Zijn we weerspiegelingen van wat we zien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Zijn we weerspiegelingen van wat we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 19:34

Iemand zei eens, "We zien dingen niet zoals ZIJ zijn, maar zoals WIJ zijn"

Daarover vroeg ik me af..

Zijn wij weerspiegelingen van wat we zien?

In veel gevallen is het duidelijk dat het zo is. Hoezo zouden we het niet zijn. Natuurlijk, we worden beinvloed waardoor we omgeven worden, maar hoeveel? Is het zoveel als dat we het toe laten? Zoveel als we kiezen om het te accepteren? Zoveel als we er mee omgeven worden?

Maar zelfs als je weg gaat van de situaties die je beinvloeden, kunnen ze nog voortleven.. In je persoonlijk heid, je berschermend heid, de manier waarop je denkt, de dingen die je doet, wat je accepteerd van iemand.

De vraag is als je alleen maar haat ziet, zal je dan ook alleen maar haten? Als je veel lichamelijk geweld mee maakt, of veel pijn hebt, zal je dan alleen lichamelijk geweld gebruiken en pijn veroorzaken? Als je altijd je vader jou moeder hebt zien mishandelen, zal jij je vrouw mishandelen, of mishandelingen van je man accepteren?

Zijn we gewoon gevangen van onze omstandigheden?

Ik voel gewoon en ik weet dat het zo moeilijk is om verder te gaan na dingen die je echt hebben geraakt in het verleden, om het te laten gaan, datgene wat je zo pijnigt, wat diep in je hart zo'n pijn doet,
Maar hoe vaak denk je dat we onbewust onszelf vasthouden aan dingen, omdat we gewend zijn om wanneer we negativiteit voelen het veel makkelijker is om er in mee te gaan dan echt kijken naar wat het probleem is, en wat er aan de hand is?

Ik bedoel, na welk punt is het genoeg? Op welk punt begin je je eigen leven? Op welk punt stoppen we met de schuld geven aan iemand anders en beginnen we te kijken naar onszelf als de leiders van onze eigen levens en echt proberen te zien wat onze pijn is zodat je je erover heen kan zetten zodat het ons niet ons hele leven achtervolgd en ons zo hard en gevoelloos maakt als steen.

Het is moeilijk wanneer het zo'n pijn doet het achter je te laten. Zoals ze wel zeggen.. "I forgive you, but I won't forget" Denk je dat het mogelijk is om voor jezelf iemand echt te vergeven, ookal heb je het altijd in je gedachten?

"What we call human nature, is actually human habit.."


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 20:43

ik snap het verhaal niet echt zo helemaal Haha!
ik denk persoonlijk mischien wel dat we gevangen zijn in onze omstandigheden.
maar het is ook als je bijvoorbeeld iets meemaakt,het zo'n pijn doet en je het een lange tijd niet wilt herinneren,denken dan weet je erna ook niet echt meer hoe het is gegaan.
dat van als je als klein kind altijd mishandeld bent,of veel geslagen,dan hoor je dat welles vaker dat ze hun kinderen laten hetzelfde behandelen,ik denk omdat hun er niet overheen zijn gekomen.
om uit zo'n moeielijk omstandigheden echt uit te komen,zul je zelf ook sterk moeten staan,ik denk dat sommige mensen er gewoon nooit overheen zullen komen.
sommige mensen zullen inderdaad hun hele leven achtervolgt worden door herineringen en zo hard en gevoelloos als een steen worden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 16:15

Wat je creeert ben je ook zelf!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:23

Klinkt dom,maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Bedoel je dat je je afvraagd of je je eigen leven"maakt"door de manier waarop je in het leven staat of dat je gemaakt wordt door de dingen die je hebt meegemaakt?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:22

Gertruud1984 schreef:
Klinkt dom,maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Bedoel je dat je je afvraagd of je je eigen leven"maakt"door de manier waarop je in het leven staat of dat je gemaakt wordt door de dingen die je hebt meegemaakt?


Ja, dat bedoelt ze denk ik.

Zit wel een kern van waarheid in, merk het tenminste bij mezelf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie