Loon Op Zand-mijn verslag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Loon Op Zand-mijn verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 08:33

We zijn weer terug nog helemaal heel Knipoog
Marloes en ik en Mabel en Joy hebben het prima naar ons zin gehad. Hier is mijn verslag:

Vrijdag ochtend alle spullen ingepakt en Mabel opgeladen dat ging niet zo makkelijk als normaal, misschien dacht ze dat we weer naar de dierenarts gingen.Ook op weg naar Vianen was niet op haar gemak en heeft de hele weg naar vianen staan schrapen. Scheve mond
TOen joy erbij..liep er redelijk snel met laura op. Eenmaal samen stonden ze erg lief samen hooi te eten uit 1 net. Lovers Joy had zich onderweg los weten te maken maar bleef rustig staan maar we zijn onderweg toch maar even gestopt om haar weer vast te maken.
Bij aankomst ingecheckt en daarna lekker de paardjes op stal helaas donkere stallen met dichte deuren (foto's volgen nog) en dus konden ze niet over het erf turen maar ja wel lekker rustig voor ze een beetje privacy want het was er een komen en gaan van paarden en mensen en ponykampen.
Ongeveer 1 uurtje later hebben we de paarden klaar gemaakt. Joy stond al opgezadeld en liep maar te ijsberen... ik doe het niet... ik ga er niet op... ik ga masja bellen...
daarna heb ik haar op stal gezet en een potje staan janken. Verdrietig Toen mezelf moed ingesproken en mabel gepoetst en opgezadeld.
Een meisje hield haar vast en ik zat en we gingen.... Mabel keek druk om haar heen alles vond ze leuk maar niet eng dus we zijn niet 1 keer op hol geslagen gelukkig.
Op de vlakte hield ze zich ook rustig en ik kon me zelfs ontspannen. We zijn 2 uur weg geweest.
Savonds schnitzel gegeten en redelijk vroeg naar bedje heeeerlijk geslapen!als een roosje.
Zaterdag vroeg eruit, paarden gevoerd/gemest en spullen klaargezet uitgebreid ontbeten, paarden even 10 minuutjes aan de longe en weer het bos in. Lekker een paar gelopjes gehad, dat ging soms behoorlijk hard maar ze werden vanzelf moe in dat zware zand. Ik hoefde maar te gaan zitten en Mabel draafde al dus dat was een gerust stellende gedachte.
Ik was zo trost op mabel datik en marloes naar het dorp zijn gelopen in de regen om wortels, appels en peertjes te halen voor de paarden zodatw e ze lekker konden verwennen.
Zaterdag middag na rust (op stal) zijn we weer vertrokken, Marloes wilde heel graag maar het regende behoorlijk. Na 10 minuten waren we al aardig nar en na een half uur helemaal doorweekt. De regen liep langs mijn benen zo mijn laars in. Maar goed nam 1,5 uur waren we al weer terug op stal. De planning was om 4 uur weg te blijven maar dat was niet verstandig met dit weer.
We waren zeiknat!! tot op het bot, en de hele terugweg hard doorgedraafd al lachend en schreeuwend "hihi natte doos, natte muts!!)
Ook kwamen nog een (Moet toegeven) hele enge Hitax tegen, met allemaal gillende meiden met regenjasjes mabel zette zich helemaal schrap en verzette geen stap dus ben ik er maar even afgestapt. Joy koos ervoor om de bosjes in te schiten en een bergje op te springen.
Op de manege leker onder de warme douche, gegeten en film gekeken Dragon Heart.
Zondag alle spullen ingepakt en voor de laatste keer een rit gemaakt met vooral voor joy veel galopjes (mabel draafde ernaast die was moe).Toch hebben we ook nog dich naast elkaar hele stukken hard gegalopeerd!!heerlijk!dat was echt de tofste rit!
Weer terug op stal nog uitgerust en de vrachtwagen kwam om half 2
zowel joy en mabel wilde allebei liever niet Joy liet zich van de klep vallen en mabel staakte
*zucht*
uiteindelijk met 2 sterke mannen en veel hulp zijn ze erin gekomen met longeerlijnen
eind goed al goed Lachen
nu ben ik bek en bek af Lachen Lachen en zit bij te komen op mijn werk

Marloes?ben ik iets vergeten? Knipoog


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 08:39

Wow, super zeg!!! Ik zei het toch dat het goed zou gaan! Toppie hoor, ben trots op je Knipoog

Wel jammer van het weer, ik dacht nog aan je toen het zo stortte. Blij toe dat je er alsnog een super weekend van hebt gemaakt.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 08:53

We hebben na afloop heerlijk in een hele grote plas lopen stampen als 2 kleine penny meisjes op ponykamp. Je moet er toch wat van maken Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 08:54

Nou klinkt idd als een topweekendje lekker buiten! Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:59

Heerlijk, klinkt goed zeg! Jammer dat het weer niet wat beter was, maar zo te lezen hebben jullie toch wel genoten! Haha!

Op zoek naar de zon!!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:15

niks vergeten!
het was toppie
kan al niet wachten tot de volgende keer Lachen
nu snel de foto's!!


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 10:23

September???????????????????????????????????

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 10:52

alleen even ijken hoe we dat met vervoer doen Lachen
maar ja, ik ben van de parij!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 13:10

Okidoki afgesproken !

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:53

ik wil ook mee!!!!!!!!!!!!!!!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, daydream, Mark0919, miezelke, Sting, tienus63 en 38 bezoekers