waterige mest tussen het mesten door

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
krokus
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-03

waterige mest tussen het mesten door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 14:15

Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem.
Pony heeft gewone mest maar tussen het mesten door loopt er water uit z'n anus. Soms een hele straal en soms een beetje. Soms is het maanden weg en dan ineens is het er weer. 's winters (op stal) en 's zomers (in het land) maakt niet zo veel uit. Het ligt dus waarschijnlijk niet aan het voer.
Pony is nagekeken door paardenarts, mest en bloed onderzoek was goed.
Volgens die arts hebben sommige pony's dat gewoon. Nou ik vind het niet gewoon Wie weet wat dit kan zijn.


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:41

Heeft mijn pony ook en weet je wat wel lijkt te helpen, wortels en lucerne. Misschien dat de darmen dan net ff meer hun best moeten doen!! succes ermee

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

krokus
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 15:05

hoi,
Pony krijgt 'swinters al wortelen geen lucerne maar kuil en 'sochtend zemelen. 'szomer heeft ie het soms ook en dan staat ie in het land.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:46

Mijn pony heeft het ook al jaren. (al zolang ik hem heb en das bijna 10 jaar)
Het ligt niet aan wormen, gebit, voer of jaargetijde, soms heeft ie het en dan is het weer weg ... Maar hij is wel een beetje het voorbeeld van een gevoelige spijsvertering. Hij laat haast "abnormaal" veel en harde scheten (ook al zo lang ik hem heb en langer) maar ik zeg altijd maar dat zolang hij dat doet dat het een teken van leven is Haha!

Verder weet ik dus ook niet wat het is maar ik heb er ook zo 1 ...

Zou die scheten eigenlijk eens moeten opnemen want die zijn echt giga-hard

De mijne is overigens "al" 18 en verder kerngezond en hyperactief (jaja, dat zei de VA) dus ik denk niet dat het echt kwaad kan.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:52

Mijn niewue fjord kreeg het ook, had het eerst niet volgens vorige eigennaar. Je kunt advies bij de paarddrogist vragen, net als ik. kreeg "Opkikker"voorgeschreven, hielp niet.
Geef nu keur met 3 soorten leem, helpt wel.
Moet je wel iemand hebben die je dit voorschrijft. Ik heb het via iemand die cursus bij Margriet Dudock-van Heel heeft gedaan, bij de Silverlinde.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:22

Sjaak heeft het ook erg snel. Op mijn vorige stal raakte hij om de haverklap aan de sch**terij. Ook met zo'n dunne straal water aan het eind en dan zijn buik optreken en er naar slaan. (beetje koliekachtig idee).
bij hem is het helemaal over sinds ik verhuist ben. (nu 1,5 week geleden).

Hij staat nu op stro ipv zaagsel, krijgt hooi ipv kuil, staat overdag lekker buiten ipv binnen, wordt 3 x pd gevoerd ipv 2 x pd, en de sfeer is veel rustiger.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:06

ook weer 'toevallig', mijn Gam heeft het ook sinds gister. Zou het aan de tijd van het jaar liggen ofzo? Want Gam zijn eetpatroon is niks veranderd dus daar kan het niet aan liggen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 15:50

Mijn kuur met 3 soorten leem heeft heel goed geholpen!
ik zou dus advies bij de Silverlinde vragen, ik heb het van iemand die daar cursussen deed!

Zelfs de overgang naar gras ging goed!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 15:54

zemelen moet zo'n paard ook niet echt hebben dan .dat bevorder nl nog meer de peristaltische bewegingen van de darmen!maar als ie verder nbiet dun is fsow dan zou ik me nog niet zo'n zorgen maken hoor.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 15:59

Is ie toevallig pas op de wei geweest? De regen is nu verantwoordelijk voor een enorme groeischeut in het gras wat zich kan uiten bij gevoelige paarden in ... ja juist ...... Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:33

crossmonster schreef:
zemelen moet zo'n paard ook niet echt hebben dan .dat bevorder nl nog meer de peristaltische bewegingen van de darmen!maar als ie verder nbiet dun is fsow dan zou ik me nog niet zo'n zorgen maken hoor.


bij diarree wordt er te weinig water uit de ontlasting geresorbeerd. Zemelen binden water en kunnen er voor zorgen dat de diarree wat minder wordt.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:40

dat is niet altijd waar.......

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:43

sjakie"]
[quote="crossmonster schreef:
zemelen moet zo'n paard ook niet echt hebben dan .dat bevorder nl nog meer de peristaltische bewegingen van de darmen!maar als ie verder nbiet dun is fsow dan zou ik me nog niet zo'n zorgen maken hoor.


bij diarree wordt er te weinig water uit de ontlasting geresorbeerd. Zemelen binden water en kunnen er voor zorgen dat de diarree wat minder wordt.
[/quote]

het is geen diarree... het paardje mest wel gewoon maar heeft tussendoor een waterige sunstansie uit de anus lopen.
dit heeft een paardje bij mij op stal ook... wij hebben ook geen idee wat het is

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 07:27

Bij Bud kwam het vlgs de DA van het groenige hooi (was hij niet gewend, had hem kort).
Ze kenden het wel.
Dag


Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 11:18

Heb gehoord dat het ook kan komen van zand eten??

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:33

Ik heb wel eens gehoord van een soort paardenfluisteraar (tja of ik het moet geloven of niet, geen idee) dat het paard waar het om ging geen krachtvoer kon verdragen en daarom niet dik werd en regelmatig diarree had. Zijn advies was dus op de wei en zeer goede kwaliteit hooi. Helaas heeft de eigenaar nooit dit advies opgevolgd. Dus weet ik niet of het geholpen zou hebben. Misschien is het de moeite waard? Als je de mogelijkheid hebt natuurlijk!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers

cron