info katja clinic en vogelpest

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

info katja clinic en vogelpest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 21:39

Vandaag heb ik de hoefslag gekregen en las dit over de vogelpest:

Compartiment C,D en E:noord en zuid/west en zuidoost.

Eenhoevigen mogen normaal worden vervoerd,bevinden zich op deze plekken/huizen AI gevoelige dieren(bv kippen)dan gelden de regels van de compartimentering.

Dan geld dus:

Vervoer van eenhoevige van of naar een bedrijf waar (ook) AI gevoelige dieren aanwezig zijn,is verboden.

En aangezien wij kippen hebben geld dit dus van ons,ik heb echt geen zin om een boete te riskeren(schijnen aardig hoog te zijn),en vind dit ook niet eerlijk tegen de mensen die te lijden hebben onder de kippenpest.
Verder vragen ze ook aan de mensen terughoudend te zijn met het organiseren van evenementen.

Dus er zit voorlopig niks anders op dan het evenement uit te stellen,het ziet er namelijk niet naar uit dat deze ziekte snel onder controle zal zijn gebracht.

Ik hoop op jullie begrip hiervoor,

nathalie

ps of iemand moet andere regels gehoord hebben,dan hoor ik het graag.

Z1+4


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:19

Jammer, ik vind het echt heel jammer. Dat het NOG niet doorgaat, maar wel te begrijpen.
Was ik al blij net verhuisd te zijn naar een stal waar ze geen kippen hebben..

Nou ja, dan komt het wel een andere keer. Tenzij de regels nog veranderen, dan ben ik gewoon van de partij

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 22:44

Zit nix anders op dan af te wachten tot een betere datum dan Lachen
Jammer, maar ik snap het wel natuurlijk.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 07:47

Ok.. Je hebt helemaal gelijk..
We proberen het over een paar maanden wel weer te organiseren..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:10

En dan op een zaterdag? Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 08:20

Volgens mij geldt het alleen voor bedrijven waar beroepsmatig kippen worden gehouden en niet voor bedrijven waar een enkele kip in een hok scharreld. Bel de noodlijn op internet voor info.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:00

Eleonoor schreef:
Volgens mij geldt het alleen voor bedrijven waar beroepsmatig kippen worden gehouden en niet voor bedrijven waar een enkele kip in een hok scharreld. Bel de noodlijn op internet voor info.


Wat kunnen mensen soms toch hardleers zijn en dat alleen voor hun eigen plezier. Heb je niet gehoord dan, dat alle kippen etc. afgemaakt worden in de getroffen gebieden. Ook die van hobbyboeren. Dat ze nu zelfs in het gebied tussen de twee getroffen compartimenten alles, maar dan ook alles af gaan maken, is je zeker ook ontgaan.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:05

Nu heeft iedereen de tijd om langer te trainen. Wat zullen er straks een top prestaties neer worden gezet Haha! .

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Ik snap wel dat je geen boete wil riskeren.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:57

Jammer, maar het is helaas niet anders.

Ik hoop dat ik op de nieuwe datum (als die geprikt) weer wat met Gomir kan regelen wb vervoer, dan kan ik evengoed nog meerijden.

28-09-2007
Nothing compares too you...

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:25

Helaas,Ook wij hebben kippen dus dat zou zowieso niks worden voor ons... Helaas,Hopelijk hebben ze deze nare ziekte snel onder controle!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 17:50

[VP] Uitleg Vogelpest: Update 26-04

Zoals jullie in dit topic (en andere topics) kunnen zien staat het jullie geheel vrij om de clinic in Heerhugowaard (compartiment D) door te laten gaan. De enige beperkingen zijn dat mensen die bedrijfsmatig kippen houden er niet heen mogen. Ook kunnen er geen paarden uit andere compartimenten dan C of D meedoen (maar gezien de deelnemers was dat toch al niet het geval).

Ik vind het lovenswaardig dat jullie consideratie hebben met de getroffen boeren, maar de clinic aflasten is in dit geval niet noodzakelijk. Wedstrijden endergelijke mogen in jullie compartiment ook gewoon doorgang vinden.

Denk daar nog maar even over na voordat jullie het besluit nemen om de boel af te lasten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:14

Dus volgens de regelgeving gaat niks tegen de wet als de clinic gewoon doorgaat?

Het is aan Paulanda natuurlijk om de clinic door te laten gaan, maar als er niks tegen de regels in gebeurt zie ik niet in waarom niet? We hebben toch die dag vrijgehouden hiervoor.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 17:22

Ik heb er juist wel heel erg zin in, en inderdaad mag alles gewoon nog hier!

Ehmja??

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:10

er zijn idd in noord holland gewoon nog wedstrijden dus volgens
mij zouden we ook niks tegen de wet in doen.

hoop heel erg dat Paulanda nog van gedachten verandert *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:38

Ze is nu op vakantie, dus volgend weekend zal ze uitsluitsel geven denk ik.....

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 09:57

Barb schreef:
er zijn idd in noord holland gewoon nog wedstrijden dus volgens
mij zouden we ook niks tegen de wet in doen.

hoop heel erg dat Paulanda nog van gedachten verandert *LOL*


Hihi stiekum hoop ik op een vervangende datum... Piropo heeft last van zijn rug... heb nu al 4 dagen niet gereden en hem alleen maar een beetje gelongeerd en losgelaten Huilen
Ik heb de fysio gebeld en die belt mij terug *zucht* het ging net zo lekker... wat die sufkop nou weer gedaan heeft

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:34

Homiafortuna"]
[quote="Eleonoor schreef:
Volgens mij geldt het alleen voor bedrijven waar beroepsmatig kippen worden gehouden en niet voor bedrijven waar een enkele kip in een hok scharreld. Bel de noodlijn op internet voor info.


Wat kunnen mensen soms toch hardleers zijn en dat alleen voor hun eigen plezier. Heb je niet gehoord dan, dat alle kippen etc. afgemaakt worden in de getroffen gebieden. Ook die van hobbyboeren. Dat ze nu zelfs in het gebied tussen de twee getroffen compartimenten alles, maar dan ook alles af gaan maken, is je zeker ook ontgaan.
[/quote]



Ik heb gehoord dat er een vervoersverbod is voor alles wat maar dier is.
Ik ga helemaal met homiafortuna mee, dat ik het raar vind dat mensen gewoon gaan reizen als het niet echt nodig is...

Als het een keer andersom is, en er wat met de paarden is en kippenboeren vervoeren zomaar, word er wel anders gepiept...

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:09

Lieve, lieve, lieve Melissa, er is hier in Noord-Holland nog geen vervoersverbod, alle wedstrijden gaan gewoon door, er is geen verbod op evenementen, dus waarom zou je dit in godsnaam aflassen?

Ehmja??

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:32

Je kunt zo ook roomser dan de paus zijn.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:45

Mij is verteld dat er een vervoersverbod was voor alles!
Maar ja, even goede vrienden, maar als je de MKZ al van dichtbij hebt meegemaakt en ook nog eens de vogelpest.........

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 18:51

Er is ook wel een vervoersverbod voor alles, maar alleen in bepaalde gebieden, waaronder dus niet Noord-Holland.
En ja, ook ik heb heel wat meegekregen van de varkenspest, mkz en vogelpest, en over twee jaar zal er vast wel weer wat anders zijn, net zolang tot de hele agrarische sector gesaneerd is en er alleen kapitaalkrachtige, moderne boerenbedrijven zijn, want dat is volgens mij de bedoeling.....

Ehmja??

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:26

Apple schreef:
Je kunt zo ook roomser dan de paus zijn.

Dat is heel makkelijk. Zorg dat je in Rome bent geboren Haha! . De paus komt uit Polen Clown

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 06:44

Voor de laatste keer, van het weekend horen jullie meer!!! Het is aan Paulanda om die beslissing te nemen, het is haar terrein. En ik heb tot nu toe 2 en misschien 3 afmeldingen dus we laten het nog op tijd weten ok Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:13

Ok, ik hoop dat het doorgaat, bij een uitgestelde datum heb ik weer dikke kans dat ik niet kan meerijden.

We horen het wel Lachen

28-09-2007
Nothing compares too you...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 22:20

Ik hoor het wel, maar mijn moeder heeft al andere plannen gemaakt toen ze hoorde dat het niet doorging.
Als het wel doorgaat probeer ik nog wat te regelen, maar ik weet niet of dat lukt Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers