Foenegriek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-01 19:00

Ik was vanmiddag in de winkel en zag foengriek staan. Jammergenoeg stond er niets op hetpotje aan informatie...

Nu hoor ik zo vaak an mensen dat ze foenegriek gebruiken. Kan iemand vanjullie mij nu vertellen waar het precies voor is, wat er ongeveer inzit en wat het doet?
Ik heb al gehoord dat het goed voor de luchtwegen is, maar dat zal toch wel niet het enige zijn??

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 20:00

foenegriek is voor goede bloedsomloop. IN combi met knoflook (foeneknof) is het helemaal ok. Tegen vliegen (schijnt iets met het zweet te doen). Betere weerstand etc... Wij hebben dan dus met knoflook, en dat versterkt die processen en zuivert het bloed etc. Heeft ook al die voordelen. Eerst voerden we alleen foenegriek in het koudere seizoen, nu ook in de zomer met knoflook tegen de vliegen. Werkt wel aardig, niet dé oplossing voor een zomereczeem paard. Het jammere is vind ik, dat je niet heel duidelijk ziet dat het werkt, met hoesten merk je wel dat het minder wordt, maar je bent toch vrij snel geneigd om er mee te stoppen merk ik zelf. Dan merk je dus dat ze het wel degelijk 'gebruiken'.

Laudine

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 22:31

Foenegriek is een kuidensoort die helpt bij hoesten het verlicht maakt slijm iets los je kan het ook prefentief gebruiken het verhoogd de weerstand en versterkt de werking van Appelazijn en knoflook.
appelazijn helpt het bloedsneller te zuiveren en verhoogt de weerstand ook.
Knoflook ach waar helpt het niet voor:)
Door de geur in het zweet van paarden zijn ze minder aantrekkelijk voor vliegen en als ze gestoken worden hebben ze er minder last van want de gifstoffen worden meteen afgevoerd wegens de goede doorbloeding en bloedzuivering.

Helpt het? Ja ik vind van wel behalve dat ie glimt als een spiegeltje reed ik van de zomer met iemand buiten en zowaar alle dazen vertrokken naar het paard van die vriendin een week later met een ander naar buiten en ook zij zat vol dazen en lot had er af en toe eens 1.
vorige week hoeste ie heel af en toe 2 kuchjes en dat heeft niet doorgezet.
Die van mij krijgt vrij weinig voer om alles uit te halen dus krijgt ie niet genoeg binnen alsik meer voer heb ik een olifantje en ik start wel volop vandaar dus m'n poedertjes let op met appelazijn niet boven de dosis gaan er staat 1 tot 2 lepels per dag liever 1 en ik voer maar 5 keer in de week appelazijn dit ivm maagzweren die ze er van kunnen krijgen.

Vanwege die kuchjes vorige week heb ik er een vitamine spuit ingeduwt.
en voer ik 2 schepjes wintermix over z'n voer dat zijn kruiden etc. wat normaal zomers in weiden voorkomen.
Tja Lot staat alleen op dagen dat ie werkt op een kwartbrok en een half muslie en een kwartje graan das 5 dagen de rest komt ie rond met kuilvoer en mais