Zoals sommige van jullie misschien al weten, heb ik vorige week een drachtige merie gekocht

Ik sta op een stal, die vroeger een grote (QH-)handelsstal is geweest. De paarden van deze stal, zijn sinds Okt/Nov vorig jaar, allemaal weg. Voordat er nieuwe paarden ingekomen zijn, heeft iedereen alles grondig schoongemaakt/gedesinfecteerd.
Nu vertelde mij gisteren iemand van onze stal, dat hier vroeger Rhino (hij zei herpes!) moet zijn geweest en dat als het op een stal eenmaal geheerst heeft, dit altijd op een stal "blijft hangen"

Dit maakt mij toch iewat onzeker! Het is voor mij de eerste keer dat ik een merrie heb en dus ook de eerste keer dat "ik" een veulen krijg! Ik wil natuurlijk al het mogelijk doen, dat het veulen gezond op deze wereld komt en natuurlijk helemaal, dat het gezond groot kan worden!!
Klopt datgene wat mijn stalgenoot zei en kan ik beter een andere plek voor mijn merrie zoeken (haar tot geruime tijd na de geboorte niet eens op onze stal neerzetten!!) of is dit gewoon kletspraat ??