Plas merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Plas merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 18:10

Zoals de meeste van jullie misschien wel weten is heeft onze merrie Dana nog niet zolang geleden een hele zware bevalling gehad, nu blijft ze dus in de overgang naar draf van zich af plassen en als dit op is dan blijft ze knipperen (net of ze hengstig is) Wie herkent dit en heeft zijn merrie toch weer laten dekken, hoe is dit gegaan en houdt ze er dan verder wat aan over Verward Verward

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:28

ik snap je verhaal niet echt.
bedoel je dus als je aan het rijden bent,en je gaat over naar draf dat ze plast of hoe bedoel je?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 18:33

beautyfull_mickey schreef:
ik snap je verhaal niet echt.
bedoel je dus als je aan het rijden bent,en je gaat over naar draf dat ze plast of hoe bedoel je?
Het maakt niet uit of je aan het rijden bent of haar los gooit in de wei met het weg draven laat ze gewoon haar plas lopen, als ze gewoon stapt is er niets aan de hand.

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:35

Waarom zou je het risico nemen? Je merrie is nu bijna doodgegaan toen ze het veulen kreeg, en er is van alles beschadigd bij de geboorte.
Ik zou niet meer met haar fokken, de merrie heeft genoeg gedaan

Goedgekeurd onderschrift :)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:43

ze is een pismerrie, die doen vooral als er andere paarden bij zijn , of als ze springen , als je hard been geeft, plassen , bronscure of prikpil kunnen helpen

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 18:44

Billy schreef:
Waarom zou je het risico nemen? Je merrie is nu bijna doodgegaan toen ze het veulen kreeg, en er is van alles beschadigd bij de geboorte.
Ik zou niet meer met haar fokken, de merrie heeft genoeg gedaan
Voor de meeste is dit misschien wel moeilijk te begrijpen maar zoals deze bevalling is verlopen is een kans van één op de miljoen en de kans dat Dana haar bespiering weer helemaal goed komt is groot, ze gaat nu al een heel stuk vooruit alleen dat plassen blijft en dat heeft niet te maken met een zwakke achterhand. Ik zeg ook niet dat ik haar nu weer gelijk wil laten dekken alleen als zij dat weer aan zou kunnen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 18:47

laat je niet op stang jagen joh, er zitten veel mensen hier die graag een beetje stoken.maar eerlijk is eerlijk er zijn veel mensen die nog steeds slecht met hun paarden omgaan, en dat maakt me ontzettend boos :@
billy gaat ook wel een beetje off topic want je had het helemaal niet over dekken!dus trek het je niet aan .en sterkte met je merrie

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:01

dus ze heeft iets met haar spieren?
mischien dat ze daarom haar plas niet kan ophouden inverband met de spieren?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:37

Trea schreef:
Wie herkent dit en heeft zijn merrie toch weer laten dekken, hoe is dit gegaan en houdt ze er dan verder wat aan over Verward Verward


Crossmonster: Hieruit maakt ik op dat Thea de merrie weer wilde laten dekken.
Het lijkt me niet dat je zoiets vraagt als je er niet over na aan het denken bent.

Verder zou ik eerst kijken hoe de merrie opknapt, en van daaruit een beslissing nemen.
Persoonlijk zou ik de merrie niet meer laten dekken, het risico zou mij te groot zijn.

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Jossie, Rijsa, Tessapolly en 24 bezoekers