**schouder wordt dik tijdens het longeren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 21:08

Ik heb het zelf helaas nog niet gezien, maar mijn bijrijdster bedle me laatst op om te vertellen dat Escala's schouder erg dik was...dus ik ben er 's avonds heen gegaan maar kon niks zien. Nou belde ze me vanavond weer dat ze toen ze Escala vanochtend uit haar stal haalde idd ook niks kon zien, maar toen ze ongeveer 10 minuutjes aan het longeren was zag ze dat Escala's linkerschouder toch weer flink dik was!!! Het is een zachte zwelling die dus bij het lopen op komt zetten, maar ze loopt er niet onregelmatig mee. Iemand enig idee wat dit kan zijn??? Alvast bedankt voor het lezen!

PS: Ik zou niet weten hoe het komt, donderdag was ik er zelf (met Fitz Haha! ) en was er nog niks aan de hand, 's nachts hebben ze wel in onweer buiten gestaan...misschien toen gek gedaan? Want vrijdag ging mijn bijrijdster dus even longeren en werd Escala's schouder opeens dik...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-08-05 21:28 ]</font>

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:27

wel handig (ook voor onze DA), heeft ze in het verleden iets met die schouder gehad? Misschien is het iets met de spieren, ik weet het echt niet, kun je anders ff in een pb wat meer info geven, dat ik het gericht kan vragen aan de DA?

groetjes,
Manon.
P.S. Tot de tijd dat je meer weet zou ik haar alleen stappen, en zoveel mogelijk op rust zetten, en koelen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 21:31

Ze heeft geen eerdere problemen met haar schouder gehad, enige wat ik kan bedenken is dat ze donderdag op vrijdag buiten heeft gestaan in de regen/onweer...misschien toen een beetje gek gedaan??? Verward Maar ze loopt er goed mee en het is pas te zien als ze even aan het lopen is...ik zat zelf te denken aan een ontsteking omdat ik die zelf ook heb...word bij mij ook dik als ik ga bewegen...of misschien een kneuzing of verrekt...maar ja, ik ben helaas geen DA, dus het blijft gissen...als het niet dik is is het ook niet warm, als het dik is geworden is het ook een beetje warm, maar niet een keiharde plek, net een "kussentje" zeg maar...Alweer alvast bedankt Nonnie!
Groetjes, Jasja

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 21:43

ff voor de goede orde Clown ze heeft dus waarschijnlijk maf gedaan in de wei, en nu wrodt haar schouder dik tijdens het lopen, maar is niet warm?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 21:46

Ze heeft MISSCHIEN gek gedaan in de wei (iets anders kan ik namelijk echt niet bedenken) en als de schouder dik is, dan is hij wel wat warmer...maar voor het lopen is de schouder dus niet dik en ook nog niet warm...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 22:55

ehmmm ik doe een gok.inwendig wondvocht?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:17

Misschien een scheurtje in de schouderspier? Kweetook niet, ben ook maar blond.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 18:41

Suzanne, heb je niet gespiekt bij verlsag van de dag? Haha! Want anders MOET je DA worden!!! Omscholen desnoods! DA is nl geweest en ze heeft idd een scheurtje in haar schouderspier! Verdrietig Dus een maand (ik maak er 7 weken van, ga toch op vakantie, beter wat te lang dan ook maar een dag te kort niet waar...) verplicht op rust, als het lukt lekker dag en nacht op het lad...tenzij het vreselijk noodweer wordt, dan toch maar ff 's nachts binnen denken we...

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 20:51

Meen je dat nou?! Nou ja........... Verward Verward Verward er zeggen er wel meer dat ik DA had moeten worden. Lachen Ik ontdekte laatst een aankomend peesprobleem en bij een recreatief rijdend meisje merkte ik dat haar pony atactisch was en OCD had. Bleek ook zo te zijn.
Maar ja....ik heb geen zin om nog 6 jaar of langer naar school te gaan. En een deeltijdopleiding bestaat niet. Je moet naar Utrecht naar de Universiteit.
Nou ja.....succes verder met je paardje. Laat hem geen rare sprongen maken en neem liever iets langer dan te kort. Smeer er lotion op met dieptewerking (liniment of kamferspiritus)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 22:47

Tsk...ons zo'n fantastische dierenarts onthouden omdat je geen zin hebt om nog eens 6 jaar te gaan studeren... Huilen Jammer hoor Suzanne... Knipoog Weet je zeker dat je dat ook voor ons niet over hebt... Schijnheilig En ik heb trouwens een speciale zalf gekregen van de DA die heel goed schijnt te zijn, moet eenmaal daags worden ingesmeerd...zal ook wel zalf zijn die er voor zorgt dat de spier warm blijft en de massage is natuurlijk goed...en ik zet haar idd liever wat langer op rust, wil niet het risico lopen dat ik haar te vroeg laat beginnen. Dus ze gaat sowieso tot na mijn vakantie op rust en er komt iedere maand een DA op stal (sta nl op een boerderij, hij komt maandelijks voor de koetjes Haha! ) dus tegen die tijd laat ik hem voor de zekerheid controleren voor ik iets ga doen...maar eh...dierenartsassistente niks voor jou... Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:48

Nou, ik ga wel zoiets doen.....ik ga een ki-cursus doen. Ik werk nu bij een hengstenhouderij en dan is het ook wel handig als je kan insemineren. Dan leer je ook een beetje veterinair. Ook laboratoriumwerk met microscoopjes enzo. Best interessant lijkt mij. Maar als dierenartsassistente mag je alleen de telefoon opnemen, afspraken maken en de hokken van de honden en katten schoonmaken. Dat lijkt me niets.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:58

Nou, nou, nou, je hebt wel een beetje een scheef beeld van het beroep dierenartsassistente zeg, het houdt wel iets meer in dan de telefoon opnemen en hokken schoonmaken, bv. bloedprikken + onderzoeken, urine en ontlastingsonderzoeken (ja, ook van die microscoopdingen), rontgenfoto's maken, dieren operatieklaar maken, assisteren bij operaties, bestellingen bijhouden, adviseren, verkopen, moet ik doorgaan...