gezweet kan ik nu netjes op mijn paard doorzitten dus gewoon oefenen

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 18:55

Ook kun je proberen als het even niet meer gaat om de boom van je zadel te pakken waardoor je jezelf dus eigenlijk in het zadel duwt. Dit is voor je paard ook prettiger omdat je dan niet meer zo zit te stuiteren en dan gaat hij misschien ontspannender lopen waardoor jij weer beter kan zitten. Ook zonder beugels rijden is goed en vooral ervoor zorgen dat je de beweging in je heupen en met je bekken opvangt

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 19:31

Ben ik niet met je eens, Kiamyd. Doordat je jezelf in het zadel trekt, krijg je geen onafhankelijke zit. Je gebruikt nml niet de juiste spieren.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:48

doe je ogen eens dicht als je durft en concentreer je voledig op de beweging.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:40

haha je moet je ogen niet dicht doen joh!!dan lig je er zo af omdat het dat lijkt alof je valt.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:52

Je bent niet de enige met dat probleem Supermilton.
Ikke kan het ook voor geen meter.
En ik krijg doordat ik het verkeerd doe ook altijd van die steken in mijn buik.
Ik moet nu dus ook vaker zonder beugels om het te leren!!!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:31

Ik ga dan zonder beugles rijden weet niet waarom maar dan gaat het beter en maak me heel zwaar

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:08

Kiara zit heerlijk door, ALS ze goed loopt. Als ik dr niet zo goed aan het werk heb hobbel ik ook behoorlijk.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 19:31

lager in stellen (misschien zelfs nog iets meer dan normaal) en haar hoofd naar beneden krijgen, dan heeft ze minder plaats om haar (super stoere Tong uitsteken) knieacties uit te werken. dan ontspannen ze ook in de rug en is het voor jou een stuk minder moeilijk om door te zitten.
Zelf vind ik het per paard heel erg verschillen. een paard wat oppervlakkig loopt is een super doorzit paard. maar de paarden met huppel pasjes en paarden met hoge knieacties zijn al een heel stuk moeilijk. misschien moet je het eens proberen terwijl je haar heel langzaam laat draven en dan steeds een standje hoger gaan! (en natuurlijk die buikspieren trainen in de fitnis zaal Tong uitsteken)
succes er mee!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

spookymuts
Berichten: 78
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 12:45

het beste kan je iemand vragen die ook verstand heb van paarden die je paard even wil longeren.
dan kann je erop en proberen om te blijven zitten dat kan je makkelijk een haluu vol houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers