Neefje van Triumph (hengst van sjuim) is geboren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Neefje van Triumph (hengst van sjuim) is geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 21:03

Hoi,

Hij is er dan eindelijk het hengstveulen van Distelzar v. Gribaldi
De moeder is een ster merrie van de hengst T.C.N. Partout. En komt uit dezelfde moeder als de gribaldi hengst van sjuimpje. Elana Keur van Sultan x Wielana Keur Pref van Porter x Oelana Keur Pref van Watteau xx X Hulana Keur Pref, dus uit de bekende Hulana-stam (stamm 242 van Joost), die naast de goedgekeurde hengst Turijn vele keuringstoppers heeft gebracht.
Hij is vannacht geboren. Tenmisnte toch nog een beetje onverwacht. Het was de eerste keer voor de merrie en alles is vanzelf gegaan. Want s'morgens stond meneer al in de stal eigenwijs rond te kijken. Hij is bruin net als triuph, orvelle (zijn moeder) en elana (zijn oma). Zwarte benen staart en manen en weinig aftekeningen. Tot nu toe gaat alles prima en is orvelle een prima moeder. (dat is toch altijd even afwachten niet waar)
Orvelle is een ontzettend goede merrie, iets wat verschillende bokkers kunnen bevestigen. Ik heb dan ook ontzettend hoge verwachtigen van dit hengstveulen. Veel bekende mensen uit de paardenwereld hebben al met een schuin oog de merrie in de gaten gehouden. En ik denk dat als mensen de hengst van Sjuim iets vinden ze zeker interesse hebben in dit hengstje!. Dus als je een topper zoekt moet je er snel bij zijn, want na mijn weten issie te koop. (we zijn nu op zoek naar een kwpn hengst voor dit jaar om de merrie mee te dekken maar nog niets geschikts gevonden dus ideeen zijn van harte welkom!) Overigens heeft merrie Elana (zie verhaal boven) ook een veulen geworpen. Een merrie van de hengst Oklund v. Holland) Deze komt dus ook uit de bekende Hulana stam.
Ik hoop binnenkort foto's te kunnen plaasten van deze veulens. Mocht je intersse hebben in de stam, de veulens of eventueel andere nakomelingen kun je altijd bij mij terecht via pb.
Maar ik ga nu eerst maar eens mijn beschuit met muisjes op eten Haha!
Overigens verwachten we dit jaar op stal ( bij mijn oom ) nog 2 veulens uit 2 ontzettend goede predicaatrijke stammen. Als die geboren zijn zal ik daarvan ook weer foto's proberen te plaasten voor de mensen die benieuwd zijn naar de veulens:D
Voor mensen die Distelzar niet kennen dit issie:
Distelzar is a noble 16H bay Trakehner stallion, who is also approved for .Trakehner, Hanoverian, Oldenburg, Rheinlander, Westphalian (hopelijk blijft het KWPN niet achter) The compact, muscular stallion impressed buyers at the Elite-Auction with his powerful, lofty movements and natural lightness under saddle. He sold for 600,000 DM. Gribaldi, his sire, is famous in Germany and in Holland for superb offspring. Distelzar was 2001 Trakehner Champion with a score of 9, and ranked 4th at the Bundeschampionate for Riding Horses. At his Stallion Performance Test, Distelzar achieved a score of 8.77 with a '10' for rideability
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
zie hier een hengstveulen van distelzar geboren in duitsland
Volgens mij is dit overigens het enigste of een van de enigste veulens van distelzar in nederland dus toch een uniek veulen!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 26-04-03 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 21:33

Van Harte Gefeliciteerd!

Laten we hopen dat hij een topper wordt!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 21:39

chantal1 schreef:
Van Harte Gefeliciteerd!

Laten we hopen dat hij een topper wordt!

TJa als je zijn vader ziet en dan ook nog eens zijn moeder, oma etc kent zou het haast niet anders moeten zijn. Maarja het bijft fokken en dat is hoe dan ook gokken. Maar ik hoop voor het beste.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:08

Nou, de vader ken ik wel, prachtige hengst, alleen de moeder (lijn) niet en jij wel, dus je weet vast en zeker wel dat het goed gaat komen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 22:12

chantal1 schreef:
Nou, de vader ken ik wel, prachtige hengst, alleen de moeder (lijn) niet en jij wel, dus je weet vast en zeker wel dat het goed gaat komen.
Jep alleen nu nog een hengst voor dit jaar. Vanwege de keuring we willen haar voor keur laten gaan (is ze meteen elite) moet ze een kwpn veulen krijgen. Dus op zoek naar een kwpn hengst.
Weten jullie misschien een hengst die bij deze lijn past. Liefst zelf trakehner gefokt want deze combinatie lijkt heel passend.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:25

Gefeliciteerd ! en hoe gaat het wonder heten ?
Weer een familielid erbij. Ik kom snel kijken .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 23:49

Gefeliciteerd!
Ik kom snel een keer die kant op om zus en neef op de video te zetten, kunnen we gelijk bij Moe en zus langs!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 23:56

Hoihoi
Thanx, dat wordt een hele familie reunie!
De naam, daar zijn we nog niet helemaal uit. Als het een merrie was was het waarschijnlijk wielana geworden ( na de stam naam). Maar het is een hengst dus alle ideeen zijn van harte welkom . wiestelzar ofzo Haha! of wieberaldi, wibraldi, wiezeraldi, wivelle, kortom we zijn er dus nog echt niet uit....... wat dat gaat worden?? Verward
Ik vond Willempie wel een leuke Knipoog
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 27-04-03 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 00:29

Hee wat leuk, gefeliciteerd!! Ben erg benieuwd naar deze jongen. Misschien een leuk maatje voor die kleine van mij tijdens de opfok. Dus ik kom snel een keertje kijken!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 00:32

Pipo schreef:
Hee wat leuk, gefeliciteerd!! Ben erg benieuwd naar deze jongen. Misschien een leuk maatje voor die kleine van mij tijdens de opfok. Dus ik kom snel een keertje kijken!

Volgens mij kunnen jullie het beste allemaal samen komen, maken we er een boktmeeting van Haha! Binnenkort verwachten we ook het gribaldi veulen uit de daimler merrie. Op de karandajs uit de cassis merrie (laaste merrie uit de legendarische keur pref prest merrie Palatina) moeten we nog eventjes wachten. En hij is misschien inderdaad heel leuk als maatje voor wannabeth.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 01:05


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 09:51

Gefeliciteerd!! ben benieuwd naar de fotootjes!
Kun je je naam niet beter wijzigen in Trakhener-fan?? Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 10:28

Jippie schreef:
Gefeliciteerd!! ben benieuwd naar de fotootjes!
Kun je je naam niet beter wijzigen in Trakhener-fan?? Haha!

HAHAHa is goed idee maar vandaar dat het ook gribaldi is (een van mijn favo trakheners. Ik heb niet voor niets een gribje en een michelangelo Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 12:25

Nou ik heb hem net nog gezien. En nu de aftekeningen goed bekeken. Hij is dus bruin met precies in het midden van zijn voorhoofd een sterretje (kolletje) en linksachter heeft hij een klein wit sokje. Het is een groot veulen wat al erg goed op zijn benen staat. Slank gebouwd en al erg actief. Orvelle is een prima bezorgde maar toch nog steeds een hele lieve moeder. Dus dat moet goed komen. Hoe die loopt weet ik nog niet het is nu veels te koud om naar buiten te gaan, dus blijft ie vandaag lekker in de stal liggen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 23:00



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, maliejane, Manadeluca en 91 bezoekers