mijn shet valt aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

mijn shet valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 13:01

mijn pony zit dus sinds gisteren in een groenere weide, nu wil ik haar halen en iedere keer als ik nader wil ze me aanvallen . dwz nek heel hoog, oren plat en op me af stormen. Nu kan ik haar niet meer benaderen
wat moet ik doen



Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:12

Waarschijnlijk is dit gewoon een manier van dreigen om er voor te zorgen dat jij hem niet durft te pakken. Laat zien dat je niet onder de indruk van hem bent. Als hij ziet dat je niet bang bent en dat het dreigen geen effect heeft zal het wel over gaan. Neem evt wel een zweepje mee de wei in om er voor te zorgen dat hij je niet echt omver rent. Als het niet alleen dreigen is maar je ook echt aanvalt mag je hem daar gerust voor straffen, jij bent tenslotte de baas (is tenminste de bedoeling dat je dat bent).

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:14

werken brokken niet. Bij het hek gaan staan en met brokken schudden. Als ze op je afstormt kun je denk ik het beste jezelf groot maken en met je armen zwaaien.

Dat deed ik bij een groot paard en die remde daardoor af, maar wel uitkijken want sommigen rennen echt gewoon door!

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:21

Degene van wie ik les krijg had een hengst en die deed dat ook altijd. Dus hij nam een vuilneszak mee en hield m achter z'n rug. En als die hengst dan op hem afgestormd kwam dan haalde hij ineens die vuilneszak achter z'n rug vandaan. Hij schrok en heeft het daarna niet zo vaak meer gedaan. En als hij het deed dan stopte hij altijd een paar meter vantevoren!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:29

als hij je probeert aan te vallen moet je hem maar eens een harde mep geven!!en een keer een schop ofzo!!jij bent de baas over hem hij niet over jou!!

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:16

neem gewoon wat voer mee de wei in als je je paard gaat halen. Laat vooral niet merken dat je bang bent en loop gewoon rustig op hem af. Ontwijk zijn aanval pogingen natuurlijk wel, maar geef vooral niet op! Als je hem/haar uiteindelijk gevangen hebt (als ze zich dus laat vangen) beloon je haar. Maar het aller belangrijkste is gewoon niet bang zijn en niet opgeven!!
Veel succes ermee!

En binnen een jaar zal het veulen haar benen als vleugels gebruiken, wanneer ook zij de wind zal drinken...
~de arabier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers