laarzen of chaps?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

laarzen of chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 09:07

Met wat voor schoeisel rijden jullie?
Ik heb van die goedkope rubberen laarzen en ook gewone schoenen met chaps.
Ik rijd tegenwoordig bijna dagelijks en ben daardoor wat meer aandacht gaan geven aan kleding en schoeisel.
De schoenen die ik heb kunnen wel maar zijn eigenlijk te breed. Bovendien heb ik het probleem met schoenen en chaps dat als ik eerst ga longeren voor het rijden en de bak is nat, dan krijg ik natte voeten. Maar die rubberen laarzen vind ik niet lekker zitten.

Wat vinden jullie lekkerder rijden? Zal ik andere schoenen kopen, die bedoeld zijn om mee te rijden? Of gelijk goede laarzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:17

Als ik dressuur rijdt (als het echt niet anders kan Haha! ) dan rij ik met leren laarzen. Zit lekker stevig en makkelijker een rustige beenligging. Mijn voorkeur gaat uit naar leren laarzen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:19

ik heb voor thuis van die ariat joppurs zitten echt super, deze zonder chaps omdat ik die gewoon weg niet fijn vind zitten. voor op wedstrijd heb ik leren rijlaarzen (rijdt ik thuis ook weleens mee)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:31

Thuis rij ik met maddog schoenen en chaps en de lessen en wedstrijden met Derby leren rijlaarzen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:57

Ik moest gisteren noodgedwongen met m'n rubberen laarzen rijden, aangezien m'n chaps nog nat waren van de dag daarvoor (heerlijk in de regen gereden). Ik vond het echt 3x niks, geef mij m'n chaps maar.

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:35

ik heb rubberen laarzen, dat zit stevig en je kan er lekker mee door plassen banjeren Knipoog
Van dat Divoza-merk....uhh Aigle geloof ik.
Ben er wel tevreden mee!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:43

SuperMilton schreef:
Van dat Divoza-merk....uhh Aigle geloof ik.


Aigle is geen merk van Divoza hoor!
Aigle is imo het beste merk voor rubberen rijlaarzen, het komt uit Frankrijk.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:45

ik heb chaps met gewone stevige schoenen en aigle rijlaarzen. Ik rijd het liefst met chaps, maar dat moet je zelf maar uitmaken.
Als je wedstrijden rijd heb je misschien meer aan laarzen, vind ik netter staan iig.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:20

Ik heb altijd met rubberen laarzen van Aigle gereden, maar nu ik niet meer alleen op stal kom om te rijden heb ik toch maar jodphurs en chaps gekocht.
Rijdt veel fijner ook vind ik, m'n benen liggen veel fijner nu Lachen

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 12:35

Ik rij met Blackstone halfhoge schoenen (met stalen neuzen... ) en chaps. Als ik af en toe een springwedstrijd rij moet ik mijn Aigle's aan ik vind het 6x niks. Verschrikkelijk. Maar voor die buitenritten en af en toe een springwedstrijd vind ik het onzin om leren rijlaarzen te kopen.
Als mijn Blackstones vies zijn stop ik ze onder de kraan, zadelvet erop en ik ben weer klaar.
In de winter rij ik buiten met winterboots maar dat vind ik gewoon lekker warm.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 14:27

Ik heb leren laarzen maar rij meer met de chaps... dat vin ik zelf wat lekkerder rijden maar dat komt denk ik omdat ik me leren laarzen nog niet zo lang heb...

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 15:32

totally chaps... leren... héérlijk! Kwijl
heel erg zoepel zodat je goed contact hebt met je paard, je kn wel voor stevigheid gaan met leren laarzen, maar dat is weer zo makkelijk, en je hebt minder contact met je paard waardoor hij, *als hij goed afgericht is ook minder aan jou heeft


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 16:05

Door de bossen alleen met sportschoenen omdat al m'n laarzen en chaps kapot zijn. M'n laarzen zitten best als ik ze aan heb maar het aan en uitdoen is verschrikkelijk door die losse voering(en daarvan heb ik nu 3 paard in de kast staan) en m'n chaps zijn ook niet meer wat ze geweest zijn Haha!
Maar het nadeel is vaak dat ik zonder laarzen m'n hakken té ver naar onder doe, maar voor mij geen laarzen meer met voering
Die kan ik hoogstens een paar keer aanhebben zonder dat de voering kapot is(nog wel van Aigle).

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 16:47

Ik had eerst laarzen maar ik rijd nu met nike schoenen en chaps. Zit veel fijner vind ik.
Ik rij toch geen wedstrijden enzo.
En op het moment kan ik niet rijden want Blacky is weer hoefbevangen dusja.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 16:56

Wat mij betreft gaat er niks boven leren rijlaarzen. Het is even een investering, maar dan heb je ook wat. Je kunt er plastic overschoenen bijkopen voor als je door de plassen moet.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:31

Is dit topic niet al heel vaak geweest?
On topic:
Ik rij in de bak met laarzen en op buien rit meestal met chaps, maar soms ook alleen met schoenen.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:44

Ik rij met schoenen en chaps, maar ik wil met geweld leren rijlaarzen, voor de steun en de rustige beenligging Lachen Maar die dingen zijn niet te betalen...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:57

leren laarzen, omdat ze lekker zitten en omdat ik best veel enkel blessures heb gehad (jaren lang gevolleybald) geeft het ook meer steun.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:03

Ik rij met chaps...
Ik reed eerst met rubber laarzen maar dat is dus 10x niks
Als mijn pootjes niet meer groeien ga ik ook hard sparen voor leren laarzen (ik wil rooie! Haha!)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:11

Ik rij altijd met schoenen en chaps
Makkelijk, bij warm weer de chaps zo veel mogelijk aflaten...
Mijn schoenen, een paar oude winterschoenen, het leer vet ik regelmatig in, zodat ze redelijk waterafstotend zijn... onderttussen zijn ze al flink afgetrapt na een jaar alles meegmaakt te hebben... en er lopen flink wat krassen over van het buitenrijden en iets te scherp door de bocht Knipoog
Mijn seude chaps bestaan nu al half uit glad leer Haha!

Vind me zelf nog geen leren laarzen waard Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:27

Kistjes en chaps. Ik ben niet zo dol op laarzen, die zijn mij te duur. Ik heb nl nogal lange benen en zit dan altijd in de speciale maten, of moet ze laten aanmeten.
Ik rijd alleen maar recreatief, dus vind dat wat teveel van het goede. Bovendien staat het niet zo hip bij mijn westernzadel Haha!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:05

Ik rijd buiten (buitenritjes) met panama jacks en chaps. In de bak tijdens de dressuur rijd ik met mijn nieuwe leren laarzen (au, au!). Ik heb deze laarzen net nieuw, dus het is allemaal nog een beetje pijnlijk!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:08

Ik rijd buiten (buitenritjes) met panama jacks en chaps. In de bak tijdens de dressuur rijd ik met mijn nieuwe leren laarzen (au, au!). Ik heb deze laarzen net nieuw, dus het is allemaal nog een beetje pijnlijk!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:35

ik rijd met laarzen, als je toch met chaps rijdt moet je wel goede schoenen hebben, niet te breed en met een hakje, anders kan je in je beugel blijven haken. Ik vind het altijd een beetje een eng idee, bij ons op de manege is het ook wel eens gebeurt dat iemand door te brede schoenen in zijn beugels bleef hangen toen het paard zijn ruiter er afgooide. Gelukkig is het goed afgelopen maar toch....