ronddraai bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

ronddraai bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-03 20:31

Ik heb eens op bokt gezocht naar het vastpakken van het bit, en uiteraard doet mijn paard dit ook. Nu zijn hier speciale bitten voor om dit tegen te gaan/ af te leren en ik vroeg me af wie er ervaring heeft met zo'n bit. Ik bedoel niet die rolletjes bitten met koper, die vind ik erg paardonvriendelijk maar het is een bit wat ook onafhankelijk van elkaar kan draaien, zodat je met een ophouding het paard het bit los kun laten laten. Ik ben even vergeten welk merk het is, maar het zit op een blauw kaartje in de winkel.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:20

Robart bitten??

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:30

Ja, dat zijn volgens mij Robart bitten.
Ze werken wel aardig geloof is, alleen het grootste nadeel is dat je er absoluut niet mee mag starten!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 21:53

Ik heb een robart, maar dan zonder rolletjes. Het is een enkel gebroken trens, en de ringetjes in het midden die de bitdelen verbinden kunnen 360 graden ronddraaien. Daardoor glipt het bit weg als je paard het vastpakt. Voor wedstrijden heb ik altijd een dubbelgebroken ringtrens, waar ik trouwens ook heel vaak thuis mee rijdt. Het is wel handig voor grijpers, maar ga er niet voor vast op rijden.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:34

robart inderdaad dat bedoel ik!! het is inderdaad voor tijdelijk bedoeld